Pancake

Sprickfärdig

Publicerad 2012-05-25 19:39:13 i Livet

Tänk vad bra allt blir så fort man bara bestämmer sig för att ta tillbaka kontrollen över sitt liv! Sedan jag skrev förra blogginlägget då jag tog mig i kragen har livet rullat på och jag har haft flyt i allt. Jag har mått superbra (förutom envis Ischias), affärerna har gått bra, pengarna bara rullar in, och jag har verkligen känt mig tillfreds med mig själv och mått bra i själen.

Idag tänkte jag för mig själv bara sådär utan anledning, att "jag är så lycklig så att jag snart spricker"
Det kändes lixom som att hela jag svämmade över av lycka. Bara sådär lixom.

Tänk vad tankens kraft är effektiv!




Tjock, trött och sliten

Publicerad 2012-05-20 20:53:58 i Allmänt

Villken härlig sommarhelg det har varit!!! Precis vad jag behövde! Har tankat massa ny energi och känner mig på banan igen.
Har varit off ett tag... Har varit så trött, gravid, pollensjuk och ischiaskrämpo och det ena med det andra. Haft noll energi verkligen. Och när man känner så, blir det att man äter dåligt (då blir man tjock, osund och olycklig), slarvar med sömnen (då blir man sliten)och glömmer helt bort att vårda och träna den mentala delen och tänka positiva tankar (då har man noll inspiration). Ingen bra kombo det där.
Och på det har jag jobbat mycket och varit mycket hemifrån...
Men nu känns det iaf lite bättre, ska ta tag i saker och ting, ta tillbaka kontrollen helt enkelt!

Annars, bortsett från det så är jag världens lyckligaste! Man kan lixom inte vara olycklig när man har världens finaste familj!


Barnvagnsmarodören :-)

Publicerad 2012-05-12 09:10:25 i Allmänt

Va trött jag blir när man går på stan med barnvagn och folk inte kan samarbeta. Igår när vi var på grönan så skulle vi hoppa på spårvagnen hem. vi hade stått bra länge, och när den sen kommer så bara tränger sig folk och ska gå på så att jag blir bortskuffad typ. Hur svårt kan det vara att låta mig gå på först lixom, jag måste ju ändå ställa mig längst in med vagnen. Jag lessna på att folk var så oförskämda, så jag bara körde på och mejade ner folk. Jag fick onda ögat men då gav jag onda ögat tillbax.
Moohahahaaa.

Bloggtorka

Publicerad 2012-05-10 22:05:37 i Allmänt

Som vanligt är jag dålig på att blogga... Jobbar massa, och när jag kommer hem är att sätta sig framför datorn verkligen inte prio 1. Då vill man ju mysa och gosa med sina hjärtan.
Men jag läser era bloggar även om jag är dålig på att komentera :-)

Och på tal om hjärtan så ska mitt lilla fina hjärta bli storasyster i oktober :-)

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela