Pancake

3...

Publicerad 2010-09-28 07:40:37 i Allmänt

3 arbetsdagar kvar nu, sen blir det... Hemmafrusemester :-)
Känns konstigt, men skönt. Mitt jobb börjar bli ordentligt obekvämt nu när magen växer.
Sen har jag ju inte haft så mycket semester i sommar, så det ska bli skönt med lite ledighet.

Lite politik så här efter valet...

Publicerad 2010-09-26 12:11:15 i Allmänt

Jag är inte Rasist på nåt sätt och jag röstade inte på SD.

Men jag kan nånstans förstå att dom fick så många röster.
Det känns inte som att övriga partier vågar ha så mycket åsikter om invandrarpolitik. Så fort något parti nämner något om att tex att man ska införa språktester för invandrare för att dom ska lättare komma in i samhället så blir dom kallade rasister. Det är ju inte klokt. Man måste få kunna ha åsikter om invandrarpolitik utan att bli kallad för rasist.

Jag är helt övertygad om att dom flesta som röstade på SD inte är rasister, det är vanliga människor som helt enkelt bara e less på att det händer massa saker och ingen verkar bry sig. Och jag tror att många röstade på SD, inte för att dom egentligen ville ha in dom i Riksdagen, utan mer för att visa sitt missnöje.
Folket är nog inte less på invandrarna, utan på politikerna, det är vad jag tror.

Läste någonstans att SD fick många röster från invandrartäta orter, som tex Södertälje och Malmö. Och ärligt talat, är det så konstigt? Är det inte nåt fel någonstans i samhället när tex inte ambulans eller brandkår ens vågar köra in i Rosengård, för att dom blir överfallna där?! Det här i Rosengård har pågått länge, och vad gör politikerna och samhället för att det ska bli bättre där? Inget tydligen. Så det är klart folk lessnar.

Här i min lilla förort där jag bor, så är det enligt Wikipedia 66,9 % människor med utlänsk bakgrund. Jag gillar att bo här, jag köpte lägenhet frivilligt här (villket många av mina nära och kära hade väääldigt svårt att förstå). Och det var en sån stor skillnad från där jag bodde förut, här är folk trevligare och mer öppna, och det beror på att det är mer mångkulturellt, det är jag helt övertygad om.
Men hur som helst, det tråkiga är att svenskar som bor här (då menar jag svenskar som jag, som inte har utlänskt påbrå) och som får barn, dom flyttar här ifrån innan barnen börjar i skolan. Varför? Jo, för att annars blir deras barn det enda svenska barnet i hela skolan. Och det är ju jättetrist. Och jag förstår dom, jag vill inte heller att lilla Ärtan ska vara den enda svensken i hela skolan, och att han/hon ska börja snacka Rinkebysvenska. Och det är ju helt banans att det ska vara så?!
Jag tycker verkligen att det ska vara mångkulturellt och att samhället behöver olika människor med olika ursprung, men det är en dålig idé att sammla alla invandrare på samma ställen, det blir inte bra i slutändan. Som sagt, ta bara Rosengård som exempel.

Och jag tror att om media släppt in SD i media inför valet, låtit dom debattera som dom andra partierna, så kanske folk inte hade röstat på dom i lika stor utsträckning, samma nu när dom kommit in i riksdagen. Om övriga partier bara ska nonchalera dom och vägra sammarbeta med dom, så kommer det sluta med att dom får ännu flera röster i nästa val tyvärr.
Och nånstans så måste man ju respektera vad folket röstat fram? Vi lever ju i demokrati, då kan man inte bara strunta i det folket har valt, även om man tycker att det är galet. Jag är inte heller förtjust i att ha en massa sverigedemokrater i riksdagen, men jag respekterar det folk har valt. Nu är det ju som det är lixom, gör det bästa av situationen, så att det inte händer igen.

Jag tycker alla som nu sitter i Riksdagen ska lägga fokus på Varför det blev såhär? Vad är det folk är så missnöjda med? För uppenbarligen är det ju något fel någonstans.

Katrin skrev ett bra inlägg om SD och hon avslutade det såhär:
Nu gäller det för Alliansen. Nu har de fyra år på sig att bygga ett trevligare Sverige där folk inte röstar på ett främlingsfientligt parti.

Och det är verkligen bra skrivet, skit i att lägga fokus på att försöka få bort SD, lägg fokus på att göra folk nöjda med samhället.

Så tycker jag, och det är det enda jag kommer att säga, för nu är jag så trött på att snacka politik hit och dit. Klart.

Hej jag har visst inget liv

Publicerad 2010-09-25 19:51:17 i Allmänt

Jag har snöat in på dom här bloggarna:

Kissies
Amir
Rosanna
Falsk Sanning
Och en massa andra liknande fjortisbloggar.

Jag måste kolla dom varje dag, och jag förfasas verkligen över dom här småbrudarna/killarna, och jag tycker att dom är såååå pinsamma och för att inte tala om hur jag bara suckar över alla crazy ingrepp dom gör för att dom tror dom blir snyggare. Men fan, jag är helt fast, och ju mer intriger det är mellan alla desto mer spännande är det. Och jag blir provocerad, tycker synd om dom och jag stör mig verkligen på dom, men ändå, jag är fast.

Ingen toppdag direkt

Publicerad 2010-09-20 23:29:10 i Allmänt

Det här känns som en konstig dag...

Har deppat lite för att min arbetskamrat "helt bara sådär plötsligt" fått en tumör i bröstet. Jag är inte den som tar ut nåt i förskott, jag tror ju stenhårt på att att det inte är det värsta, innan man vet.
Men det känns ändå som att... det inte är bra, inte alls. 

Sen har jag haft lite känningar av min Ischias, och det är inte kul. Har varit helt fri från det i typ 5 månader och är inte ett dugg sugen på att det ska dra igång igen. 

Blä blä blä.  

Hjärnsläpp?

Publicerad 2010-09-18 19:45:28 i Allmänt

I går så var egentligen planen att jag och Darling skulle gå ut och äta middag på något trevligt hak innan grönan, men tyvärr så var han tvungen att jobba över. Så det blev en "snabbmiddag" på McD.
När vi var klara så skulle vi gå på Toa, och då hade dom en toalett som kostade 5 kr, så vi gick in båda två samtidigt. 

När vi står där inne så frågar han mig:
-Ska du kissa eller?
-Eh, jaaaaa???

Alltså hur tänkte han då? För det första så är jag tjej, och alla vet ju att tjejer inte B***ar. Och för det andra, om jag nu mot förmodan skulle syssla med sånt, tror han på fullaste allvar att jag skulle göra det på en toa på McD när han är med???!!!

Herre gud.

Städryck

Publicerad 2010-09-18 16:26:44 i Hemma hos mig

Idag har vi haft städdag här hemma. Ballen har städats och fixats till inför hösten, all tvätt ät tvättad och badrummet skiner.

Har gått och dragit ut på att städa i badrumshyllan länge nu, och äntligen tog jag tag i den! Allt är rensat och jag har kastat massa tomma burkar och saker som jag inte använder, alla örhängen och hårgrejer är sorterade och allt är på sin plats. Skönt. Ordning och reda igen.

FÖRE:



EFTER:

Fredagskul

Publicerad 2010-09-18 16:10:43 i Allmänt

I förrgår så pep min mobil till och påminnde om att jag skulle till Tandläkaren dagen efter. Det hade jag verkligen förträngt!! Som tur var så hade jag ingen kund just då.
I går morse så var jag verkligen inte alls sugen på att gå, jag skulle Rotfylla, utan knark dessutom! Visst, klart jag skulle få vanlig bedövning, men det kändes ju inte så kul.
Funderade en kort sekund på att bara skita i att gå dit, och snällt bara betala 700 kr för utebliven tid. Men tog mig sen i kragen och gick dit.
Och det gick verkligen jättebra! Min tandläkare och tandsköterska är så snälla, jag känner mig trygg och säker med dom. Så no more panikattacker eller tårar, känns verkligen som att jag kan gå till Tandläkaren som vanliga människor igen :-) Happy happy :-)

Efter jobbet blev det Grönan där Europe spelade. Är inte direkt värsta Europe fanet. Men vill minnas att jag såg dom på Hovet för ett par år sedan och blev glatt överaskad av att det var en asbra konsert. Nu blev jag lika överaskad igen av att dom var så bra!
Första låten vi hörde var Superstitious, och jag fick värsta nostalgitrippen!
 
Minns när jag A och Princess hängde hemma hos Princess i H-Lund och kollade på Mtv (hon var nog den enda av oss som hade kabelTV på den tiden).
Just när den här låten kom minns jag att Princess tyckte Joey va såååå snygg! A och jag fattade nada, vi va ju mer inne på Bros pojkarna som vi var kära i.

Så det blev en trevlig kväll på Grönan i går med massa bra musik och härliga minnen.

Nöjd och belåten

Publicerad 2010-09-15 08:56:37 i Allmänt

Är mycket nöjd över våran lilla båttur. Vi hade kul utan att det var direkt "kul". Det var mysigt att komma iväg och bara vara vi lixom. Men nu kommer det nog dröja innan jag ger mig ut på någon kryssning igen, för så kul är det ju inte. visst, man kan åka nån gång vartannat år eller nåt.



Kryssnings/gravidlooken

Vi var på en extremt skön ansiktsbehandling på båten. I love ansiktsbehandlingar!
Hudterapeuten sa att jag hade jättefin hy, och undrade vad jag använde för produkter. När vi var klara så sa hon:
-Jag tänker inte ens rekomendera några produkter eller nåt annat till dig, för du har perfekt hy och använder redan så bra saker!
Alltså fatta hur glad man blir! Jag har ju verkligen haft "problemhy" med massa finnar och sen har jag haft jättetorr hy. Att nu få höra att man har sån bra hy är stort. 


  

Det var ju Vi och sen bara pensionärer på båten, så vi gick all in och körde både frågesport och bingo med dom :-)

Efter båten tog vi oss till söder och åt en fantastisk middag på Koh Phangan. Det är ju lätt stockholms mysigaste restaurang! Desutom har dom väldigt god mat!

Sen blev det luckbingo där vi vann lite så vi gick därifrån glada och med 40kr plus :-)

Kvällen avslutades med Just D på Mosebacke. Dom skulle ha börjat spela kl 20 men klev inte på förrän kl 21,15, och då hade jag tröttnat på att stå så jag gick ut och satte mig i baren och nöjde mig med att lyssna därifrån ist. Att vara gravid och stå och vänta i över en timme är inget man orkar.
Men dom var bra och det var riktigt roligt!




Sovmorgon

Publicerad 2010-09-12 13:56:55 i Allmänt

I dag sov vi till 11 i min lilla familj. 11 lixom, fattar inte vad som hände?
Sen lät det såhär:
A: Om jag duschar, fixar du frukost då?
Darling: Javisst, vad vill du ha, vill du ha en kärleksfrukost med varma frallor och Juice?
A: Jaaaa :-)

I love min man.

Idag ska vi åka på lite kryss, bara softa. I morgon blir det SPA på båten och på kvällen ska vi till Mossebacke och se Just D.

Just D, där kan man snacka nostalgi, Z-TV, Fryshuset, massa fest och livet lekte...
Är inget fan direkt, men vet att jag såg dom på Fryshuset för 100 år sen, och det är ju lindriga nostalgitrippen att höra deras gamla låtar nu.
Trodde Darling va lite på samma nivå som Jag när det gällde Just D, men nu efter frukosten drog han fram massa skivor och började poppa. Han har alltså massa Just D skivor! Tydligen va han lite mer fan än jag hahaha.

Fredagsdrama

Publicerad 2010-09-11 17:07:30 i Allmänt

Den här veckan som gått har verkligen inte varit den bästa veckan i mitt liv direkt, och den avslutades igår med lite drama.
Jag var på väg hem från jobbet och va helt nöjd med att det äntligen var fredag och att min låååånga jobbdag var över.
 Då när jag går i tunneln under järnvägen så ser jag i trappan framför mig hur en kille i 35års åldern rasar ner för hela trappan, och det ser verkligen illa ut. Han ligger nedanför trappan blodig och medvetslös så det var bara att ringa 112 och vänta på ambulansen. Som tur var sen så kom det lite fler personer, för jag är verkligen usel på att hantera sånna där krissituationer. Spelar ingen roll att jag gått massa första hjälpenkurser, för jag blir lixom helt hadlingsförlamad.
Ok att jag ringde ambulans och styrde upp, men det är typ det jag klarar, inget annat. Så dom andra som kom fick hålla koll, ta pulsen och ha koll på att han andades. Ett under egentligen att jag ringde 112 så snabbt, för jag vet förut i mitt liv när jag har ringt dit nån gång så har jag fått hjärnsläpp och inte kommit på nummret, utan ringt 118118 i tron om att det var rätt nummer... Jag blir som sagt lite handlingsförlamad och förvirrad i sånna situationer.

Efter en 8 minuter så kom ambulansen och dom körde iväg med honom.
Usch, hatar att se sånt där. Hoppas han mår bra idag.



Idag lördag så blir det att ta det lugnt (har redan hunnit sova middag i 2 timmar) och att piggna på oss i min lilla familj så att vi är pigga och glada i morgon då vi drar på en liten spakryssning.



Finn ett fel?

Publicerad 2010-09-06 18:20:23 i Allmänt

När vi ändå är inne på Politik.
Här i min förort där jag och 9000 andra människor bor, så finns det en valstuga på torget. En.
Det är sossarna som står där.

Jag undrar vad det är för fel, varför är inte fler politiska partier intresserade av att stå där?


Trams

Publicerad 2010-09-06 10:22:50 i Allmänt

Lars Ohly vill lagstifta om tvådelad föräldrarförsäkring. Man ska ha 7 månader var. Han tycker att mamman kan använda bröstpump om hon vill fortsätta amma efter sina 7 månader.

Vad är det för fel på han? Kan man inte få bestämma sånt själv?
Vad är poängen undrar jag? Att få fler pappor att vara hemma? Men ska man behöva tvinga dom då till det? Sen är ju ekonomin olika i alla familjer, i en del familjer kanske det faktiskt bara funkar rent ekonomiskt att den ena eller den andra är hemma.

"en jämlikare värld börjar med delad föräldrapenning" kan man läsa i en artikel från Aftonbladet.

Alltså såklart jag tycker att det ska vara jämlikt bla bla bla, men man får ju inte glömma att män och kvinnor ÄR olika. Det är ju bara att ställa en naken man brevid en naken kvinna så ser man det på en gång.
Det är så jävla tramsigt med allt prat om millimeterjämställdhet. Nån måtta får det fan vara.


Morgonpigg helt plötsligt

Publicerad 2010-09-04 08:42:00 i Allmänt

Hela den här veckan har jag börjat jobba tidigt, och varit såååå trött när klockan har ringt. Idag när man är ledig så vaknar man kl 06,30 och är pigg!!! Fattar inte hur det går till? Som tur var så visades det 3 avsnitt av EastEnders på TV. Älskar Engelska "vardagsserier".

Idag är planen att bla annat åka till Stinsen för att shoppa lite. Bäst att passa på nu innan man blir en fattig hemmammamma :-)

Men först, Frukost. Det blir smörgås med stekt ägg, kaffe och yoghurt. I love frukost.

Stå på egna ben, ja tack.

Publicerad 2010-09-02 20:21:00 i Allmänt

I love Linda Skugge, hon har så rätt i sin debattartikel i dagens Aftonbladet!

Såklart gäller det inte alla "unga" men en stor del skulle jag tippa på. Man är för "fin" för att ta "skitjobb", man ska ha ett bra och välbetalt jobb på en gång. Den generationen är så curlade av sina föräldrar så att man mår illa! Bortskämda är bara förnamanet. Sen när dom får jobb så missköter dom det för att dom e lata och inte orkar jobba. Så blir dom av med jobbet och blir försörjda av sina föräldrar. Fy fan för att vara vuxen och få pengar av mamma och pappa. Visst att dom kan hjälpa till om det krisar med ett litet lån eller så, men det ska inte va så att man ska bli försörjd av sina föräldrar för att man e lat och inte orkar jobba.
Livet är ju så, man måste jobba för att få lön så att man kan leva bra.
Fattar inte hur vissa tänker?! 

Jag har så många unga tjejer som kunder, som bor hemma, jobbar heltid och inte betalar för sig hemma. Dom betalar inte ens sitt egna schampo eller mobilräkningar!  Dom får en heltidslön och lever livets glada dagar, festar, köper kläder och reser. Varför skulle dom flytta hemifrån, då skulle dom ju inte ha råd att leva så bra? Seriöst, dom säger verkligen så, att dom inte vill flytta hemifrån för att dom inte har lust att halva lönen ska gå till räkningar.
Pinsamt att föräldrar daltar så med sina barn. Man måste lära sina barn att stå på egna ben.

Man måste sköta sitt jobb, ha en hög arbetsmoral. Visst, man kan va ung och dum och göra misstag, va slarvig å så, men då får man fan se till att lära sig av sitt misstag och ta nya friska tag! Man skiter inte bara i sitt jobb! Man måste jobba för att kunna leva, så är det, man kan inte bara tro att pengarna ska komma flygande till sig.

I love Linda Skugge.



Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela