Pancake

Happy Sunday

Publicerad 2019-09-08 07:38:04 i Allmänt

Blev väckt tidigt av krasslig lilltjej... Darling har varit sjuk, Stortjejen har varit sjuk så detta var väntat. Bara gilla läget.
Helgen har varit lugn. Invigning av nya fotbollsplanen i går och fotbollsmatch. efter det åkte familjen till sväris på kräftskiva. Jag stannade hemma. Jag prioriterade att vara hemma och ta  det lugnt. Att åka iväg och träffa treviga människor och ha det trevligt är såklart kul, men jag har så lite energi så jag behöver verkligen hushålla med den. Så tacksam att jag lärt mig att lyssna på mig sjäälv och stå upp för ig själv och mitt mående. Jag tackar inte ja för någon annans skull, eller för att inte göra någon besviken. Jag står upp för mig själv. 
Jag tog det lugnt, städare, fixade här hemma och sen satte jag mig och pluggade.
 
Efter att ha haft ett kaos år på min förra arbetsplats, och jobbat två sommrar i rad utan någon direkt långvarig semester är jag så trött och sliten. På senaste jobbet fick jag heller ingen energi. Jag bara gav och gav, men fick verkligen ingen energi tillbaka.  
En urvriden disktrasa, det är jag just nu.
Men det är ok. Jag gör mitt bästa för att fylla på med ny energi, och det känns bra. Sakta med säkert kommer jag igen. 
 
Happy sunday!
 

To Do Today

Publicerad 2019-09-05 09:07:00 i Allmänt

Dagens To Do:
  • Pyjamas all day
  • Bädda ner mig i soffan
  • Sträckkolla en ny serie på Netflix
 

Hoppat av ekorrhjulet

Publicerad 2019-09-03 10:08:07 i Allmänt

Så tacksam att jag lyssnar på mig själv och vågar sätta mig själv först. Låter så självklart, men det är inte alltid så enkelt och självklart.
 
När jag sökte jobbet på drömföretaget var jag helt säker på att det var det perfekta jobbet för mig! Drömföretaget, en roll som var precis det jag ville göra. Perfekt!
Redan efter några dagar kände jag att det var något som skavde... Kunde inte sätta fingret på det. Tiden gick och det kändes bara inte bra. Alla var trevliga och så, och det var inga konstigheter egenligen.
Jag fick ingen energi, det var inga skratt och det kändes bara inte rätt. Kändes rätt så jobbigt, då jag verkligen trode det var mitt drömjobb. Kände mig lite "lurad" och så var jag arg och ledsen på mig själv för att jag "offrade" min sommar med familjen för detta jobb. Hade inte behövt jobba, hade kunnat vara ledig och spenderat tid med familjen. 
Tillslut sa jag upp mig. Mitt i sommaren, utan att ha ett nytt jobb, min chef hade semester och jag viste att jag skulle sätta kollegorna i en svår sits då jag bara hade en månads uppsägning. Men jag satte mig själv först och gjorde det. När jag väl tagit beslutet och gjorde det kändes det såååå rätt!! 
Såg över vår ekonomi, pratade med Darling, och kom fram till att det var ok att jag tog paus. Att jag skulle ta den tid jag behövde och inte stressa in in något nytt. Vara lite ledig.
Det är ju inte alltid inkomesterna som gör en rik, det är även utgifterna. Ju mindre utgifter ju mindre inkomster behövs.  
 
Hade min sista dag i fredags, och herre gud va skönt det kändes! Det kändes som jag sprungit ett marathonlopp, och känslan var "Jag klarade det" . Var så slutkörd. Jobbat hela sommaren, och inte fått någon energi alls, det har bara tagit massa energi. Så tom på energi. 
 
Och för att jag vågade ta steget öppnades nya dörrar, och det känns så spännande!
Mer om det en annan gång... :-)
 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela