Pancake

Nytt jobb

Publicerad 2018-05-10 07:23:57 i Allmänt

Woop woop
 
Den andra intervjuen jag skulle på i fg inlägg visade sig vara så spännande att jag inte tvekade en sekund på att tacka ja när jag blev erbjuden jobbet. Ett spännande företag som finns i 28 länder, och en arbetsroll som jag länge varit intresserad av att prova och som jag tror verkligen passar mig.
Koncernspråket är engelska och jag kommer arbeta mot företaget i olika länder.
Så kul, då jag så länge har haft en önskan om att bli bättre på engelska. Så snart jag tackat ja till jobbet bokade jag in mig på en veckas utbildning i Cambridge England- Affärsengelska. Att åka på språkresa har varit en dröm sen jag var 16, så äntligen kan jag bocka av den från min bucketlist 😁 Älskar ju England, så att få vara där i en vecka på egen hand, och få egentid utan alla måsten och att få sovmorgon och inte behöva gå upp förrän halv 8, bara det var ju underbart!
Det var en rolig och lärorik vecka i Cambridge. Det jag framförallt lärde mig var att "våga" prata engelska, att känna mig bekväm i det lixom. Sen var det en utmaning på många sätt, som jag inte hade räknat med. Men väldigt lärorikt. Och som sagt, jag älskar ju england 😊
 
Har nu jobbat på nya jobbet en vecka, och det känns så bra! Trevliga kollegor, spännande företag och roliga arbetsuppgifter. Har en bra känsla i magen.
 
Kram

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela