Pancake

Ny dag, nya friska tag!

Publicerad 2008-08-26 11:17:55 i Allmänt

Igår var det en sån här riktigt härlig måndag. Eh not.
Måndag
Slut på semestern
Olycklig
Jobba över
Stress
Tandläkare
Mens
Ont i benet

Men som tur är så har man underbara människor omkring sig, tack för att Ni finns!

Idag hade jag sovmorgon men vaknade såklart 07.12. Men jag har fått så grymt mycket gjort nu så jag är riktigt nöjd med mig själv faktiskt! Ringt massa samtal och fixat massa saker som legat på hög.
Nu blir det kaffe och ett skönt bad med nya Amelia innan jag drar till jobbet.

Tillbaka i verkligheten

Publicerad 2008-08-24 20:55:58 i Semester

Det tråkiga med Semester är att man har så himla skönt och trevligt, och det blir så lätt att man blir deppig sen när man kommer hem. Å när man har ett skitliv som jag har för tillfället, ja då blir det rena rama kraschlandningen. Suck.
Man vilar upp sig på semsestern och smider massa planer för sitt liv och hur man ska göra när man kommer hem, det e så himla lätt, men sen kommer man hem och inser hur jobbigt allt är att ta tag i...

Har iaf haft en himla skön vecka. Som ni kan se:





piggo

Publicerad 2008-08-15 10:02:10 i Semester

Lalalalaaaa... Första dagen på semestern så vaknar jag 08.18. Underbart. Not. Jobbigt att jag inte har nån TV i vardagsrummet, och att Darling ligger och sover i sovrummet. Suck. Jag har trååååkigt.
Egentligen är jag sugen på att smita ner till Centrum och unna mig en välbehövlig semestermassage, men fan, jag orkar inte gå ner dit känner jag.. Hm... Ja gott folk, där var dagens I-landsproblem.

Stresso

Publicerad 2008-08-14 23:13:55 i Semester

Hm... Känner mig redan stressad över att vi bara ska vara borta i en vecka. Tiden kommer att gå aaaasfort ju :-(


To do denna vecka:

Fixa håret- klippning och inpackning
Vaxa- både det ena och andra

Pedikyr
Göra ny prislista till jobbet
Städa och fixa hemma
Ringa tandläkaren
Ringa Yogatjossan

Städa hos Fiskarna

S E M E S T E R

Publicerad 2008-08-14 19:45:04 i Semester

Nu har jag semester! Shit va skönt det känns! Skulle inte ha orkat jobba en dag till verkligen! E mutcho trött på att jobba.

I morgon bär det iväg till Bulgarien.
 Det jag mest ser fram mot är att få komma hemifrån, inte ha mobil, inte tänka på jobb, ha sovmorgon, hänga med sköna människor, leka massa med Gudsonen, slöa, läsa böcker, sola och bada...
Ingen hets lixom.

Nu ska jag ta ett härligt varmt bad och varva ner lite, sen ska jag diska och sen ser jag fram mot att mitt Finaste kommer hit.

Puss å hej.

Tantvarning

Publicerad 2008-08-12 09:53:21 i Allmänt

Igår när jag kom hem så låg den här innanför dörren
Hej och tack för att du valt att prenemurera på ÅRET RUNT.
VA??? Varför i hela världen skulle jag villja läsa en tanttidning??
Jag ringde dom nu på morgonen och dom sa att dom fått in en kupong i mitt namn. Jag förklarade att jag inte skickat in nån så dom avbokade och bjöd på tidningen jag fått. 
Men vem har skickat in den lixom? Oförskämt.


To do denna vecka:

Fixa håret- klippning och inpackning
Vaxa- både det ena och andra
Pedikyr
Göra ny prislista till jobbet
Städa och fixa hemma
Ringa tandläkaren
Ringa Yogatjossan
Städa hos Fiskarna

Duntäcke is the Shit

Publicerad 2008-08-10 22:37:16 i Allmänt

Sitter och myser i min nystädade lägenhet som är full med värmeljus och hör hur regnet utanför slår mot fönstret.
Har tagit tillbaka kontrollen över mitt hem igen. Skönt. Sitter faktiskt nu i vardagsrummet och skriver :-)

Nu ska jag bädda ner mig i min nybäddade säng och mysa under mitt nyinköpta härligt fluffiga Duntäcke! Åh vad jag har saknat mitt gamla duntäcke som försvann för ett par år sen! Lär ju sova gott i natt!

Bjuder på en nagelbild innan jag säger Go natt:



Natti natti



To do denna vecka:

Fixa håret- klippning och inpackning
Vaxa- både det ena och andra
Pedikyr
Göra ny prislista till jobbet
Städa och fixa hemma
Ringa tandläkaren
Ringa Yogatjossan
Städa hos Fiskarna

To do innan semestern

Publicerad 2008-08-10 12:16:56 i To do list

To do denna vecka:

Fixa håret- klippning och inpackning
Vaxa- både det ena och andra
Pedikyr
Göra ny prislista till jobbet
Städa och fixa hemma
Ringa tandläkaren
Ringa Yogatjossan
Städa hos Fiskarna

Bros

Publicerad 2008-08-07 23:17:56 i Hunkar

Alltså SHIT VA DET HÄR E BRA!
http://www.youtube.com/watch?v=szWkAaD00j0

När vi gick i 6;an så va vi värsta BrosBesatta. Jag och min kompis A va dödligt kära i Matt Goss och tyckte deras musik va sååååå bra! (Å alltså , när man lyssnar på dom idag så fattar man ju att man lyssnade på dom dygnet runt, still going lixom)
Inte nog med att dom va Heta, dom hade så grymt snygga kläder oxå.

Den här videon va den absolut bästa musikvideo ever tyckte jag då:
http://www.youtube.com/watch?v=szWkAaD00j0

Den här va ju världens bästa lugna låt:
http://www.youtube.com/watch?v=fHwlT-ezjuc

Mina erotiska tonårsfantasier handlade uteslutande om dom här läckerbitarna:


Heta killar:

Min härliga lediga dag

Publicerad 2008-08-07 20:49:48 i Allmänt

Har haft en riktigt trevlig dag i min ensamhet på stan!


Började dagen med att fixa naglarna hos C.
Jag ville ha naglar man blev glad av:


Sen har jag shoppat massa skor, ljuslyktor, halsband och en halsduk. Det bästa av allt är att jag inte shoppade för överdrivet mycket pengar, allt va 50% på REApriset. Nästan gratis med andra ord.
Hm... När jag tänker efter nu så har jag shoppat ... 7 par skor senaste 2 veckorna :-) Men det är ju så extremt billigt, man måste ju passa på lixom. Köpte även en jacka, som är för liten, i tron om att jag ska börja mitt nya sunda liv och bli träningsfreak. Suck. Jag e så störd.
Jag fixade även mina ö-bryn idag, e mutcho nöjd.

Sen slängde jag ihop en liten lyxmiddag när jag kom hem:

Närå, köpte med mig från thaistället :-) Mycket gott! Festade till med en öl oxå. Så jäkla gott att skölja ner stark thaimat med öl.

Nu får det va nog med att spendera pengar. Nu e d bara jobb som gäller. I morgon blir det ett 12 timmars pass :-)

Nu ska jag ta ett varmt bad, dricka en kall öl och läsa en tidning. Puss å hej.

Hopp...

Publicerad 2008-08-06 23:25:15 i Allmänt

Idag känner jag mig för första gången på länge ganska ok. Jag somna tidigt igår och hade lite halvsovmorgon. Hann med ett varmt bad i morse oxå, det var väldigt välbehövligt. Det känns lixom som att det finns hopp om livet idag :-)

Jag har ju då som sagt flyttat in i mitt sovrum.
Jag äter middag:

Jag surfar och kollar på TV:

Jag jobbar:


Det bästa med att vara egen företagare är att man kan bestämma själv. Så i morgon har jag tagit ledigt. Kände att jag kunde unna mig det. Så i morgon ska jag fixa naglarna, fixa mina Ö-bryn och så ska jag växla lite pengar till min Bulgarientripp! Känner att jag faktiskt eventuellt kommer att städa och styra upp mitt hem oxå. Det behövs kan jag säga. Får se hur det blir med det helt enkelt.  

GoNatt

Publicerad 2008-08-05 21:07:18 i Naglar

Nu e klockan 21 och jag är helt slut. Ända sen i morse har jag haft en konstig huvudvärk som inte vill ge sig. Kanske en tumör? Nu ska jag bädda ner mig och sova. Hoppas jag e pigg i morgon så jag orkar ta ett varmt bad, för d behöver jag.

Gjorde svart/rosa naglar på Golftjejen idag:

För jag har bara regn hos mig...

Publicerad 2008-08-04 21:47:36 i Allmänt

Körde ett 11 timmarspass på Salongen idag. Lika bra lixom.
Värsta ovädret ute! Det va lindriga översvämmningen hemma när jag kom hem :-(
Nu: Lyxfällan
Sen: Dexter

Ja gott folk, mer spännande än såhär blir det inte.
Tack å hej.

K2

Publicerad 2008-08-03 13:07:40 i Allmänt

Jag har lite svårt att tycka synd om dom här 11 människorna som skulle bestiga K2 och dog. Va fan ska man upp på ett av världens högsta berg å göra? Tycker verkligen att det är puckat. Då får man skylla sig själv faktiskt.

Livet

Publicerad 2008-08-03 03:08:36 i Allmänt

Har just kommit hem från min Kompis A. Vi har softat hemma hos henne. Hon är verkligen helt fantastisk, Jag blir faktiskt imponerad över att hon är så klok. Hon har var varit min bästis i mååååånga år, även om vi inte umgås så mycket senaste åren, så är hon den som känner mig bäst, Hon och Leia. Dom har känt mig hela livet typ. Hon är hur som helst helt underbar. Och klok.

Vad kan va bättre en deppig kväll som denna att sitta hemma hos A och dricka rödvin och poppa Danny´s Tokyo?


Kanske att dricka Rosé och äta Marabou Daim? Mutcho gott,


Livet kan va svårt, men det e som A säger; Det är det som ÄR livet. Ja, så kanske det är? Jag vet inte. Men vad jag vet e att jag ska sova nu. Puss å go natt!

Fy fan Tack Tack som vi brukar säga i Thailand

Publicerad 2008-08-02 11:18:39 i Allmänt

God morgon. Sitter här i sängen och dricker kaffe. Jag har flyttat in i mitt sovrum. Jag bor i min säng. Hela lägenheten ser ut som en knarkarkvart. Saker överallt, stökigt och sunkit. Bryr mig inte.
Mitt liv e lite på Paus. Man får ta en dag i taget. Men ibland funkar inte det, då får man ta en timme i taget.
Jävla skitliv kan man säga.
Nu ska jag hem till Min kompis A och hänga lite.
Tack å hej.

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela