Pancake

Fikapaus

Publicerad 2009-01-29 19:01:05 i Allmänt

Jaha ja. Jag håller på att packa ihop här hemma. Går väl sådääär kan man säga. Det är ju så mycket så jag blir helt matt. Usch vad jag är dålig på sånt här. Problemet e inte direkt att jag e slö, utan att jag inte har nån vidare energi... E helt enkelt så jäkla trött. Men men, jag ska inte sitta här å gnälla. Jag har det ändå ganska bra, nu dricker jag Kaffe och äter choklad. Tänkte att jag skulle bli pigg :-)
 Dricker Kaffe ur tandborstmuggen eftersom jag packat ner allt porslin.
Det hade varit såååå mycket lättare att packa och fixa om man hade haft en stereo nu så man kunde packa och poppa. Men den e inte här så jag får packa till TV´n. Lite vin skulle inte heller sitta helt fel nu faktiskt. Eller en rejäl fylla efter all flytt och renovering skulle inte heller va fel. Men sånt har jag ju slutat med, så var det bra med det.
Nä, kärlek och hångel efter allt ska jag satsa på. Mutcho.
Så ska jag satsa på mina vänner, dom har jag försummat en del sista året.
Kärlek vänner och familj is the shit helt enkelt.
Puss å hej

Jag har massa TUR

Publicerad 2009-01-29 08:49:28 i Allmänt

Oj vad jag e trött och sliten! Igår var det full fart, jag och J va uppe redan vid 7 och satte igång.
Träffade kakelkillen som hade fått bakläxa (ska blogga mer om det sen), körde allt junk i lägneheten till soptippen, åkte till Bauhaus två gånger, hämtade bla köksbänken som sen visade sig va felsågad (suck å stön), så tömde vi vinden här i solna och körde över, Phu. Har typ ont överallt känns d som. Men det är inget att gnälla över, idag är det nya friska tag! Killarna är i lägenheten och sätter upp lister och jag är i solna och ska packa alla grejer. 
Kände mig lite uppgiven igårkväll för att man va trött och kinkig, då kändes det extremt jobbigt att bänkskivorna inte passade, att badrummet inte hann bli tvättat, att en kund messade om en trasig nagel. Men jag tvingade mig själv att bara tänka på dom bra grejerna innan jag somnade, typ att va bra att vi kört alla grejer till tippen, va skönt att vinden är färdig, villken tur att allt killen på Bauhaus sa att det skulle ordna sig med bänkskivorna. Och va underbart att Lo bjöd på sån otroligt god middag när vi va så extremt hungriga. 
Det va lite halvsvårt att slå bort alla negativa tankar, men det gick tillslut :-)
När jag och Trollet va i Thailand för ett par år sen så körde vi tricket att bara se dom positiva grejerna och tänka på allt bra ist för dåliga saker. Under den resan hade vi så otroligt mycket tur! När jag blev av med min plånbok så tänkte vi : Men gud vilken TUR att det här hände näst sista dagen, och villken TUR att inte kortet blev tömt, utan att bara kontanterna försvann! 
Livet blir så mycket enklare och roligare om man tänker positivt. 
Nu e Trollet på ny resa med sin Donald och syster, här kan ni läsa om deras häääääärliga resa!

Kalastajm

Publicerad 2009-01-26 22:41:36 i Allmänt

Igår var jag på Kalas, min härliga Gudson fyllde 2. Han är världens härligaste :-)
Här
är hans mammas blogg.



Det var trevligt att få gå på lite Kalas såhär mitt i all stress. Den här veckan känns lite körig faktiskt. Såhär ser badkaret jag ska bada i på Söndag ut just nu:


Ni fattar va?


Puss å hej, nu ska jag packa ihop lite stuff här hemma.

Jesus den gamle räven!

Publicerad 2009-01-23 21:10:55 i Allmänt

Hahahaha jag döööör av skratt!!!! Så jäkla klockrent!!!

SMS-tjänsten 118800 om Jesus: "Sagan säger att han levde för 2000 år sedan och gick på vatten och hade sig"

Vem är Jesus Kristus? Enligt 118800, en sms-tjänst som påstår sig ha svar på allt, är han en påhittad figur som levde i en saga.
-Skitbra svar, det kan inte bli bättre, kommenterar företagets vd Markus Öhman.


Ni bara måste gå in och läsa här!

Frazze

Publicerad 2009-01-20 21:51:05 i Allmänt

Nån som e sugen på att gå på Franz Ferdinand på Cirkus den 21:a mars?

Det tar sig, sakta men säkert!

Publicerad 2009-01-19 13:20:37 i Allmänt

Som ni kanske vet så håller vi ju på att renovera vår nya lägenhet, och man kan väl säga att det tar sig... Mycket jobb kvar, men det går frammåt! Bjuder på lite bilder från första dagen till nu.

Badrummet: Eh, not så fresh


Köket- Gult e fult


Lilla rummet:


Vardagsrummet:


Sovrummet:


Badrummet idag:


Darling sätter upp fina tapeter i hallen:


Sovrummet: Tapeter fixade och golvet snart klart


Lilla rummet: snart färdigt


Köket: Fina gråa luckor!

lyx

Publicerad 2009-01-18 23:13:54 i Allmänt

Shit, jag tror knappt det är sant, JAG FÅR SOVA TILL ELVA I MORGON!!! Helt otroligt underbart!!!

Lång inlägg med massa gnäll

Publicerad 2009-01-14 23:25:07 i Allmänt

Alltså jag ska inte gnälla egentligen, för det här e ett jävla lyxproblem, och det är ingen som tvingat mig att köpa ett renoveringsobjekt... Men ändå. Phu. Jag e så slut....

Det tar verkligen på krafterna det här. Men det viste jag ju om från början, att det skulle bli tufft, det är inte det, det är bara det att man e ju helt färdig, å det blir ju inte bättre bara för att man visste om det redan innan lixom.
Det hade ju vart helt ok om man inte jobbade samtidigt lixom. Nu blir det ju som att man jobbar dubbelt, och visst det kan man ju göra, men inte så här länge! Jag och Darling har verkligen inget liv just nu, annat än att fixa med lägenheten.
Å allt tar sån låååång tid.
Idag var jag och Perry och handlade golv. Det tog ju bara 5 timmar... suck... Åka och hämta släp, köpa golv, beställa bänkskivor till köket, köra hem golvet, bära massa tungt golv, åka och lämna släp bla bla bla- poff, så har 5 timmar gått!
För att inte tala om allt man gör då man måste åka kommunalt för att man inte har bil, SUCK.
Jag har verkligen aldrig saknat att ha bil så mycket som jag saknar det nu! Tur att man har snälla vänner och en härlig familj som ställer upp och skjutsar hit och dit! Och TUR att man har en härlig söt Gudson med underbara föräldrar som servar mat kaffe och lånar ut sin toalett typ var och varrannan dag, TACK!!!

Ett typiskt tecken på att jag har mycket omkring mig just nu är det som hände igår:

Vi gick upp tidigt för att va i lägenheten kl 8. Vi skulle träffa kakelkille och sen skulle jag åka till Ikea för att kolla på deras golv, och så skulle jag köpa färg på Bauhaus.
 När jag kom till Ikea så tänkte jag, Hm... undra vad det var jag skulle göra här? Så gick jag runt och tittade på lite grejer och tänkte verkligen så det knakade, men kunde för mitt liv inte komma på vad det var jag skulle kolla på? Men så gick jag förbi badrumsgrejerna och tänkte att det kanske va det jag skulle kolla på.. Så jag gick där och lallade lite. Sen gick jag till Bauhaus och då kom jag på att det var Ikeas golv jag skulle kolla på!!! Men då hann jag ju inte gå tillbaka. Så jag gick och hämtade färgen jag skulle ha. Så lyckades jag dessutom bli så jävla irriterad och arg på en kille som jobbade på vvs-avdelningen så jag fräste och va så hilmla otrevlig mot han så jag verkligen skämdes för mig själv så fort grodorna bara hoppade ur munnen. Jag kunde inte hejda mig! Under den här renoveringstiden går jag omkring som ett jävla PMSmonster, det känns som att jag har mens hela tiden typ, kort stubin, irriterad, sur och arg. Inte alls kul. Det är bra många år sen som jag va såhär labil faktiskt.
Så sätter jag mig på bussen till Barkarby, kliver av och går till tåget, och just när jag ska kliva på tåget inser jag att jag glömt påsen med färg på bussen!!! Jag springer till bussen som som tur var står kvar, och kastar mig på med andan i halsen- JAG HAR GLÖMT MIN PÅSE!!! Flås flås, så rusar jag mot platsen jag suttit på, så jag hör inte ens när chauffören försöker säga nåt till mig, jag bara rusar förbi. När jag sen kliver går fram för att kliva av så säger chauffören- Är det den här du letar efter? och håller upp min påse. Hahaha, där va min färg.
Så där förvirrad blir jag när jag e stressad, jag glömmer bort saker.

Nä nu ska jag väl gå å lägga mig, jag ska upp tidigt och jobba med Naglar för att sen jobba kväll på LeBingo. Så e det i mitt liv nu, det e mutcho dyrt att renovera, det blir till att jobba jobba jobba.
Men kolla va fiiiiiint det blir:

En liten glimt av hallen. (min mobilkamera e som sagt inte så bra och har ingen blixt, därav den usla bilden)

Puss å hej.

Sakta men säkert...

Publicerad 2009-01-12 10:49:33 i Allmänt

Det tar sig....

Supersnygga sovrumsväggen!

Vitt vitt vitt! Me like. Vita väggar blir det i lilla rummet.

Ny Toa

2008

Publicerad 2009-01-06 14:18:53 i Lista

Hade tänkt att skriva nån sorts resumé över 2008, men det verkade så jobbigt, dels så var det inget bra år, och så har jag dåligt minne :-)
Men så hittade jag en fiffig lista hos Leopardia som jag glatt snor. Så håll till godo!

2008


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag lämnade killen jag älskar mest i hela världen och så impulsköpte jag och samma fina kille en lägenhet efter vi hittat tillbaks till varandra :-) Så yogade jag och Leopardia :-)
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Vet inte om jag hade några direkt... Men kan tänka mig att det var det gamla vanliga, äta mindre och träna mer- och det höll jag verkligen inte!
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja Sus den gamle räven blev otippat mamma, och gudsonen fick en lillasyster :-)
4. Dog någon som stod dig nära?
Nä faktiskt inte, å det va ju skönt.
5. Vilka länder besökte du?
England, lika trevligt som alltid och Bulgarien som jag inte gärna åker tillbaka till.
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Nej inte ett dugg
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Jag är så dålig på att lägga sånt på minnet...
8. Vad var din största framgång 2008?
Att jag böt jobbställe, det var en hit
9. Största misstaget?
Stoppade väl huvudet i sanden en gång för mycket som kosta på lite, men men
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Det gamla vanliga, förkyldning och så filade jag till mig en Senhinneinflamation
11. Bästa köpet?
En sunkig och inrökt lägenhet :-)
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom lägenheten då så var det väl jobbgrejer
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Sus Bebis blev jag jätteglad över och Darling gjorde mig oxå riktigt glad
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Emty Room sitter fast efter att ha hört den 1000000 gånger på jobbradion :-(
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag va mutcho ledsen
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit
18. Hur tillbringar/tillbringade du julen?
Men en nykläckt liten tjej hemma hos J´Lo med familjen
19. Blev du kär i år?
Jaaaa, i Darling, jag blir alltid kär i han, så fort jag ser han pirrar det till :-)
20. Hur många one night stands?
0
21. Favoritprogram på TV?
Lyxfällan
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

23. Bästa boken du läste i år?
The Secret
24. Största musikaliska upptäckten?
Duffy
25. Något du önskade dig och fick?
kärlek
26. Något du önskade dig men inte fick?
Nä, önskade mig inget direkt
27. Årets bästa film?
Mama Mia va ju helt otippat asbra!
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Var i Liverpool med Darling
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja en massa...
30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
mjukisbrallor- har tappat stilen totalt
31. Vad fick dig att må bra?
Vänner
32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen... 
33. Vem saknade du?
Darling
34. De bästa nya människorna du träffade?
träffade nog inte så många nya, dom på salongen dårå...
35.Vad sammanfattningsvis tycker du om året som gått?
Ett riktigt skitår

Ge mig en ipod tack :-)

Publicerad 2009-01-04 23:08:41 i Allmänt

Jag har ju länge velat ha en ipod, har varit påväg att köpa en två ggr, men båda gångerna har dom varit slut :-( och nu vete fan om jag har pengar över till en :-(
Så nu prövar jag lyckan med att vinna en!
Kika in på den
här bloggen så kan du oxå tävla om en ipod!

Ledig Ledig Ledig

Publicerad 2009-01-03 15:45:49 i Allmänt

Hm... min bloggpaus varade visst inte så länge :-)

Idag är jag leeeedig! Känns som första lediga dagen på evigheter utan massa "måsten"!  Och jag har dessutom glömt min telefon i Akalla så det känns ju extra ledigt lixom :-) Tycker det är oerhört skönt med en mobilpaus ibland faktiskt.

Idag gick jag upp med tuppen (på min lediga dag, fatta va ambitiös jag e!) och följde med Darling till jobbet och hjälpte han att öppna, så passade jag på att skriva ut lite jobbpapper, snygga silvriga januariskyltar. Sen tog jag en promenad till Centrum och fyndade massa REA. Hitta massa julgrejer på halva priset, e mycket nöjd :-) Köpte både till nya lägenheten och till mitt jobb. Lika bra att passa på lixom.
Så köpte jag massa hårgrejer, dock inte på rea villket är synd, för det är jävligt dyrt.
Men det bästa jag gjort idag är att jag gick förbi Thaimassagen och unnade mig en halvtimmes Head & Shoulder massage. Jag har rekomenderat dom förut, och jag gör det igen för dom e så himla bra och trevliga!!! Stället är jättemysigt och det är fantastikt avkopplande och skönt för trötta ryggar! En halvtimme kostar 275:- och det är värt vart enda öre! Den där halvtimmen var verkligen njutning på hög nivå! Efter allt filandes på jobbet och fixande i lägenheten har jag varit mutcho stel och haft jätteont i axlarna.
Har ni vägarna förbi Solna Centrum, så gå in på Solna Thaimassage!


To do resten av dagen:
*Tvätta
*Diska
*Laga en romantisk middag tills Darling kommer hem
*Fixa jobbpapperna för december
*Packa och sortera julpyntet
*Sortera och fixa massa jobbgrejer

Phu, mycket som händer

Publicerad 2009-01-01 23:10:24 i Allmänt

Oj oj vad jag e dålig på att blogga!
Det har varit fullt ös i mitt liv, har lixom inte haft tid och lust över till att blogga... Jag har jobbat antingen med Naglar, med Lägenheten eller på Bingon. det har varit julrusch på jobbet, jul har firats, och jag har dessutom varit sjuk. Så jag har tagit lite bloggpaus och den kommer väl att vara ett tag till nu känns det som.
Men puss på Er sålänge :-)


Kolla villken söt! Jag fick fira jul med en 1 dag gammal bebistjej :-)

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela