Pancake

2013- Hälsa & Välbefinnande!

Publicerad 2013-01-03 22:06:00 i Hälsa

Det här året ska jag lägga fokus på mig själv. 
 
 
Jag ska ta hand om mig, både kropp och själ. För mår jag bra så mår mår mina barn bra :-) Inte så att jag på nåt sätt mår dåligt nu, absolut inte, men jag vill inte tappa bort mig själv nu i småbarnskarusellen som snurrar på.
Tror att det är lätt hänt nämligen, att man tappar bort sig själv. Och den fällan tänker jag inte gå i.
Jag är rädd om min familj, min man som jag älskar och vill bli pensionär tillsammans med, och mina två små hjärtan som jag älskar mest av allt.
Man måste ta hand om sig själv och jobba på förhållandet, inget kommer gratis.
 
Så ska jag göra allt för att livet ska bli så enkelt som möjligt. Man ska inte krångla till saker i onödan och skapa mer jobb i onödan, det gäller att vara effektiv. Nu är jag ju mammaledig, men jag kan ju tänka mig sen när båda ska jobba, hur ska man hinna med allt lixom?
 
Jag vill komma igång med träningen, så jag blir stark och orkar mer. Som sagt, satsa på mig själv :-) Det här med att komma iväg och träna är inte helt lätt med en man som jobbar knepiga tider, men jag ska ha som mål nu i början att iaf komma iväg en gång i veckan till Friskis & Svettis, och blir det fler pass i veckan är det ju en bonus. Så ska jag promenera mycket.
 
Jag ska unna mig skönhetsvård och ta hand om mig. Det ger så mycket för både kropp och själ att gå på massage eller nåt annat skoj. Det behöver ju inte kosta skjortan, är man med i tex Lets Deal eller Groupon så kan man ju komma undan jättebilligt! Jag har jättebra erfarenheter av dom, har bla varit på superbra thaimassage och massa annat. Kan varmt rekomendera!
Nu tex så ska jag nästa måndag till en salong och få 50 minuter helkroppsmassage, 20 minuter fotmassage och 10 minuters huvudmassage, för ynka 199 kr!!!
 
 
 
Min plan för 2013 är:
 
*Skapa bra vardagsrutiner och se till att hålla dom.
-Göra veckomatsedlar och storhandla 2 ggr/månaden
-Göra det bästa för att mat och sovtider följs
-Alltid ligga steget före med allt, planering is the shit!
-Checka av kalendern varje söndag så man har koll på veckan som kommer

*Träna för att bli stark och må bra
-Planera in och boka minst ett pass i veckan på F&S
-Gå långa barnvagnspromenader
-Tänka på vardagsmotionen, trappor ist för hiss osv...
 
*Unna mig egentid och SPA och skönhetsvård i alla former
-Se till att boka in nåt kul varje månad
 
*Lägga mer tid och energi på att piffa till mig
-Det här med att fluffa runt med håret på sniskan och vara osminkad är och har aldrig egentligen aldrig varit min grej, så no more fluffa runt och se ofixad ut!
 
*Vårda kärleken
-Kramas pussas & hångla mycket
-Se till att göra saker tillsammans
-Dejta
 
*Satsa på karriären
-Ska studera och skaffa mig en utbildning.
 
Ja, så ser väl min plan ut för 2013. Ska knåpa ihop ett "Visionboard"  för 2013 så jag har nåt att kika på när jag inspirerar mig själv :-)
 
Har ni några planer och tankar inför det nya året?
 
Puss å hej!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2013-01-04 06:52:44

Helt rätt gumse! Jag önskar s¨å att Groupon hade fler erbjudanden här i Borran. Just nu är allt i Göteborg för min del vilket inte är speciellt smidigt! :(

Kärlek till dig och familjen! Puss

Svar: Det är ju perfekt ju, då kan du ju åka till Göteborg och ha en heldag med http://anhaltannika.blogspot.se/ med både spa, mat och annat skoj man kan hitta på Groupon!
pancake.webblogg.se

Postat av: johanna

Publicerad 2013-01-04 11:26:04

ja himla mysigt!:)

Postat av: alexandra

Publicerad 2013-01-04 11:56:11

Jag såg att du röstat på mig i denna tävling, http://johannaj.se/2012/december/finalister-fototavling.html, och därför länkade jag dig på min blogg. kolla gärna in! :)

Postat av: Sofia - ett bättre du

Publicerad 2013-01-04 13:00:49

Det låter som en helt fantastisk plan för året tycker jag!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-04 23:35:17

Du är så klok :D Helt rätt att sätta upp mål för sig själv och sin familj! Jag gick i fällan att tappa bort mig när jag blev tvåbarnsmamma, men nu är jag starkare än nånsin!
Kram

Svar: Det som inte dödar stärker, så är det ju verkligen! Skönt att du är starkare än någonsin!
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela