Pancake

D&V=sant

Publicerad 2010-06-18 21:22:16 i Allmänt

Ni som känner mig vet ju att jag är ett fan av kungahuset :-)
Så självklart så är morgondagen inbokad i kalendern sedan längesen!

Jag tycker verkligen att det är trevligt att ha en kungafamilj. Dom är så tjusiga och så är det lite sagoaktigt att faktiskt ha en kung och drottning. Det är mysigt på något sätt.

När jag gick i 2:an så skulle hela klassen skriva ett brev och skicka till valfri person. Jag valde att skicka till Drottningen. Minns att jag fick något svar och en fin bild på henne. Snacka om att jag blev glad!!!

Sen visst, om man tänker efter så klart man kan tycka det är lite omordernt att man ska födas till att bli drottning och att inte få välja själv å bla bla bla. Men vadå, man behöver ju inte tänka efter så mycket :-)

Jag tycker att det är väl investerade pengar som det läggs på kungafamiljen varje år, trots allt så gör dom mycket bra saker för sverige.

Vi i sverige är annars så jäkla bra på att vara opatriotiska, knappt att man får sjunga nationalsången på skolavslutningar för att det anses som rasistiskt(!). Nu inför bröllopet så ser man svenska flaggor överallt, folk är glada och stolta lixom. Det är ju jätte kul.
Som tex när man går förbi NK, då ser man det här:



Det är ju underbart.
Lite som i Thailand, där man avgudar kungen. Där ser man ju porträtt av kungen och drottningen överallt på stan.

Tyra

Publicerad 2010-06-14 20:56:12 i Allmänt

Den här söta tjejen är min Gudsons Lillasyster, Tyra:



Hon är typ 1½ år och så jäkla härlig! Hon är riktigt "tjejig", går gärna ut med både hatt och handväska.
 
Igår var vi över och fikade hemma hos henne och hennes familj, och när vi ska börja röra oss hem så går hon först ut i hallen och hämtar mina skor och ger dom till mig, sen hämtar hon Darlings skor och ger till honom. 
Alltså jag fattar inte hur hon 
1. Fattar att vi ska gå hem? (För i det här läget har vi bara rest oss upp från soffan) 
2. Vet exakt villka som är mina skor, och villka som är Darlings skor?


Barn är tydligen smartare än vad jag tror...

Min nya hobby

Publicerad 2010-06-05 21:41:42 i Allmänt

Idag var jag och min kära Svärmor på kurs i Asiatisk fruktdekoration. Det var riktigt kul!

Det här var våran lärare, Somphit Hagström:



Hon var jätteduktig, hon har gjort det här i 30 år, och det märktes, värsta proffset!!

Här är mina grejer jag gjorde:





Kålrot före och efter:

 



Tänk nu på att det här var första gången jag gjorde det här, det kommer såklart att bli såååå mycket finare sen när jag har övat :-)

Ledig och glad

Publicerad 2010-06-03 20:08:51 i Allmänt

Ledig tills på måndag, fan va nice det känns! Nu hoppas jag bara på massa soool.
Den här långhelgen kommer att bestå av bla studentfirande, kurs i asiatisk fruktdekoration och nationaldagsfirande.

Darling är och leker med dom andra grabbarna ikväll, dom hänger på stadion där AC/DC (mitt värsta band ever) spelar så jag är solo. Ska fira det genom att äta popcorn och läsa massa tidningar. 

 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela