Pancake

Nystart

Publicerad 2019-05-25 10:12:00 i Allmänt

Hade en sån givand vecka i England på så många sätt. Det var faktiskt precis vad jag behövde. Kom till många insikter, fick egentid, hade många trevliga samtal, tankade massa ny energi, och jag fick tid för både reflektion och att ladda batterierna.
Älskar England, vill så gärna åka dit snart igen, och då ta med familjen.
 
Det var skönt att få komma iväg och träffa nya människor, ha "vanliga kläder", sminka sig och ha klocka på sig igen. Låter lite knäppt kanske, men att gå runt osminkad i mjukisbyxor är inte kul i längden, inte för mig, det är lixom inte jag. Jag älskar det på helgerma, men inte jämt.
Att komma bort hjälpte mig även att få distans till allt som hänt, och jag har kunnat görra ett metalt avslut med mitt gamla jobb. Låter även det lite knäppt kanske, men det var en sån sjuk arbetsplats med så mycket galna saker, så det har tagit tid att bearbeta. Men nu är jag fri! :-) 
 
Har även gjort en makeover med helt ny frisyr, ny färg och långt löshår :-) Såååå roligt! Jag ser ut och känner mig som en helt ny människa. Perfekt just nu i livet. Älskar nystarter! 
 
Började nya jobbet i onsdags, känns nästan för bra. Ett fantastiskt företag och så spännande arbetsuppgifter! Mycket nytt och många nya människor, har vart såååå slut i huvudet denna vecka! Nu blir det att vila hela helgen och ladda om inför nästa vecka. Då skall jag ha överlämning med min danska kollega, så det gäller verkligen att jag är allert. Behöver verkligen tänka på att ta hand om mig nu, äta bra, sova och röra på mig, och även säga nej till sånt jag inte orkar. Det tar så mycket energi att vara ny på jobbet, och det här jobbet är en liten utmaning för mig, det kommer krävas att jag steppar upp och verkligen se till att jag har koll på alla bitar. 
Även om jag känner mig frisk och återhämtad efter Cirkusen med förra jobbet så känner jag att min hjärna inte alltid är lika allert som förr, jag måste ta det lugnt. 
 
Har även köprt ett nytt gymkort, och det känns oxå så himla rätt. Jag har tränat med bästa PTn på bästa gymmet nu så länge, och det är som att det lixom är dax att gå vidare. Jag har lagt grunden med min PT och nu är jag redo att köra själv. Sååå pepp på nya gymmet! 
 
Allt händer av en anledning, och livet är så spännande! 
 
Happy Satrurday! 💜

Nya äventyr på G

Publicerad 2019-05-11 07:24:48 i Allmänt

Livet rullar på, och det börjar bli ordning och reda igen. Jag känner mig stark, och jag har återhämtat mig bra från allt kaos. Har varit hemma nu jag vet inte hur länge, och jag är väldigt trött på att gå runt i mjukisbyxor och vara osminkad 😆Det ser jag som ett friskhetstecken! 
 
Börjar mitt nya jobb den 22:a maj, och jag är sååå glad för det! Det är ett företag som ligger mig varmt om hjärtat, ett företag som gör gott på så många sätt. Rollern är liknande det jag gjort tidigare, och det är precis det jag vill göra! Ska bli så spännande! 
 
Åker till England i morgon och laddar batterierna lite. Ska läsa engeska och bara fokusera på mig själv. Så lyxigt, men det tycker jag att jag är värd :-) 
 
Precis så! 🙂
 
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela