Pancake

Long time...

Publicerad 2013-04-16 22:55:00 i Allmänt

Hoppsan hoppsan, här inne på lilla bloggen har det varit tyst minsann...
Jag har faktsiskt haft fullt upp och inte haft tid eller ork att sitta framför datorn! Har prioriterat familjemys när jag har haft en stund över. MEN, jag har inte glömt bort alla mina kära bloggvänner, jag har läst era bloggar och hänger med någorlunda vad som händer :-) Jag brukar ligga och blippa lite med mobilen innan jag ska sova eller om jag åker tunnelbana. Jag kollar bloggar men tycker det är så olidligt att skriva mycket på mobilen så jag komenterar inte. Så nu vet ni det.
 
Jag har ju gått och kännt mig sugen på att skaffa mig "ett vanligt" jobb en längre tid. Ett jobb med bra arbetstider, lön varje månad, semester, förmåner och allt det där som man som egen företagare inte alltid kan få till. Nu när man har barn så är familjen nummer ett och då vill jag ha ett bra jobb så att jag kan göra vad som är bäst för familjen.
Så jag har börjat plugga.
 
Läser matte och företagsekonomi på komvux. Det är jättekul, men tufft. Det var sjukt tufft dom första veckorna då Darling fortfarande jobbade (inte dom dagar jag hade lektioner men typ alla andra dagar). Då pluggade jag heltid, jobbade en dag i veckan plus att jag var hemmafru. Crazy. Men sen gick han på pappaledighet och nu flyter det på. Jag är i skolan två dagar i veckan och jobbar en till två dagar. Så är det mycket hemmaplugg, så det här med att sitta och slösurfa framför datorn är inte direkt vad man hinner med.
 
Det är så kul att få lära sig en massa nytt och lära känna lite nya människor! I min matte klass tex går en väldigt känd liten bloggerska och i min företagsekonomi klass en ännu mer känd sångeska. Det var ju lite otippat.
 
Annars händer det inte så mycket faktiskt. Jag försöker leva bra, äta rätt, träna och sprida bra energi omkring mig. Jag lever i nuet och ser till att inte glömma bort att stanna upp mellan varven för att återhämta mig och samla ny kraft. Jag har koll på bitarna känns det som. Jag styr mitt liv själv och har en plan.
Det känns bra.
 
 
 
Kärlek
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela