Pancake

Jag kommer i första hand

Publicerad 2019-03-16 06:51:00 i Allmänt

Jag arbetar på en sån dysfunktionell arbetsplats så jag vet inte ens vad jag ska säga mer om det.
Mitt team är fantastiskt, och min chef må vara speciell men hon har drivit vårt team frammåt och jag är så stolt över vad vi har åstakommit tillsammans. Vi har effiktiviserat och gjort så mycket förbättringsarbeten och fått vår avdelning på fötter. För ett år sen var avdelningen kaos. 
 
I och med att företaget skall börsnoteras och en ny ledning som sitter i USA och styr företaget med ett väldigt amerkaniserat abetssätt så är det inte en trevlig arbetsklimat.  Bara siffror räknas och man bryr sig noll om personalen. HR funtionen är nästintill obefintlig. Så otrevligt arbetsklimat. Sån maktkamp.
 
I torsdags sa min kropp i från. Jag har ignorerat signalerna i månader. Eller egentligen har jag inte ignorerat dom, utan jag har gjort allt för att kunna jobba på ändå. Jag har tränat, ätit bra, sett till att ta ledigt, ta långhelger, ta en veckas semester, gått ner i tid osv. Har tänkt att det kommer att bli bättre... Men när inget hjälper och det bara blivit värre så var jag i torsdags tvungen att sätta stop. 
Jag sjukanmälde mig och har en läkartid i nästa vecka. 
Dagen efter sa min chef och två kollegor upp sig. Och på måndag ska den tredje kollegan säga upp sig. 
 
Ett jobb är ett jobb, hälsan är viktigast. Jag är viktigare och jag vill bli behandland med respekt och ha en värdig arbetsmiljö.
 
Ja ja, det blir nog bra. Jag prioriterar iaf mig själv.
 
 

Härliga lördag

Publicerad 2019-03-09 07:02:25 i Allmänt

Lördagsmorgon, bästa stunden på veckan 🙏
Fick en ny fin liten dator av min man, så nu tänker jag att mitt bloggande kommer att vakna till liv igen :-)
 
Har gått ner i arbetstid, jobbar sedan en vecka nu 75% Känns så skönt, nu kan jag vara hemma på morgonen och äta frukost med barnen och gå med dom till skolan. En lugn och skön start för dom och en bra frukost i magen. Sen hinner jag hem i rimlig tid. och jag hinner med att träna. Tisdagar får dom gå tidigt till skolan/fritids, då lämnar Darling och jag morgontränar med min PT.
 
Jobbet är lite HeyBaberiba, får väl se hur det blir med det, behöver nog se mig om efter ett annat jobb. Företaget är "lite" stökigt och det suger så mycket energi, så det är helt galet faktskt. Den psykosociala arbetsmiljön är under all kritik och jag mår inte alls bra av det. Jag var ledig på sportlovet och jobbade 75% denna vecka, och är helt slutkörd efter denna vecka. Jag stupade i säng 19:30 i går kväll. På den nivån är det. Ja ja, jag får se, har lite krokar ute... 
 
Ja ja, nu ska jag njuta av helgen och samla energi 💜
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela