Pancake

Tentadax

Publicerad 2014-09-30 13:15:06 i Allmänt

Fikapaus i pluggandet. Har Tenta på torsdag och är hemma och pluggar idag och i morgon. Det är sista ekonomitentan och det känns som att hela mitt liv hänger på den :-)
Det är bara Ekonomi som gäller den här veckan i mitt liv. Drömmer om min lärare på nätterna, vaknar och ligger och tänker på bokslut när jag inte kan sova, tänker pluggtaktik när jag är ute i spåret och all övrig vaken tid tänker jag debet och kredit typ.
 
Jag har en bra känsla och jag tror det kommer gå bra, även om jag inte riktigt vet hur det ska gå till... Jag vet att jag ofta skjuter upp saker/plugg till sista sekund, och då blir döstressad och ångrar mig bittert att jag inte satte igång tidigare när jag sitter där dagen innan och undar vad det var som hände. Men jag vet ju oxå att jag levererar och att jag funkar bäst under press i sånna situationer. Så det kommer nog gå vägen. Lite pluggstress är nog bara bra, då blir man skärpt och får fokus. Fokus är bra. 
 
Har såklart som mål att få VG (högstra betyget på min utbildning). Och när jag får det så ska jag köpa mig en berlock till mitt armand.
 
Kanske nåt i stil med det här:
Andra mål jag har för tillfället är ett viktmål och att kunna springa hela 2 km spåret. Då ska jag oxå fylla på mitt armband. Så har kan jag titta på armbandet och påminna mig själv om att:
Jag kan, ingenting är omöjligt. 
 
Kram
 
 
 
 
 

Livet är Mysigt

Publicerad 2014-09-27 10:42:10 i Allmänt

Härliga Höst! Jag älskar hösten! Det är en sån mysig årstid! Man har mysigt hemma, tänder ljus och myser under en filt i soffan. Man klär sig i mysiga stickade tröjor i murriga färger. I love it!
Jag har ju blivit besatt av att ge mig ut i spåret i skogen, och skogen är ju fantastiskt vacker såhär på hösten!
 
Tog en PW i morse innan Darling gick till jobbet. Så härligt att få tanka lite energi och andas frisk luft! Går 2km spåret och det tar runt 19 minuter. Tänkte börja jogga så smått nu nästa vecka tror jag...
 
Underbara färger i naturen:
 
 
En höstig outfit jag gärna skulle ha på mig, även om jag egentligen är aldeles för bekväm för höga klackar nuförtiden:
 
 

Effektiv dag!

Publicerad 2014-09-18 09:51:27 i Allmänt

"Ledig dag" idag igen :-) Eller "Pluggahemma dag" kanske jag skulle kalla det. För det är ju så det är. Extremt härligt med sånt schema. Då kan man fixa och dona och komma ikapp här hemma och samtidigt hinna med skolan.
 
Började dagen med en PW i den dimmiga härliga skogen. Helt fantastiskt härligt! Är helt besatt, vill ut i skogen hela tiden haha. Märker att jag blir så mycket piggare när jag har varit ute i spåret. Det håller i sig hela dagen och kvällen och jag däckar inte kl 21 :-) Ingen nyhet att man blir pigg av att träna direkt, men skönt är det.
 
Idag ska jag vara extremt effektiv, ska inte såsa bort dagen. Nu tar jag en kaffe och medans jag har en hårfärg i håret passar jag på att hänga framför datorn. Sedan ska jag duscha, plugga, äta lunch, plugga, tvätta, plugga och laga mat innan jag hämtar tjejerna.
 
Härliga höstkläder som jag gärna skulle ha på mig en dag som denna:
 
 
 
Längtar så himla mycket till London. Ååååh va jag vill åka dit snart igen!
Ska köpa en lott tror jag, så jag kan boka en resa :-)
 
 
Puss
 
 

Husdrömmar

Publicerad 2014-09-17 15:12:00 i Allmänt

Härliga sensommar! Den här tiden på året är den trevligaste! klarblå himmel, sol och krispig luft! I love it!
 
Är "ledig" idag. Startade dagen med en härlig PW. Sen har jag varit med pärlan på besiktning (det gick strålande) och så har jag hunnit fixa och dona lite här hemma. Piffat framsidan (har en typ balkong med trappa ner utanför ytterdörren) med blommor och solcellslampor.
Nu tar jag en kaffe på maten och passar på att blogga lite. Sen blir det plugg. Det är mycket hemmaplugg nu. Har en stor ekonomitenta coming up. Phu. Den sista ekonomitentan. Får jag VG på den är det fasiken värt att fira big tajm! Vete 17 hur det ska till, men men. det löser sig. Jag siktar alltid på att få VG, nåt annat är inte intressant för mig :-) Men som sagt, blir det VG  blir det skumpa!
 
Min dröm sen jag var liten har alltid varit att bo i hus. Jag är typ besatt av hus och skulle gärna vara multimiljonär och bara köpa massa hus.
Samla på hus helt enkelt :-)
 
 
 
Våran plan har varit att vi ska bo här ett par år nu och när jag får jobb så köper vi hus häromkring. Och gärna nyproduktion (pengarna ska rulla haha)  eftersom vi är helt ointresserade av att renovera just nu, men gärna bor fint :-) Även om jag gillar äldre hus mer. 
 
Men häromdagen pratade vi och kom fram till att det kanske inte vore en dum idé att ist för hus köpa en större lägenhet? Vi trivs ju jättebra här, det är ett väldigt trevligt och barnvänligt område. Skolan ligger nära sen när det är dax för tjejerna att börja där. Så nu verkar planen vara att köpa en 4-5:a häromkring. Men då måste det vara en lägenhet med det lilla extra. Typ uteplats, terass, etagelägenhet eller nåt annat spännande, och jäkligt fin.
 
Hus är ju härligt, men med heltidsjobb, aktiviteter, föräldrarmöten, föreningsmöten och massa annat, hur ska man få ihop det? Och hus i stockholm överhuvudtaget är ju inte så billigt... Och sedan så kostar det att ha hus oxå.
Vet inte om det är värt att slå knut på sig själv för att få ihop livspusslet?
 
Ja jag vet inte, men just nu känns tanken på en större lägenhet faktiskt helt ok... :-)
 
Nä, nu är det dax att öppna skolböckerna.
 
Puss å hej!
 
 
 
 
 

Fredag it is!

Publicerad 2014-09-12 09:34:19 i Allmänt

Äntligen fredag! Jag är ledig och har inget inplanerat förutom att tvätta. Eller alltså jag har massa planerat, saker att göra och to do lista som ska bockas av... Men inget inplanerat som innebär att lämna hemmet :-) Så himla skönt att få fluffa runt i mjukisar...
 
 
 
Startade dagen med en härlig PW på 2 km i vår härliga skog! Jag är så tacksam över att få bo här. Har sagt det förr och säger det igen, livet har verkligen fått en uppgradering iom flytten! Planen är att få upp flåset och att innan första snön kommer ska jag springa hela 2 km spåret. Heja mig! (hoppas snön kommer sent i år haha)
 
Puss
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Fokus

Publicerad 2014-09-07 09:06:21 i Allmänt

Todiloo. Söndag, solen skiner och snart är det tjejmys som gäller här hemma då Darling jobbar hela dagen. Igår var det jag som jobbade hela dagen så jag ser fram mot tjejmyset. Tänker fluffa runt osminkad i mjukisbrallor, göra pannkakor, vara ute och leka och busa. Härliga Söndag!
 
Har rannsakat mig själv i veckan och kommit fram till följande:
 
Har bestämt mig för att jobba mina "varannanlördagar" året ut och sedan lägga ner extrajobbet. Hade väl egentligen redan det som plan, men har funderat massa hit å dit på om jag skulle säga upp mig tidigare, för att inte missa massa familjetid. Men nu har jag bestämt mig en gång för alla iaf, kör på året ut.
 
Och från och med nu ska jag strama åt plånboken oxå, nu får det vara nog med utsvävningar på ett tag :-) Har ju haft spenderarbyxorna på och köpt massa nytt hem, shoppat kläder och varit på ansiktsbehandling och lyxat massa :-) Kul att sväva ut ibland, men nu blir det back to normal. Jag kan ju gilla det här med att göra det mesta möljiga med det minsta möjliga, ser det lite som sport att klara sig på lite pengar. Om ni fattar vad jag menar :-) Man får tänka till och vara lite kreativ med ekonomin. 
 
En annan sak jag bestämde mig för i fredags var att jag ska höja upp pluggnivån oxå. Den här terminsstarten har jag gnällt mycket om att det är svårt, jag har glömt bort massa under sommaren osv.
Å så kan man inte ha det, herre jösses.
Så nu växlar jag upp och skärper till mig helt enkelt. Ska gå all in och satsa 110%
 
Fokus och sikta mot målen. Heja mig!
 
 
 
 
 

Hej September

Publicerad 2014-09-02 14:43:43 i Allmänt

Tiden går fort när man har roligt, redan September, wiihoo! 
Är ledig från skolan idag, så det är tvätt, städ och matlagning som gäller. Borde egentligen plugga oxå, har tenta på måndag. Alltså jag fattar inte hur alla barnfamiljer hinner med vardagen? Jag hinner hyffsat med, men då går jag ju bara sena dagar i skolan 2,3 dagar i veckan. Ledigar dagar som idag hinner jag ju få undan en hel del. Fattar inte hur det ska gå sen när man börjar jobba?
Aja, den dagen den sorgen :-)
 
Kram
 
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela