Pancake

Ja tack!

Publicerad 2013-02-27 13:49:52 i Allmänt

Min våta dröm just nu är, eller förresten jag har två, och dom är:
 
1. En natt på Hotell.
Jag fantiserar om att få sova en hel natt i ett mörkt svalt och tyst rum.
En stor härlig säng, fluffiga kuddar, duntäcke och sköna lakan! (Helst lika skön säng som Hilton i New York hade, den var helt outstanding med underbart skön madrass, fluffiga kuddar, sköna lakan och ett underbart duntäcke! )
Tänk att få ligga i sängen en hel kväll och kolla på film och bara mysa. Blippa lite på telefonen, äta chokladdoppade jordgubbar och bara mysa. Sen få sovmorgon och äta en härlig hotellfrukost i lugn och ro,
Alltså jag bara ryser av tanken, guuuuud så underbart!!!!
Sen är det ju en bonus om det finns en härligt spa avdelning och ett gym, för då skulle jag köra ett svettigt pass på gymmet och sen avsluta med en härlig spabehandling!
 
Aaaaah, ge mig!!
 
 
2. Resa till solen.
Gud så ljuvligt härligt det vore att hela familjen fick en vecka i solen!
Var spelar ingen roll, jag är ute efter sol och bad. Jag längtar sjukt mycket efter en solsemester. Jag ser framför mig hur Darling tar barnen när solen står som högst på himlen till hotellrummet för att vila och slippa den starkaste solen, då får jag egentid vid poolen. Bara ligga och sola bada och koppla av.Sen inte behöva städa, tvätta eller laga mat på en hel vecka, hallelulja!
 
Underbara tanke!!!!
 
 

Man måste inte vara på top jämt faktiskt

Publicerad 2013-02-26 11:35:00 i Allmänt

Idag är jag hemma och myser med lilla bebisen. Härligt. Behöver varva ner efter en full-fart-helg och jobbmåndag.
 
Känner mig halvlåg, men det är helt ok. Jag kan känna att jag behöver en sån här dag ibland, man flluffar runt hemma i mjukisar, håret på ända och bara inte vill göra nånting typ. Bättre att tillåta sig själv att va låg nån dag och sen är det bra, ist för att bara köra på och sen krascha. Det har man ju gjort ett par gånger i sitt tidigare liv. Då kunde man krascha big tajm och sen bli sängliggande hemma i mörkret ett par dagar och bara stänga av sig från allmänheten... men det var då, då var livet mer kaos och jag var inte lycklig i mig själv...
 
Men hur som helst så unnar jag mig en deppdag idag. Fast man kan egentligen inte vara deppig när man är hemma med sin fina lilla bebis.
Det är lixom omöjligt :-)
 
Life Quote
 
Hade som sagt en Full-fart-helg, var barnvakt åt lille Uno som är 14 månader. Det var trevligt, han och Lilla E hade jättekul, men man var rätt slut sen på söndagen då Darling jobbade och jag var själv med 3 barn. Är nöjd med vårt beslut om att stänga bebisfabriken, 2 barn räcker gott och väl :-)
 
Darling har börjat jobba nu på helgerna, inte så jättekul faktiskt. Men men, snart är det över och han ska vara pappaledig :-) Jag ska börja plugga nämligen! Wiihoo, ska bli jättekul, och det bästa av allt är nog att vi får ett "normalt" familjeliv där vi båda är hemma på kvällarna och kan äta middag tillsammans hela familjen! Lyx!
 
Nu ska jag poppa Muse, städa, dricka kaffe och bara vara.
 
Puss och hej
 
 
 
 

Må-bra tips!

Publicerad 2013-02-22 10:26:00 i Allmänt

Om man känner sig låg och lite deppig har jag två bra tips
 
1. Ut och promenera! Det kan kännas motigt och olustigt att ta sig ut, men när man väl är ute så mår man genast mycket bättre! Jag blir verkligen glad av att promenera!
2. Fixa håret. På riktigt, jag kan må skit, men fixar jag håret blir verkligen aaaallt mycket lättare och bättre!
 
Jag har ju självlockigt hår som inte alltid vill samarbeta. Det kan vara fixat å fint men går man ut och det är minsta lilla fukt i luften så blir det frissigt och fult. Jag verkligen HATAR frissigt hår. Det är det värsta jag vet!!!
 
Tack och lov för plattång och bra hårprodukter!!!
 
Puss å hej!
 
 

Livet är härligt

Publicerad 2013-02-20 08:39:51 i Allmänt

Hej å hå va tiden rullar på! Spenderar tiden med att mysa med mina hjärtan, jobba lite grann, smida planer inför framtiden och när jag får en stund över så smiter jag till gymmet.
Är inne i ett bra flow vad det gäller hälsa och välmående, känns bra i både kropp och själ! Heja mig!
 
Annas så börjar jag tröttna på det här vädret, orka mer snö och kyla lixom. Dagdrömmer mig bort till sol och värme! Är sjukt sugen på att resa bort... Så vi får väl se om man snubblar på nån rolig resa eller nåt.
 
Nu ska jag ta med mig lilla I och åka och handla medans Darling är hemma med en krasslig E. Puss å hej!
 
 
 
Störst av allt är Kärleken

Utmanad!

Publicerad 2013-02-12 13:50:54 i Allmänt

Fick en utmaning av fina Maria.
Så håll till godo:
 
1. Vad heter du? Annica
2. Vem fick du dessa frågor av? Från Maria
3. Hur gammal är du? 36
4. Är du romantisk? Jo då
5. Hur lång är du? 172 cm.
6. Vilken ögonfärg har du? Blåa
7. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar, men kopplad till skärm och tangentbord, så det känns som en stationär. Orkar inte ha en laptop som vardagsdator :-) Men det är ju bra att ha såhär, för då får man som 2 i 1 :-)
8. Vilka städer har du bott i? Solna, London och nu Stockholm
9. Tycker du om kaffe? Japp. Dricker aldeles för mycket kaffe...
10. Tycker du om att mysa/kela? Ja guuud ja!
11. Kan du några andra språk än svenska? Engelska
12. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, men som medpassagerare
13. Vad har du för ringsignal? Nån som fanns i telefonen
14. Vad har du för bakgrundsbild på mobilen? Åh, har just laddat hem väääärldens finaste! Har små fina koi fiskar som simmar omkring i mobilen! Är barnsligt förtjust i dom, och sjukt impad över tekningen som gör att det ser så verkligt ut, och att dom simmar iväg om man tar på dom!
15. Kan du byta olja på bilen? Javisst
16. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej det är inte min grej, jag kör alltid oredentligt, och suckar åt att folk som kör för fort. Fattar inte grejen.
17. Vad är det bästa som hänt dig? Att jag träffade min fina man, som gav mig våra fina barn
18. Vad är det värsta som hänt dig? När min mamma dog för ett gäng år sen var det verkligen en stor chock, det var som att nån bara drog undan mattan och man tappade fotfästet helt! Tog ett par år innan man blev hel igen efter den smällen. Men det gjorde mig oxå starkare, för jag viste att om jag klarade av det som var det värsta så klarar jag allt :-) Jag vet att jag överlever, även om det är jobbigt.
19. Har du varit med i tidningen? Ja det har jag säkert nån gång
20. Har du någon piercing? Hakan
21. Civilstånd? Gift
22. Hur bor du? I en 3a
23. Vilket är ditt drömjobb? Hm... Bra fråga... Vet faktiskt inte...
24. Vad har du haft för husdjur? fåglar, fiskar, hund, katt, skölpadda, råtta...
25. Vad arbetar du med idag? Mammaledig
26. Kan du åka slalom? Nej, har provat, men det var för läskigt!!
27. Vad har du för utbildning? 2 årig gymnasie typ
28. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Hm... händer?
29. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Benen kanske?
30. Vem vill du ska svara på dessa frågor? Dom som vill :-)
 

I love Carola helt plötsligt

Publicerad 2013-02-08 13:21:31 i Allmänt

Jag har faktiskt aldrig varit ett fan av Carola. Eller jo, när främling var poppis så var jag ett carolafan. Men då var jag liten, så det gills ju inte.
 
Å visst, jag ääälskar ju
 
 
och
 
 
Fortfarande sjukt bra låtar! Och sjukt pinsam video till Runaway hehe (skämskudden på big tajm).
 
Men annars så har jag verkligen inte gillat Carola, snarare tvärt om, usch, hon har bara känts creepy med sitt Hallelujah hit å dit. Och hon har varit gift med Runar, bara det får en ju att rysa. Nä, jag har verkligen tyckt illa om henne. Hon har varit så provocerande med sin pipiga röst och livets ord å allt.
 
Men. Det jag skulle komma till var att jag råkade snubbla över hennes blogg förut. Hon bjöd in sina läsare på sin resa när hon adopterade sin lilla Zoe. Och jag blev verkligen överaskad och överväldigad över all kärlek och fina grejer hon skriver om i sin blogg. Och jag blev väldigt rörd över hennes fina lilla tjej hon adopterat, så himla fin liten tjej och så härligt att få läsa om någons lycka sådär.
Så nu läser jag den typ dagligen, och det får mig verkligen på gott humör! Massa fina bilder, fin text och massa kärlek. Och det kan man ju inte få för mycket av i dessa "näthatstider", eller hur?
Och visst, hon skriver en del om sin tro, men på ett sätt så man lixom kan omvandla det till sig själv och vad man tror eller inte tror på.
 
Och jag är ju en sucker for positiva saker och vill bara ha bra och härliga saker i mitt liv, och då är det en perfekt läsning för mig :-)
 
Här hittar ni hennes blogg.
 
Puss å hej!

Happi Happi

Publicerad 2013-02-07 09:18:00 i Allmänt

Idag ska jag bara tänka positiva tankar :-)
 
 
Livet rullar på och det känns som att jag har koll på bitarna. Men jag måste hela tiden påminna mig själv om massa saker, som tex att gå och lägga sig tidigt, inte hetsa upp mig för skitsaker och att planera... Men det tar sig.
 
Har börjat jobba lite smått, det känns kul. När lilla E föddes var jag knappt utan för dörren dom första 4a månaderna. Jag var bara hemma och myste i min mammabubbla :-) Jag älskade det. Nu är det helt annat, jag har inte alls samma behov av att fluffa i bubblan.
 
Ha en mysig dag, Puss!
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela