Pancake

Life is short- Live it!

Publicerad 2017-08-04 09:36:00 i Allmänt

Semestern börjar lida mot sitt slut... Har haft tre härliga veckor ledigt. Så skönt. Vi har haft semester på hemmaplan, gjort lite dagsutflykter och åkt iväg en sväng till flen och hälsat på min lillasyster och hennes  familj. Vi har varit på Furuviksparken, Gröna Lund, Leos Lekland, Exploria Lekland och så har vi varit iväg och badat. Så barnen är mer än nöjda.
 
Och så har vi hängt i stugan, dock inte så mycket som jag hade önskat... I år har vi inte kunnat sova över där då vi tog upp sängen till lägentheten förut. Så vi har bara gått dit över dagen. Men tills nästa år ska vi skaffa två bäddsoffor dit så att vi kan bo där. Då tänker jag mig att vi kommer flytta ner dit typ 1:a Juni och bo där över sommaren. Då kommer sommaren kännas så mycket längre...
 
Jag gillar att bara få vara ledig, vakna upp utan någon plan, softa och bara njuta av ledighet. Idag kommer bli en sån dag. Darling jobbar och jag och tjejernas enda plan är att fixa lite här hemma och sen ta en promenad till kiosken och köpa glass :-) Så får vi se vad mer dagen bjuder på.
 
Har även hunnit med att skriva på för ett nytt jobb och säga upp mig från mitt nuvarande :-) Det är så rörigt på mitt nuvarande, och jag tycker att personalpolitiken och kundvården är under all kritik. Och just sånt är väldigt viktigt för mig.
Jag vill arbeta på en arbetsplats där jag kan känna mig stolt över företaget, där man bryr sig och månar om sin personal, och där man levererar kvalitet i toppklass till sina kunder. Och där jag arbetar nu är det helt tvärt om. Man struntar i sin personal, låter dom arbeta sig sjuka, ser kvantitet före kvalitet och servicenivån är under all kritik.
Jag stormtrivs med mina kollegor och älskar att kunna cykla till jobbet, men det räcker ju inte för att vara kvar. Man kan inte gå runt och vara missnöjd, då måste man göra något åt det.
 
Nu kommer jag att arbeta på ett stort etablerat företag med vad jag tror bra värderingar och en sund personalpolitik. Tror det passar mig perfekt att arbeta på ett sånt stort bolag där det är uppstyrt, och med bra ledarskap.
Kommer att arbeta inne i stan, känns väl sisådär, men men. Får lite mer i lön så det får väl vara värt det.
Börjar där den 1:a november.
 
Precis så här är det
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela