Pancake

Då och Nu

Publicerad 2014-01-22 18:24:04 i Allmänt

Ganska exakt ett år mellan bilderna...
 
 
 

Woop woop

Publicerad 2014-01-22 15:23:11 i Allmänt

Woop woop, lite dålig på att uppdatera, sorry :-)
 
Har ju börjat i skolan, och det är skitkul! Har fortfarande "vunnit-på-lotto"  känslan!
 
Annars har det varit upp och ner och hey baberiba men mest upp. Har ännu en gång insett att verkligen INGENTING ÄR OMÖJLIGT. Så härligt att få det bevisat för sig om och om igen! Sen var inte alla i familjen med på samma idé som jag hade så det blev inget av med det, men det har jag kommit över nu och ser det som en lärdom istället för ett nerderlag. Deppade ett par dagar men nu skiter jag i det och går vidare mot nya spännande mål!
ALLT LÖSER SIG. För så är det verkligen!
 
Livet är MAGISKT.
 
Förövrigt så rullar LCHFtåget på och jag fortsätter minska i vikt :-) Så jäkla skönt att jag hittat "min grej". LCHF is the shit verkligen!
Men mitt skolschema jag har så kommer jag äntligen att kunna träna oxå, så nu blir det åka av! Körde ett pass på Gymmet idag, årets första. Skitkul, men insåg verkligen hur otränad jag var :-/ Tur att det går att göra något åt :-)
 
 
Kärlek!
 

Sammanfattning av 2013

Publicerad 2014-01-02 23:17:00 i Allmänt


 
Måste säga att jag är väldigt nöjd med det gångna året! Det har flutit på bra utan några större katastrofer. Det har varit stabilt och bra. Kan inte direkt komma på några tråkigheter som drabbat vår lilla familj faktiskt. Tror nog faktiskt att det varit det mest stabila år någonsin i mitt liv so far när jag tänker efter...
Däremot har det hänt en massa jobbiga saker för nära och kära, och det såklart att man blir lite påverkad och drabbad av sånt...
 
Så här skrev jag i början av året att jag ville att mitt 2013 skulle bli:
 
 
Min plan för 2013 är:
 
*Skapa bra vardagsrutiner och se till att hålla dom.
-Göra veckomatsedlar och storhandla 2 ggr/månaden
-Göra det bästa för att mat och sovtider följs
-Alltid ligga steget före med allt, planering is the shit!
-Checka av kalendern varje söndag så man har koll på veckan som kommer
 
Ja, det har jag lyckats ganska bra med tycker jag. Vist det kan alltid bli bättre, men i det stora hela så funkar vardagsrutinerna bra, och jag har landat i 2-barns-mamma-rollen och har vardagslivet under kontroll.

*Träna för att bli stark och må bra
-Planera in och boka minst ett pass i veckan på F&S
-Gå långa barnvagnspromenader
-Tänka på vardagsmotionen, trappor ist för hiss osv...
 
Här har det hänt grejer, jag kanske inte fått till det att komma iväg och träna så ofta som jag velat, men mentalt har jag kommit väldigt långt. För första gången i mitt liv så känner jag att jag VILL träna, och leva sunt, inte att jag MÅSTE. Det flyter på bra, jag har hittat ett bra sätt att leva och förhålla mig till mat, jag har gått ner typ 15 kg, mycket tack vare att jag kör LCHF och jag mår väldigt bra faktiskt. Känner mig stark både fysiskt och mentalt.
Gjorde en Squats utmaning och gjorde 2850 Squats på 30 dagar :-) 
 
*Unna mig egentid och SPA och skönhetsvård i alla former
-Se till att boka in nåt kul varje månad
 
Ja jo, en och annan ansiktsbehandling har det blivit, en del besök hos frissan och nån massage.
 
*Lägga mer tid och energi på att piffa till mig
-Det här med att fluffa runt med håret på sniskan och vara osminkad är och har aldrig egentligen aldrig varit min grej, så no more fluffa runt och se ofixad ut!
 
Ja... Klippte av mig håret och det innebar ju att jag inte bara kunde sätta upp det i tofs, så jag har helt klart haft mer good hairdays än bad :-)
Men sen har jag faktiskt glidit runt mycket i mjukisar och varit osminkad. Men va fasiken, jag har varit mammaledig och inte orkat bry mig riktigt. 
 
*Vårda kärleken
-Kramas pussas & hångla mycket
-Se till att göra saker tillsammans
-Dejta
 
Hm... Här har det väl varit lite si och så. Det här med att ha två små barn och få ihop det med allt, det tar på energin och nu först förstår jag vad folk har menat när dom sagt att småbarnsåren sliter på förhållanden. Inte för att vi har det dåligt på nåt sett eller så, men. Det är mycket med barnen och man glömmer lätt bort romantiken, för allt bara handlar om att få ihop vardagen så smidigt som möjligt.
Och så sover Stortjejen i våran säng mellan oss, så ni fattar att det inte är så mycket spännande som pågår i våran säng va? ;-)
 
*Satsa på karriären
-Ska studera och skaffa mig en utbildning.
 
Här har det ju verkligen hänt grejer! Det här året har jag gått en massa kurser på KomVux och lärt mig sååå mycket. Jag har sökt utbildningar jag inte kommit in på, jag har varit väldigt engagerad i att kolla upp massa grejer och klurat ut vad jag ska satsat på. Och så avslutades året med att jag fick besked om att jag kom in på min utbildning jag sökt!
 


Klippte ut den här listan hos LCHFingengören och håll till godo, det här är min verision:
 
Viktnedgång?
Typ 15 kg kanske. Har inte så noga koll, jag hade ju nästan just fött barn och så, men det är iaf minst 15 kg, säker mer.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 

Jag jobbade i en leksaksaffär, och det var ju skitkul!

Höll du några av dina nyårslöften?

Löften å löften, men jag höll mig till min plan för 2013 iaf

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, några nya mammor i bekantskapskretsen.

Vilka länder besökte du? 

Danmark 2 gånger.

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014? 

Mer hångel

Vad var din största framgång 2013? 

Det måste ju vara pluggeriet, det gick ju faktiskt jättebra. 

Största misstaget? 

Hm... Kan nog inte direkt komma på något...

Har du varit sjuk eller skadat dig? 

Nä, har varit nån förkylning kanske på sin höjd

Bästa köpet? 

Min iPhone. I love!

Vad spenderade du mest pengar på? 

Har faktiskt inte spenderat så mycket pengar, men skulle tippa på att det är grejer till barnen. Bilen har oxå kostat en hel del... Eller vänta, la extremt mycket pengar på tandläkaren :-/ (hade förträngt det)

Gjorde någonting dig riktigt glad? 

Jag har blivit väldigt glad när det gått bra för nära och kära och så blev jag sjukt glad när jag fick mitt antagningsbesked från skolan!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2013? 

Ingen aning... 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 

Gladare, helt klart!

Vad önskar du att du gjort mer?

Umgåtts mer med vänner och myst mer med Darling

Vad önskar du att du gjort mindre? 

Hm... Inget...

Hur tillbringade du julen? 

Var i Malmö hos Svägerskan och firade med en massa härliga människor. Det var en väldigt trevlig jul!

Blev du kär i år? 

Jag var redan kär :-)

Favoritprogram på TV? 

What not to were på TLC

Något du önskade dig och fick? 

Jag har typ fått allt jag önskat :-)

Något du önskade dig men inte fick?

Jag kom inte in på min utbildning jag sökte i somras. Nu i efterhand känns det ju jättebra, för det innebar ju att jag kom in på en bättre utbildning!

 Vad gjorde du på din födelsedag 2013? 

Jösses, minns inte... *senil*

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Hm... Barnvakt och övernattning på hotell tillsammans med Darling. Det skulle verkligen ha behövts när det var som jobbigast med barnen när lilltjejen var bebis och Darling jobbade mycket kvällar...

Vad fick dig att må bra? 

Min fina familj

Vem saknade du? 

Min mamma och pappa

De bästa nya människorna du träffade? 

Hade en sjukt bra lärare som jag lärde mig jättemycket av och han inspirerade mig enormt. Så lärde jag känna många helt underbara människor på extrajobbet.

Årets mat:

LCHF såklart

Årets dryck:

Rödvin

Årets semester:

Veckan i Malmö i somras var fantastiskt trevlig! Bra väder, trevligt hos svägerskan och ett sommarmysigt Malmö

 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela