Pancake

Visionboard

Publicerad 2011-06-21 09:35:57 i Hemma hos mig

Morgonstund har Guld i mun.
En av dom bästa stunderna på dagen är när man sitter här framför datorn på morgonen med en stor kopp kaffe. Man har gått upp tidigt, gosat med Lilla Barnet ätit frukost och sen när hon somnat om så har man en stund för sig själv. Det är tyst i huset, Darling sover och man kan bara få sitta och softa för sig själv i lugn och ro. Läsa inspirerande bloggar, blogga lite själv, pyssla med bilder å annat skoj.

Jag tänkte att jag skulle tipsa om en bra grej om ni vill göra en visionboard.

En visionboard är kort sammanfattat som ett kollage av bilder och text som ska hjälper dig att visualisera och konkretisera dina drömmar och idéer. Oavsett om man är ett fan av LOA (lagen om attraktion) eller inte så är det (tycker jag) viktigt att man sätter sig ner lite nu och då och funderar på vad man har för mål och vad man vill göra.
Annars är det så lätt att tiden bara rinner iväg och man lallar runt i livet och inget händer.

Man kan göra visionbords på många sätt.
Man kan klippa och klistra på ett stort papper, göra ett bildcollage som man sen kan sätta upp på väggen.
Eller så kan man som jag gör klippa och klistra och sätta i en bok som man sen kan bläddra i för att få inspiration. 



Jag gillar det här med att klippa ut bilder och texter för att sen klistra in i en fin bok. Så kan man skriva texter och rita och pyssla. Jag gillar att ha en bok med massa bilder och text av det som jag gillar. Mina drömmar så som jag vill ha det lixom. Det är kul sen i framtiden att se vad man hade för mål och drömmar

Sen det jag ska tipsa om är att man kan ju göra ett collage av sina bilder på datorn och ha som skrivbordsunderlägg. Det kanske känns bättre och mer diskret än att ha ett stort collage uppsatt på väggen.

Så här ser det ut hemma hos mig för tillfället:

 

Jag letar upp bilder på drömmar och det jag vill ha i mitt liv. Tex så vill jag åka till New York då går jag in på google och skriver New York och trycker på bilder, och vips så poppar det upp massa bilder på NY. Då sparade jag en bild på frihetsgudinnan som man kan se på mitt collage.
Jag har hämtat hem ett pogram som heter Picasa där man kan göra collage av sina bilder. Så använder man helt enkelt sitt sparade collage som skrivbordsunderlägg.
Enkelt och roligt.

Kommentarer

Postat av: Izabell

Publicerad 2011-06-21 10:59:26

Tack för tipsen, söta du!:)



Kramar Izabell

Postat av: Tess

Publicerad 2011-06-21 17:25:24

Bästa tipsen!!! TACK!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-06-21 23:47:41

Jag vill också till New York! :) Sparar också bilder på resmål och annat som jag har i en mapp i datorn. Min LOA-mapp :) Kram!

Postat av: mystjejen

Publicerad 2011-06-24 07:08:04

Tack för tipset:-) kram

Postat av: Popkungen

Publicerad 2011-06-25 19:27:51

Två år sedan vår älskade Michael Jackson gick bort! Kom och hylla! ♥

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela