Pancake

Soft vecka

Publicerad 2011-09-27 09:19:05 i Allmänt

Tisdag: Träna med min PT
Onsdag: Öppna Förskolan med LillHjärtat
Torsdag: Heldag på Sturebadet med träning och SPAbehandlingar
Fredag: Fixa naglarna och håret
Lördag: 35 års fest

Jodå, hemmamamma livet är en fest :-)

Hoppas ni alla får en minst lika trevlig vecka!

Fullt ös här hemma

Publicerad 2011-09-20 14:10:17 i Hemma hos mig

LillHjärtat har lärt sig att stå och det är numer hennes favvo.
Hon står överallt och far runt här hemma i ett. Så jag har fullt upp här hemma med att ha koll på henne så att hon inte hittar på en massa bus. Därav den dåliga blogguppdateringen.
När Darling jobbar hela dagarna har jag verkligen inte tid att sitta framför datorn. Och när han kommer hem så är jag heeelt slut. Då tar jag ett härligt bad, läser en bok och sen går jag raka vägen in till sängen och somnar på stört.



Nöjd med livet

Publicerad 2011-09-09 21:42:37 i Livet

Idag har varit en sån härlig dag, jag har lixom bara varit sååååå nöjd med livet och verkligen kännt mig lycklig. Inte av någon speciell anledning, utan bara rent allmänt.
Det är dom små sakerna som gör det :-)

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Puss

Hej hej Beach 2012

Publicerad 2011-09-07 09:29:47 i Hälsa

I gårkväll var jag rent ut sagt skitsur för att jag inte "fick" äta chips, mackor, godis, ja vad som helst. Jag var såååå sugen på typ allt, så jag gick och la mig i ren protest.
I dag när jag vägde mig är jag tacksam över att vi inte hade nåt snacks hemma och att jag gick och la mig, för det går neråt, i full fart!

Heja heja mig!

Äntligen hemmamys

Publicerad 2011-09-06 09:34:15 i Hemma hos mig

Idag är första dagen på eeeevigheter som jag och LillHjärtat är hemma själva utan att ha nåt inbokat. Guuuud så skönt!
Har längtat så efter att bara få fluffa runt här hemma utan massa måsten eller planer. 

Planen idag är nåt i stil med:
Gå och handla
Ta en kaffe med bästa Svågern
Laga fetaostfyllda pannbiffar till middag

Det är allt jag kommer att göra, och där i mellan kommer jag poppa bra musik, dansa, mysa och småpyssla här hemma.

HemmaMammaLivet- I love 



Härliga Höst!

Publicerad 2011-09-04 11:47:05 i Livet

Jag har haft en underbar sommar och vi har gjort en massa skoj, men ändå nu när hösten knackar på så tycker jag att det är så skönt att det "blir som vanligt" igen.
Vid den här tiden blir jag lite lätt trött på färgglada kläder, flacka runt, grillning, solhets och allt annat. Jag vill ha murriga höstkläder (stickade tröjor är mitt bästa), rutiner och hemmamys.
Hösten blir alltid som en nystart, och det gillar jag.

Vad har ni för höstplaner? Är ni som jag som ser det som en nystart, eller kör ni bara på som vanligt?

Jag har saknat att få vara i min hemmamammabubbla. Så from nästa vecka så kanske det blir ordning och reda igen, då ska jag mysa massa och njuta av att vara hemma med Lillhjärtat. Ser fram mot att hänga på öppna förskolan, gå långpromenader och träffa mina "mammakompisar". Ser även fram mot att fixa här hemma, planera och laga mat och allt det där.
Jag ska gå omkring i mjukisar och bara njuta av livet helt enkelt. Gud så skönt :-)

Måste ta tag i oxå hur jag ska göra nästa år när jag vi ska byta och Darling ska va hemma. Har några lösa planer, men det börjar bli dax att knyta ihop dom trådarna.
Ska nog ta en tripp till "spåtanten" för att checka av innan jag går vidare med mina planer...
Man kan ju inte ta stora beslut i livet utan att gå dit lixom ;-)

Nu till hösten ska jag återgå till mitt sunda liv igen efter att ha ätit ostbågar typ varje dag under semestern. Sitter just nu här med träningsvärk efter första Gymbesöket efter semestern i förrgår, känns skönt!
Jag kör nu mina HerbaShakes till frukost och lunch (I love, smidigt enkelt och gott) sen kör jag noll kolhydrater och noll godis. Ska köra hårt nu i tre veckor och sen efter det ska jag unna mig en dag i veckan.
Har kört hårt nu en vecka och det känns fantastiskt bra och skönt!

Så: Hej hej Hösten- nu kör vi!




I love my car!

Publicerad 2011-09-01 22:46:59 i Allmänt

Jag har ju den här sommaren hängt mycket på blocket och spanat på bilar. Det är ett helt företag det där med att hitta bil. För vad vet man om begagnade bilar lixom?
Tur att man har fina vänner som ställer upp-
Jag har fått massa hjälp av jättesnälla Z som jag bollat massa med och varit och kollat på bilar. Aluc har varit engagerad, och Svärmor har varit med och kollat bilar.

Tillslut så har jag hittat min pärla- en jättefin Metallic/Roströd Peugeot!!!



Den är ett kap, och jag äääälskar färgen! Mina senaste klädinköp tex har varit i just den här färgskalan, som jag typ aldrig tidigare gillat...

Me so Happy och very Tacksam!!!

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela