Pancake

Äntligen... tisdag...

Publicerad 2012-01-31 10:12:05 i Äntligen Måndag



 
Då var det... tisdag :-) Är en dag efter. Fast jag var ledig igår blev det ingen tid över för att blogga :-/

Känner mig nöjd med veckan som varit. Svärmor är på bättringsvägen och kompisen som ska skiljas är på gott humör!
Jobbet rullar på och pengarna rullar in från  både höger och vänster, så det tackar jag för!

Planen för veckan som var:

*Jobba och tjäna massa pengar
Som sagt, det rullar på.

*Träna minst 2 pass på F&S
Japp. Skulle tom blivit 3 pass om det inte var så att jag spenderade söndagen med att åka och köpa tvättmaskin ist.

*Äta bra
Jodå, har gått helt ok. Men visst, kunde kanske varit lite bättre.

*Mysa med familjen så mycket som möjligt
Ja det har jag verkligen gjort

*Ge massa kärlek och stöd till en vän som har det jobbigt
Japp

*Inte göra av med en endaste liten krona (köpstop-pengarna-ska-in-inte-ut)
Nja. Som jag skrev tidigare så gick det ju inte ens en dag :-( Men, jag har tänkt efter innan ordentligt, och hejdat mig flera gånger.

ToDo:

*Fixa pass
Nä. Suck. Jag var på väg faktiskt, men då hade jag inte med mig mitt gamla pass, så det sket sig ju.

*Gå till Banken
Har avslutat ett gamalt konto och fixat företagskonto

*Kolla ögonen
Japp. Har troligen Ögonmigrän lite nu och då. 

Ögonmigrän (auramigrän eller retinal migrän) drabbar en av tio personer med migrän och ofta folk med högt blodtryck. Ögonmigrän yttrar sig typiskt som ett flimrande någonstans i synfältet, följt av ett gradvis ökande område med synfältsbortfall. Synfältsstörningen varar sällan mer än 20-30 minuter, Den följs ibland av en del huvudvärk. Tillståndet tycks bero på tillfälligt förändrad elasticitet i en del av hjärnans blodkärl. Ögonmigrän är helt ofarlig och leder varken till bestående synpåverkan eller till annan sjukdom. Om migränattackerna tenderar att komma ofta kan förebyggande medicinering eventuellt prövas. I så fall sker detta i samråd med neurolog. Ögonmigrän är vanligast hos yngre människor.




Planen för veckan som kommer:

*Jobba och tjäna massa pengar
*Träna minst 2 pass på F&S
*Äta bra- lägga in en högre växel
*Mysa med familjen så mycket som möjligt
*Gå och lägga mig mellan 22.00-22.30

ToDo:

*Fixa pass

Veckans Affrimation:

Jag är frisk stark och full med energi!



Shopping...

Publicerad 2012-01-27 07:44:07 i Allmänt

Jag kan ju säga på en gång att det här med att jag inte skulle göra av med några pengar den här veckan, det sprack nästan på en gång. Bokhandeln hade 50% på allt, och då var jag ju tvungen att köpa massa vykort. För det behöver man ju alltid nån gång. Kul att ha lite fina "dyr-kort" att skicka vid speciella tillfällen lixom. Så nu mina kära vänner, nu får ni se till att gifta er, så jag kan skicka bröllopskort hehe.
MEN, faktiskt så har jag verligen tänkt efter när jag handlat nåt, jag har haft i bakhuvudet att pengarna ska in, inte ut. Så jag är nöjd ändå :-)

Och på tal om pengar, så rullar dom in från alla håll och kanter just nu, och det tackar jag för :-)

Bajsåblä

Publicerad 2012-01-24 10:43:58 i Livet

Men lixom vad hände? Jag trodde jag lämnade allt skräp bakom mig nu när 2012 startade. Det skulle ju va det bästa året. Men vafan, det är sjukdom och elände igen. Blä. Bajs.

Är ledsen för att det pratas skillsmässa bland goda vänner :-( Fan va det känns skit.
Fina svärmodern är tillbaka på sjukhuset oxå.

Kan inte alla bara vara kära glada och friska?

Suck.

Jag får verkligen jobba hårt för att hålla mig på gott humör.

Det här är iaf min lycka:

 
Kärlek

ÄNTLIGEN MÅNDAG!

Publicerad 2012-01-23 21:46:40 i Äntligen Måndag



Så vad det måndag igen... 
Min måndag har varit väldigt trevlig. Fick sovmorgon till nio, sen gick jag och Lillhjärtat till Öppna förskolan och busade. Efter det gick vi hem och åt lunch innan jag åkte in och jobbade en snabbis.
Kl 17 körde jag ett pass på F&S sen hem, äta middag med familjen, mysa gosa med LillHjärtat och fika med svågern.
Perfekt start på veckan helt enkelt.

Känner mig väldigt nöjd med min vecka som varit, fick gjort nästan allt jag hade tänk. Verkligen fiffigt det här med att sätta sig ner och ta sig en funderare på hur man vill att sin vecka ska vara, och sen skriva ner det. Man behöver ju inte skriva det i bloggen, man kan ju skriva ner det i en antekningsbok, kalender, dagbok eller bara på en lapp och sätta på kylskåpet.

Planen för veckan som var:

*Jobba och tjäna massa pengar
*Träna iaf ett pass på F&S
*Äta bra
*Gå och lägga mig mellan 22-22.30 på kvällarna
*Mysa med familjen så mycket som möjligt

ToDo:

*Fixa pass
*Rensa stora byrån i sovrummet

Bara passet som inte blev gjort. Jag glömde bort det helt enkelt.




Planen för veckan som kommer:

*Jobba och tjäna massa pengar
*Träna minst 2 pass på F&S
*Äta bra
*Mysa med familjen så mycket som möjligt
*Ge massa kärlek och stöd till en vän som har det jobbigt
*Inte göra av med en endaste liten krona (köpstop-pengarna-ska-in-inte-ut)

ToDo:

*Fixa pass
*Gå till Banken
*Kolla ögonen
Veckans Affrimation:

Jag är lycklig och vårdar kärleken till mina nära och kära. Jag fokuserar på bra saker och låter inte andras tråkigheter påverka mig.


2012

Publicerad 2012-01-22 15:24:57 i Livet

Jag älskar att det är ett nytt år och att jag har börjat jobba igen. Lika mycket som jag har älskat att få vara hemma och ta hand om min familj, lika mycket älskar jag att börja jobba igen!
Det känns lite som att jag fått tillbaka mitt liv. Det här blir mitt år. Hela förra året så satte jag mig själv åt sidan och gav allt till LillHjärtat.
Och det är ju så det ska va, inga konstigheter. Nu gäller det bara att hitta en bra balans på allt. Barn, jobb, och resten av livet lixom. Men det känns bra, det blir nog skitbra det här.
Nu är Darling hemma och ska vara det till Augusti, och om jag var en bra hemmafru (villket jag var) så kommer han nog vara snäppet bättre hemmaman skulle jag tippa på... Han är så fantastisk min man. Jag är sjukt nöjd med mitt liv, och ibland känns det som jag måste nypa mig i armen. Och så vill jag att det ska fortsätta att vara!

Min plan för i år:

Jag ska satsa på mitt jobb, och bli bäst på det jag gör.
Jag ska träna så jag blir stark och mår bra.
Jag ska ta hand om mig själv.
Jag ska vårda Kärleken och se till att jag och Darling har det bra tillsammans.
Och sist men inte minst så ska jag njuta av LillHjärtat och pussa, gosa och mysa med henne så mycket jag bara kan!


NY, javisst

Publicerad 2012-01-19 21:00:13 i Allmänt

So far so good med min ToDo list för veckan. Har gått och lagt mig i tid hela veckan, och passar på att Affrimera när jag får en minut över, som tex på tunnelbanana på väg till jobbet:



Minns ni att jag bloggade för ett tag sen om tips på hur man kan göra ett Visionboard och ha som skrivbordsunderlägg?



Man ser kanske inte så bra på bilden här, men jag hade med en bild på Frihetsgudinnan, för jag vill så gärna åka till New York. Jag hade nån plan på att åka dit och fira min 40 års dag som är om ett par år (läs måååånga, eh, typ, eller nåt... )
Nu hade Universum andra planer för mig visade det sig, för jag ska åka dit redan nu i April med min bästis A. Hur coolt är inte det, att det bara helt plötsligt dyker upp, helt oväntat och galet, möjligheten att få åka dit lixom??? Helt crazy! Det tackar jag för.

Äntligen måndag... En dag senare...

Publicerad 2012-01-17 08:38:54 i Äntligen Måndag



Den här Äntligen Måndags bilden satt jag och pysslade ihop igår till ett blogginlägg som jag tänkte skriva. Men som jag helt plötsligt inte hann med :-) Det var full fart här hemma med städning, långpromenad, mys och fix.

Jag är ledig på måndagar och det känns så lyxigt!!! Jag har i många år jobbat både helger och vardagar, och då varit ledig mitt i veckan, så jag är van vid det och vill ha det så. Nu jobbar jag varannan lördag och är ledig varje måndag. När man är ledig i veckan kan man få massa saker gjort, man kan uträtta ärenden, fixa hemma, slappa, mysa och göra vad man vill. Helgerna är oftast så uppbokade, man ska träffa den å den, åka hit och dit.

Ledig vardag = lyx

När jag pysslade ihop Äntligen Måndag bilden igår så hade jag en plan om att det skulle vara ett stående inlägg varje måndag. Att det skulle vara en kickstart inför varje ny vecka, med en plan inför kommande vecka och en To do List. Nåt sånt. Pepp till mig själv lixom.
Så vi får väl se hur det blir helt enkelt.

Planen för veckan som kommer:

*Jobba och tjäna massa pengar
*Träna iaf ett pass på F&S
*Äta bra
*Gå och lägga mig mellan 22-22.30 på kvällarna
*Mysa med familjen så mycket som möjligt

ToDo:

*Fixa pass
*Rensa stora byrån i sovrummet

Veckans Affrimation:

Jag har ett spännande och utvecklande arbete, jag är snabb effektiv och gör ett fantastiskt jobb! Pengarna bara strömmar in!

Hej 2012

Publicerad 2012-01-16 11:17:50 i Livet

Men guuud, jag har ju inte bloggat på hela året! :-)
Har inte haft tid eller lust att hänga så mycket framför datorn. Men även om jag varit dålig på att komentera era bloggar så har jag läst dom... Så jag hänger med, även om jag varit lite frånvarande :-)

Julen firades hemma i lugn och ro med den närmaste familjen. Det var nog faktiskt den trevligaste julen på länge. Det var trevlig stämning, lugnt och skönt, god mat och ingen stress. Helt perfekt.
Nyåret firade vi i Täby hos Fam Aluc och det var jättetrevligt det med! Ett perfekt avslut på året.


LillHjärtat var Jul & Nyårsfin

2011 var för mig och min lilla familj ett jättebra år, tyvärr var det inte ett lika bra år för andra i vår närhet. Det var skilsmässor, sjukdommar och annat som ställde till det för folk. Och det påverkade ju vårat annars trevliga år. Men det är ju som det är, och man får verkligen försöka lägga fokus på det som är viktigt, och uppskatta det man har.
2011 har varit ett år då jag lärt mig mycket, jag har lagt mycket energi på att vara sann och ärlig mot mig själv och fokuserat på vad JAG vill och hur JAG mår. Jag känner mig verkligen tillfreds med mig själv och med mitt liv. Jag har upptäckt en massa nya spännande saker och fått massa kunskap och hittat en massa nya härliga bloggar som gett mig otroligt mycket! Tack för att ni finns och sprider så mycket glädje! 
 
2012 ska bli ett bra år, jag är taggad och ser fram mot vad det har att erbjuda!
Jag tänker lägga fokus på bra saker, jag är inte intresserad av att ta in en massa dålig energi i mitt liv. Jag väljer att ha kärlek och harmoni i livet, inte massa annat junk som stjäl energi.

Den här bilder har jag lagt ut förut, och det är det här som jag lägger min fokus på:

 

PUSS




Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela