Pancake

Inge kul

Publicerad 2010-07-25 18:52:42 i Semester

Man undrar ju vad det är frågan om?
I torsdags så gick min kollega på salongens syster bort.
Sen fick M värsta allergiska reaktionen när hon färgade håret.
Efter det så bröt A båda benen i foten.

Dålig Karma i bekantskapskretsen, inte bra.

Ny dag, nya friska tag!

Publicerad 2010-07-25 10:59:59 i Allmänt

Hm... Tror ni jag fick nåt gjort igår? Nä, inte mycket. Somna på soffan 3 ggr, sen hade jag turen att bli bjuden hem till J´Los på middag, så jag masa mig över dit och åt, sen hem igen och lägga sig på soffan.

Men idag blir det andra bullar, nu ska jag gå ner till tvätteriet och tvätta, sen blir det action här hemma.

Dagens tråkigaste so far är att min bästis A som började sin semster i fredags tydligen bröt foten igår kväll ute på landet, och ligger på sjukhus. Det är fan maximal otur. Villken okul start på semestern, regn och bruten fot lixom.


*gäsp*

Publicerad 2010-07-24 13:29:18 i Allmänt

Ledig i dag... Darling jobbar och sen ska han ut en sväng och kolla fotboll. Så jag blir solo. Undrar vad jag ska ta och hitta på. Klockan är nu 13,27 och jag har redan hunnit "sova middag". Känns som att det finns en ganska stor risk att jag kommer sova mera...

Men lite duktig ska jag väl hinna vara oxå.
Planen är:

Göra klart lite jobbgrejer
Plantera några blommor på balkongen
Inviga mitt nya promenadband

Hn, det var väl allt. Snacka om slödag.

Som man bäddar får man ligga

Publicerad 2010-07-24 10:00:46 i Allmänt

Läser i Aftonbladet att Carl Philips nya flamma Sofia tycker att det är jobbigt att hela tiden påminnas om sitt förflutna som dokusåpadeltagare (i den värsta av alla, Paradise Hotell) och som utvikningsflicka.

Ja det kan jag förstå att hon tycker, men va fan tror man om man är med i sånna sammanhang? Hur kan unga människor än idag (förnedrings tv har ju funnits ett tag nu) ställa upp på sånna grejer?
Supa och knulla i tv, grattis, va smart. Vika ut sig (även om det inte är naket), man måste ju fatta att bilderna inte försvinner?!
Puckade människor.

Lycka...

Publicerad 2010-07-23 23:38:52 i Dagens Bästa

LYCKA ÄR....

Att sluta kl 13 en fredag

Att sitta på Balkongen med den man älskar och dricka färkpressad annanasjuice



Att kunna plocka smultron på Balkongen



En bra dag

Publicerad 2010-07-22 09:46:58 i Allmänt

Sådär ja. Turkietresan betald, naglarna fixade, och nyfärgat hår. En bra dag helt enkelt.

Veckans Boktips

Publicerad 2010-07-17 07:41:29 i Favoriter

Måste rekomendera en riktigt riktigt bra bok, Hypnotisören av Lars Kepler:



Den är nog den bästa svenska kriminalroman jag läst på år och dar. Den är välskriven och har en spännande story.

I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen.

Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.

Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.

Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början.

V 22

Publicerad 2010-07-14 22:37:02 i Allmänt

Phu vad mycket det är att tänka på nu när man är Preggo. Man måste ha massa koll på saker man måste göra, och det är ju inte så lätt... Har iaf varit duktig idag och ringt massa samtal till bla skatteverket, trygg hansa och småA. Måste ju ha koll på hur jag ska göra med mitt företag sen och hur det blir med allt.

Var på mödrarvårdscentralen idag och vi fick lyssna på Ärtans hjärta, det lät som en häst galloperade typ :-) Det är helt faschinerande att någon annans härta slår i min mage lixom. Helt galet.

Är i vecka 22 nu och det innebär för Ärtan:

Bebisens vikt och mått är ca 400 g och 19 cm lång. Ögonlocken täcker hela ögat och bebisen har fått ögonbryn. Naglarna är så långa att de täcker fingertopparna. Lungornas luftrörsträd förgrenas och lungblåsorna utvecklas. Lungorna är fyllda med vätska ända fram tills födelseögonblicket då vätskan pressas ut för att ersättas med luft.


Bra start på dagen

Publicerad 2010-07-11 09:09:11 i Favoriter

Har gjort reklam för min Juicemaskin tidigare, men säger det igen- Kööööp!

Morgondrinken steg för steg:







Gravidchock!

Publicerad 2010-07-08 22:00:24 i Allmänt

Men kära tider vad det var längesen jag bloggade! Såhär kan vi ju inte ha det. Ska bli bättring på det :-)

Inför varje viktigt beslut i ens liv så måste man ju gå och spå sig. Så självklart så var jag och spådde mig hos MargarethaIsis kammare innan vi skulle gifta oss. Jag gav henne våra födelsedata och datumet för bröllopet så fick hon tyda vad som stod i stjärnorna.
Det var en jättebra dag för oss att gifta oss på, och vi var verkligen gjorda för varandra och bla bla bla.
Så frågade hon om vi planernade barn och så, och då sa jag att jo, vi ska väl ta och ta bort spiralen så småningom och sen fick man se, vi hade inge bråttom med det sa jag, det kan ju ta sin lilla tid lixom. Då sa hon att det va jättebra bla bla bla, och den dagen vi ville ha barn så skulle det gå snabbt, jag skulle i stort sett bli gravid på stört. Det skulle vara nemas problemas.

Sen tog jag bort spiralen och tänkte typ att ja det är väl lika bra man sätter igång, man är ju inte 20 längre, och det kan ju ta ett tag. Man sexar ju inte varje dag direkt, så det lär ju dröja nåt år minst, om man ens kan få barn. 

Den 21:a januari tog jag bort spiralen och den 22:a februari hade jag min sista mens, sen var det Klart, och helt plötsligt kissade jag på en sticka som det stod Gravid + 3 veckor på. Snacka om CHOCK!

Jag var så chockad att jag typ grät när Darling kom hem efter jobbet och jag berättade om testet. Så sa jag att jo men det är nog inte helt 100 med sånna här stickor, vi avvaktar och ser, hetsa inte upp oss nu i onödan lixom.
Dagen efter så ringde jag Mama Mia för att se vad jag nu skulle göra, och hon frågade om sista mensen och om jag gjort ett test. Sen sa hon så självklart att jaha ja, då är du gravid i vecka bla bla då bokar vi in dig här på koll bla bla bla. Då blev jag lika chockad igen och ringde till Darlings jobb och grät. Sen efter det ringde jag upp igen och sa att jag självklart inte grät för att jag var ledsen, utan jag var chockad.

Så så blev det med det, och nu är jag i vecka 20 :-) Halva tiden har gått kan man säga.
Nu har jag landat i det här och det känns bara kul.

Fattar egentligen inte varför jag blev så chockad, Margareta har ju alltid rätt. Hon sa även att för både mig och Darling så var det slut på tråkiheter, det var vi klara med i våra liv, den jobbiga tiden var över. Så det kändes verkligen extremt skönt att få höra, för det har verkligen inte varit en dans på rosor i våra liv, varken för han eller mig. Så därför är jag inte direkt orolig att det ska hända nåt med lilla ärtan heller, jag räknar iskallt med att allt ska gå bra och att den kommer pluppa ut där som breäknat den 22:a november.  

Min första Craving är Öl, jag är helt plötsligt extremt sugen på öl! Ok visst, klart jag gillat öl innan och klart det är extra gott på sommarn, men jag har verkligen varit så extremt sugen så det är galet. 
Är väldigt nöjd med att systemet säljer alkoholfri öl, och att den faktist är jättegod! 



 


Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela