Pancake

No more bad hairday?

Publicerad 2012-09-29 12:35:22 i Allmänt

Som jag skrev i tidigare inlägg så har jag ju kackahår för tillfället. Så snubblade över det här spännande receptet på hårinpackning hos Leslita. Så det ska jag testa idag :-) Återkommer med resultatet. 
 
1 ägg
3-5 msk kokosolja (beror på längden på ditt hår)
5-10 droppar Rosmary eterisk oljoa (kan uteslutas)
1 matsked flytande honung

Blanda ihop allt och applicera i torrt nyborstat hår + hårbotten. Låt det sitta i 1 timme eller så länge som möjligt med platspåse eller handduk över. Skölj ut med ljummet vatten. Använd dina vanliga produkter i dushen.  Lämnar håret glänsande och mjuk. Definerar även lockigt hår.


 
 
 

Bad hair day

Publicerad 2012-09-25 21:40:21 i Allmänt

Ok, det här jag sa att jag ville att barnet ska komma nu, glöm det. Jag har bokat frissan för färgning av hår, ögonbryn och fransar på tisdag, så inget barn innan dess tack :-)
Mitt hår är sjukt dålig kvaltitet på just nu. Det är verkligen hemskt. När jag väntade E så var mitt hår jättebra, men nu är det helt överjävligt.
Hoppas det blir bättre sen, annars vete fan vad man ska hitta på. Mössa typ.
 
 

På banan igen...

Publicerad 2012-09-24 12:34:00 i Allmänt

Sista tiden innan jag gick på ledighet så bara rusade tiden, och jag hann inte med mig själv riktigt kändes det som. Jag var bara så fokuserad på nuet så jag hann inte reflektera över nåt annat... Så mao så kom jag av mig lite med mitt LOA tänk. Det är så lätt att bara "glömma bort sig" och köra på i 190. Det är ju inte så bra.
 
Jag tycker att LOA är helt fantastiskt, verkligen! Både när jag ser till mig själv vad som hänt och när jag vet hur andra människor lyckats med att leva sina drömliv.
Om jag ser till mig själv bara sista året, så är det så klockrent.
Jag önskade mig ett till barn, så vips blev jag gravid (och om ni skulle veta hur sällan vi hånglade under just den perioden skulle ni fatta hur otroligt det vara att jag blev gravid).
Jag ville åka till New York. Jag ville flyga Business. Och helt plötsligt blir jag bjuden på en resa till NY och vi flög såklart Business!!! Det skulle jag lixom aldrig i livet ha råd med annars!!!
 
Är tacksam över att få lite ledig tid nu innan barnet kommer så man hinner ikapp sig själv.
År på banan igen helt enkelt :-)
Ännu viktigare nu när man kommer att ha 2 små barn, för det blir ju fullt upp, och speciellt sen när både jag och Darling ska jobba och man ska få ihop familjelivet.
 
Det gäller verkligen att man tar hand om sig själv och stannar upp och andas lite nu och då, och inte bara kör på. 
 
 
 
 
 
 
 

Höstmys

Publicerad 2012-09-22 16:01:00 i Allmänt

Välkommen hösten! Gick ut på balkongen i morse och andades in den härliga hösten.
I love höst!
Skulle dock behöva ett par nya höstskor och regnkläder, för jag har verkligen inga. Men lixom ingen ide att köpa regnkläder nu när man är ett tjocko :-/ Får bli sen när bebisen kommit och man gått ner lite.
 
Dom här står överst på min önskelista just nu:
 
 
På tal om bebisen så håller jag på att förbereda mig för fullt här hemma, jag är som sagt besatt av att städa. Darling har varit ledig nu två dagar och vi har städat å städat. Köket och sovrummet skiner, och fönsterna är tvättade. Har även tvättat typ ALLT. Täcken, kuddar, höstkläder, gardiner U name it.
Har verkligen legat i.
Känns som att den kan få komma nu, jag skulle typ va redo. 13 dagar kvar... Med E gick jag ju över 2 veckor, och det känns verkligen som Anti Klimax om det skulle va samma nu. Då är det ju lixom en hel månad kvar! Det känns verkligen inte kul.
Jag vill ha bebis nu :-)
 
 
 
 
 

I-landsproblem

Publicerad 2012-09-17 12:48:17 i Allmänt

Har just kommit hem efter att ha varit ute på stan och snurrat en sväng. Var bla på jobbet och fixade lite med mina grejer där, städade och plockade undan. Skönt att kunna bocka av ännu en grej på ToDo listan.
 
Nu är jag hemma och ska äta lite lunch, gårdagens potatisgratäng med fiskpinnar :-)
Det här med matlagning är annars ett jäkla meck tycker jag. Alltså det är kul att laga mat, men att få inspiration till vad man ska laga vareviga dag är så svårt. Man kör sina vardagsrätter om och om igen, jättetråkigt.
Nu när man har barn oxå och äter middag varje dag så är det ju ändå viktigare att man planerar, äter bra och inte bara köra samma samma.
När man var själv var det ju inte lika noga, orkade man inte laga mat kunde man alltid ta en macka och yoghurt typ.
Min ambition är ju att göra veckomatsedlar och utgå ifrån. Det är sååå skönt att veta vad man ska laga och man kan förbereda och storhandla. Men ändå är det så svårt att få ihop.
Och så håller man det nån vecka eller två sen rinner det ut i sanden...
 
Hur gör ni med maten, planerar ni veckovis eller freestylar ni? Ge mig era bästa vardagsmat tips :-)
 
Det vi ofta lagar till vardags är:
Korvstroganoff med pasta el ris
Kyckling av nåt slag med pasta
Köttbullar och makaroner
Fiskpinnar med mos
Fiskgratäng med mandel och potatis
Spagetti och köttfärssås
Panbiff med fetaostfyllning och potatis
Pasta med tonfisk och curry
 
Det är det jag kommer på nu såhär, såklart lagar vi annat oxå, men det här är nog det vanligaste...
 
 
 
 
 

Trött och lite knasig

Publicerad 2012-09-16 13:22:15 i Allmänt

Så var det söndag... Hoppas ni alla har haft en trevlig helg! Själv har jag haft fullt upp. Var på 18års partaj igår och är helt slut idag. Inte för att det var direkt röjigt för min del, men vi sov över och jag sov väl inte allt för bra. Och E vaknade suuupertidigt och var på ett jäkla humör. Jag har fått sova lite middag nu när vi kom hem, men är ändå helt slut.
Känner mig trött rent allmänt, vill helst bara vara hemma och fixa och pyssla. Det här med att man vill boa in sig när det närmar sig förlossningen stämmer verkligen. Jag har satt upp en lååång lista på saker jag vill hinna göra här hemma innan bebisen kommer. Och det känns verkligen livsviktigt att det blir gjort.
M Å S T E verkligen vara rensat städat och skinande rent typ haha. Man är lite knasig faktiskt...
 
 
 

Mysfredag

Publicerad 2012-09-14 10:34:00 i Allmänt

En regning och grå dag som denna, när jag bara lyckats sova 3 timmar under natten är jag väldigt tacksam över att Lilla E är frisk så hon kan gå på dagis ett par timmar. Vet inte hur det skulle gått annars *gäsp*
 
 
Hon älskar sitt dagis, blev helt lycklig i morse när jag sa att vi skulle dit :-) Känns ju skönt. 
Hon är verkligen ett "lätt barn". Jag var verkligen förberedd när hon föddes på att det skulle bli tufft och jobbigt med allt som man hört om. Men alltså det har flytit på så bra, så det är inte klokt.
När hon var bebis så var det inte alls direkt många jobbiga nätter som man trodde det skulle vara, kan räkna dom på en hand typ.
Hon har alltid sovit bra, först i sin spjälsäng i vårat rum, sen nu i sin säng i sitt rum. Inga problem alls när hon skulle sova i eget rum. Hon går och lägger sig kl 20, inga konstigheter, puss å god natt typ.
Dagis, nemas problemas. Några inskolningsdagar sen var det klart.
Hon är så nöjd med tillvaron :-)
Får väl kanske dubbelt jobbigt nu med nya bebisen, mohahaha...
 
Planen idag är att dricka lite the och fnula med lite grejer framför datorn, sen sooooova. Sen hämtar jag E och det är full fart, Darling jobbar sent, så det blir solokväll för mig.
Hoppas ni alla får en riktigt härlig fredag! 
 
 
 
 
 

En välbehövlig paus i vardagen

Publicerad 2012-09-13 13:11:00 i Allmänt

Idag så hoppade jag ur mjukisbrallorna och drog iväg på en Ansiktsbehandling.
Sååååå underbart!
Solen sken och jag verkligen verkligen behövde komma hemifrån och få lite lyx. Jag har ju varit hemma med en sjuk liten tjej hela veckan, och det är ju inte så himla skoj, hela BH:n fylld med snorpapper (för att snabbt kunna va där och torka), mjukisbrallor och håret på ända (går inte ha nån frisyr då E alltid ska hålla på och pilla mig i håret, och ännu mer när hon är sjuk och ynklig) och allmänt trött.
Men min lilla tripp till Salongen gav verkligen ny energi!
 
 
Dagen startade dock med ett litet psykbryt.
Jag gick in och väckte Darling så han skulle komma upp så jag skulle hinna duscha innan jag drog iväg. Han jobbar kväll och börjar inte förän kl 14,15 så vi hade kommit överens om att jag skulle gå upp tidigt med E och sen väcka han lite senare.
När jag väcker han så säger han yrvaket -Jag trode jag skulle få sova till halv 9?
Klockan var nu 7,40.
Varpå jag blir irriterad och ledsen så jag stänger dörren å fräser - Jag trode jag skulle få hinna duscha, men visst sov vidare du!!!
Så blir jag jätteledsen så tårarna börjar rinna (överreagera, jag? hehe, måste vara gravidhormonerna som spökar).
Han går upp och jag hör hur han myser med E i soffan så jag hoppar in i ducshen och fortsätter gråta och känner mig orättvist behandlad. Hallå lixom, är det för mycket begärt att få liiite egentid lixom när han har jobbat hela veckan och jag och E varit själva hela tiden.
Sen äter vi frukost och jag känner mig jättestressad för att jag ska hinna äta frukost innan jag måste rusa till bussen, och han frågar lite försiktigt -Men tar det verkligen så lång tid att åka dit?
Jag kollar på klockan och inser att jag räknat fel... på en timme!! Snacka om hjärnsläpp!

Fan va puckad man e! Ställer till en scen för ingenting helt i onödan.
Jag skyller på gravidhormonerna :-)
Men nu är jag som sagt på banan igen, lite sol, egentid och lyx är allt man behöver!

Önskelista

Publicerad 2012-09-12 17:00:00 i Allmänt

Saker jag vill göra innan Bebisen kommer
 
*Gå på Ansiktsbehandling
*Vaxa benen
*Gå på Pedikyr
*Gå ut och äta med Darling, gärna på Grill. Uppklätt till tänderna och romantiskt.
*Sova en natt på ett trevligt hotell med Darling efter våran romantiska kväll ute.
 
 
 

Gnäll å gnäll

Publicerad 2012-09-11 21:24:43 i Allmänt

Flera nätter i rad nu har jag haft konstiga drömmar, och vaknat svettig. I natt drömde jag bla att Darling var otrogen med Robinson Zübeyde.Knasigt.
Läste nånstans att när man var i slutet av sin graviditet kunde man drömma mycket och konstigt. Så jag antar att det är i sin ordning :-)
 
Annars händer det inte så mycket, det är sjukstuga här hemma den här veckan. Lilla E är hemma från Dagis med feber, snorig näsa och hosta. Inte så kul.
 
En annan sak som inte är så kul är att jag har blivit ett jävla gnällo. På riktigt, gud va jag gnäller om allt. Krämpor hit å dit, gnäller om Darlings schema (han jobbar ju typ bara kväll), om att allt är så jobbigt, om att jag är tjock och trött. Och för att inte tala om hur jobbigt allt kommer bli när bebisen kommer...
Känner inte igen mig själv faktiskt... Jag brukar annars vara ganska positiv och peppa mig själv när det är motigt. Och sen brukar jag ju oftast se lösningar ist för problem. Jag har verkligen fått be om ursäkt till Darling (som är den som får ta mitt gnäll hela tiden) flera gånger för att jag är så jobbig.
Måste verkligen jobba på det här och sluta va så tramsig.
Har senaste tiden tappat mitt LOA-tänk, och det märks verkligen... (För er som inte har koll på Lagen om Attraktion- googla)
 
Nya friska tag- heja mig!
 
 
 
 
 

Hemmafru igen

Publicerad 2012-09-07 10:13:20 i Allmänt

Nu är det slut på jobb, nu blir det lite semester tills bebisen kommer. Känns sååå skönt. Skönt att få lite tid hemma och skönt att få vila upp sig. Jag behöver det, det känns att jag inte direkt haft så mycket semester i sommar. (Not to myself: Ha minst 3 veckors sammanhängande semester i framtiden)
 
Jag kommer att leka hemafru nu när Darling börjat jobba igen efter att ha skött hem och barn nu sen i januari. Ser fram mot att få ta över den rollen igen :-) Även om det varit skönt att få jobba och komma hem till familjen och maten stått på bordet och det har varit städat och hemmet varit tip top (ja, jag har världens bästa man).
 
Såhär stuffar jag omkring hemma nu när jag leker hemmafru :
 
 
Den här veckan har det varit full fart, och jag har knappats kännt mig utvilad, fick lite hybris av att vara ledig och skulle göra allt på en gång. Samtidigt som Darling jobbar kväll och jag är mer eller mindre soloförälder. Men nu har det lugnat ner sig, och jag ska banne mig inte boka upp mig på en massa grejer nu, och jag ska verkligen ge mig tid att vila och softa. Jag orkar faktiskt inte med att flänga runt och ha mig. Så fort det blir liiite för mycket (och det behöver inte alls vara nåt avancerat) så får jag kramp i magen. Inte så kul.
Nä, man ska lyssna på sin kropp och ta det lugnt :-)
 
28 dagar kvar tills barnet är beräknat, och det jag har tänkt hinna med innan är:
 
*Städa och rensa alla garderober och byråer
*Sortera och fixa med alla foton
*Rensa i bokhyllorna
 
Sen tänkte jag att hela hemmet ska vara skinande rent med nyputsade fönster och allt ska vara ordning och reda innan bebisen kommer. Men dom tre ovanstående projekten är verkligen viktigast, för nu är det kaos big tajm.
 
 

Ingen glamour för min del i helgen

Publicerad 2012-09-02 14:22:00 i Allmänt

Trode den här helgen skulle bestå av glamour, goda vänner och festligheter...
 
 
 
Var bjuden på goda vänners 40 års fest. Och då pratar vi fest Big tajmo. Övernattning på Herrgård, gala, champagne, u name it.
Men. Jag vaknade i lördags med feber och ont i hela kroppen, så det vara bara att ställa in. Bajs.
 
Känns jävligt surt faktsikt. Hade behövt få komma iväg och ha lite kul och njuta av lite lyx och glamour...
 
Mår väl lite bättre idag, men är inte helt piggelin.
 
Men men, annars är livet en fest. Har slutat jobba nu och ska bara koncentrera mig på att hemmamysa och vila upp mig tills bebisen kommer. Lyx.
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela