Pancake

Happi happi

Publicerad 2013-05-28 21:25:00 i Allmänt

Halloj i stugorna!
Jag håller på att vakna till liv igen efter en galet intensiv period... Plugg, jobb, sjukdom (har tydligen inget imunförsvar alls), nytt jobb, mera plugg och en kamp för att hinna med hemmamyset blev lite väl mycket (man tror ju alltid att äh, det här fixar jag, inga problem). Så i helgen har jag stängt av mobilen och bara landat.... myst osminkad med ruffsigt hår, gosat med småtjejerna och Darling och bara varit.
Så skööönt så ni anar inte! Det blev liiiite för mycket där ett tag...
 
I måndags startade min Företagsekonomi 2. Men den läser jag på distans, och det känns på ett sätt inte bra, eftersom att jag lär mig mest i klassrum och det är ett ämne som det är kul att kunna diskutera och jobba med andra. Men på ett sätt känns det ju fantastiskt bra, som igår tex så tog jag med mig barnvagnen och satte mig på en parkbänk mitt i sommaridyllen och läste.
 
Ni fattar att det var sååååå mycket härligare än att sitta i ett klassrum va?
 
 
Min plan för dom här 5 pluggveckorna är att jag ska mest bara vara. Jobba minimalt, mysa maximalt med familjen, fluffa runt i sköna myskläder, inte boka upp mig på en massa saker, äta bra. träna och plugga och få högsta betyg.
 
När den här kursen är slut blir det lite semester men ändå massa jobb, så nu ska jag njuuuuta!
 
Det här ska bli min bästa sommar, happi happi!!
 
Familjemys på ballen
 
 

Full fart

Publicerad 2013-05-14 06:51:18 i Allmänt

Herre jösses, igår kom jag på att shit, jag har bara en vecka kvar på mina kurser! Alltså jag har ju såklart vetat om det när jag kollar i kalendern å så, men igår slog det mig verkligen och poletten trillade lixom ner.
Shit, va fort det gått! Det har verkligen varit intensivt, kurserna är på 11 veckor och det är såååååå mycket man ska hinna lära sig!
Det är sjukt kul, och jag har lärt mig så himla mycket!
Jag har gått så länge och lixom varit understimulerad, jag har lallat på med naglarna, då är man i sin egna lilla värld, man jobbar själv och har sina kunder. Sen har varit en massa mammaledig och inne i mammabubblan. Man har inte fått så mycket "inputs" lixom. Som att man haft skyddslappar på från omvärlden Inte för att jag inte trivts med det, tvärt om, det har varit soft och skönt, men det var dax att gå vidare och upptäcka lite nya saker.
 
 
Företagsekonimin har varit jättejättekul, har en superbra lärare som verkligen inspirerar. Jag tänkte lite när jag sökte kursen att företagsekonomin skulle vara mest bokföring, men så har det ju inte alls varit. Har lärt mig såååå mycket om allt möjligt. Jag har faktiskt varit jätteduktig och fått högsta betyg i alla uppgifter och tentor so far. Hade glömt hur kul det var att prestera och vara bra på nåt.
 
Matten, ja den har varit sisådär, Är förvånad över hur kul jag ändå tyckt det varit. Faktiskt. Tyvärr så har det inte varit världens bästa lärarare, han är jättetrevlig och sjukt bra på matte, men han är kass på att lära ut. Och det tycker typ hela klassen, så det är inte bara jag som inte fattar nåt på hans lektioner, Jag har ändå lärt mig massa, och skulle lärt mig så mycket mer om jag hade tagit emot min fina Vän Idas hjälp mer. Hon är sjukt bra på matte, och på att förklara! Hon hjälpte mig i början och var som sagt jättebra på att förklara. Men det har varit så intensivt med skolan och jag har faktiskt tyvärr kännt att jag inte riktigt haft tid för att sätta mig med henne och plugga. Även om det kanske varit bra.
 
Det är ju inte så konstigt att jag inte hunnit med så mycket annat, jag har pluggat på heltid, man läser in kurserna på 11 veckor, villket är betydligt kortare tid än på samma kurser på gymnasiet. Samtidigt så har jag ju jobbat 1-2 dagar i veckan. All överig tid har gått till att gosa med barnen och pussa på Darling.
 
Nu har jag Nationella matteprovet, en hemtenta i marknadsföring och en i bokföring kvar, sen är det färdigt. Phu, Den här veckan är gaaaaalen :-) Sista rycket verkligen! 
 
Direkt efter den här kursen ska jag läsa Företagsekonomi 2. Den är på 5 (!) veckor och på distans, Inte helt optimalt med distanskurs, men det var det som fanns nu i sommar. Jag lär mig bäst i klassrum, så det blir en utmaning, Efter den är klar så ska jag ha semeseter ett par veckor (hallelulja) och sen har jag söktr och hoppas jag kommer in på en utbildning till hösten,
 
Så där ja, nu har jag uppdaterat lite, nu är det frukost sen ska jag iväg och provjobba på ett nytt extrajobb, efter dom 10 timmarna är det direkt in till stan för aw/tentaplugg med några klasskompisar, Som sagt, full fart. Hoppas ni alla får en riktigt underbar dag, puss å hej!
 
Kärlek
 
 

I did it!

Publicerad 2013-05-06 16:05:00 i Allmänt

Jag har alltid varit sådär att jag velat ha låååångt hår. Sen jag var liten. Och jag har tyckt att tjejer som kommit upp i en viss ålder, efter att ha skaffat barn och då klippt sigt kort varit så jävla töntiga.
Jag skulle aaaaldrig bli en tant med kort hår minsann.
 
MEN. Efter att jag födde lilla bebisen nu så var mitt hår så jävla olidigligt så det bara finns inte! Det var slitet, jag tappade supermycket hela tiden, och det var verkligen skitrisigt. Det typ gjorde ont i håret kändes det som. Det kändes på nåt sätt att det var för långt. Svårt att förklara. Det hade just hunnit återhämtat sig efter att jag födde barn fösta gången, allt jag tappade då hade vuxit ut igen.
Jag var såååå LESS.
Hade jag inte gått till frissan är risken att jag gjort en Britney stor kan jag säga.
 
 
Som tur var så gick det inte så långt, utan jag bokade in mig hos frissan. Hade turen att komma till en jätteduktig och trevlig tjej. Jag hoppade att klippa mig på jobbet, även om det hade spart mig 530:- Jag ville gå till någon som kunde göra nåt nytt lixom.
Kolla va kort, liiiiiten pyttetoffs :-)
Blev så jäkla nöjd, och det var så sjukt skönt att bara bli av med håret så ni kan inte ana! Känslan när hon tog fram trimmern och rakade i nacken var obeskrivlig. Underbart verkligen. Jag var så nöjd efteråt och glad att frisören fick en spontankram :-)
 
Frisyren är lättskött och tar typ 1 minut att fixa. Jag kan ha det lite lockkigt eller platta lite. Man kan göra lite som lixom.
 
Jag hade ju förberett Darling på att jag antagligen skulle komma hem med superkort hår, och han tyckte att visst, kör. Du är fin i allt typ.
När jag kom hem sa han att det var fint. Och "Du ser äldre ut"
Ni fattar att det blev lite dålig stämning den kvällen va? Haha.
 
Jag skiter i om jag ser äldre ut, orka ha långt hår när man ändå aldrig orkar ha det utsläppt.
Var på en jobbintervjuv häromdagen och han sa: Jag vill ju ha nån som du, som är lite äldre. Jag vill inte ha någon ung liten snärta som springer omkring här.
Mohahaha, jaha ja.
Men det känns för jävla skönt, tant eller inte. I love mitt nya hår.
 
För er som inte minns hur jag såg ut innan så kan ni kika här.
 
Puss och hej
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela