Pancake

Jag vill bara ha bra energi

Publicerad 2015-10-28 10:05:00 i Allmänt

Men hörrni, vilken härlig höst vi har! Hela oktober har ju varit helt fantastiskt! Idag är det blå himel, frost i gräset och vackra löv överallt! Blir helt lycklig i själen... Precis vad jag behövde efter min PMS-dipp :-)
 
 
Låg vaken i natt och tänkte på krig, flyktingar och allt hemskt som händer i världen... Känns så olustigt. Och ännu värre när man känner sig skör. Och värre blev det när jag vaknade. Vi brukar ha nyhetsmorgon på¨i bakgrunden när vi äter frukost här hemma. Och idag pratade dom om Lisa Holm mordet och gick igenom all fakta om fallet. När vi åt frukost. Det är ju galet. Så kan man ju inte ha det! Tror världen skulle vara bättre om alla hemskheter inte trycktes upp i människors ansikten hela tiden.
Men men, jag kan inte förändra världen, bara mig själv.
Jag pallar inte mer hemskheter efter det här senste året då det bara eskalerat.
Idag har jag raderat alla nyhetsappar i min telefon, och nu tar jag paus från nyhetsflödet. Och alla negativa och hetsiga människor i mina flöden på sociala medier tänker jag ta bort. Jag vill bara ha kärlek och bra energi.
 
Mer kärlek åt alla!
 

Det här med PMS...

Publicerad 2015-10-26 17:30:00 i Allmänt

I går trillade jag ner i det svarta, djupa PMS-hålet.
Det är så sjukt, det går ju inte ens att förklara... Men jag kände när vi satt och åt lunch, i hela kroppen, att den bara föll ner i hålet... Från noll till hundra på typ en sekund. livet var över...
Men jag vet ju.
Jag har koll på att det är PMS...
Och jag tänker att jag bara ska gilla läget och rida ut stormen...
Jag sänker kraven...
Som igår, bad jag Darling gå och lämna och hämta stortjejen från Halloweenfesten, och jag fick sova middag en timme. Och idag skulle vi vara hos Svärfar hela dagen. Jag ville egentligen ställa in, för jag kände mig så skör... Men vi styrde om planen lite, så vi var där en liten stund bara. Och på riktigt var det skitjobbigt. Jag hade sån ångest i bilen på väg dit. Helt galet att det kan bli så?! Jag hade verkligen behövt ta en typ halv tablett lugnande. Helt slut när vi kom fram, och sen måde jag sjukt illa. Men, vi var där, det var trevligt och alla var nöjda och glada (utom jag haha). När vi väl kom hem kände jag mig så lättad att jag nästan började gråta typ. Så skönt att komma hem.
 
 
 
Jag vet ju ändå att det är vad det är, och jag gillar läget och försöker förhålla mig till det. Även om det känns som att livet är över, så vet jag ju att det inte är det. Tidigare i mitt liv hade jag ingen koll på mina dippar, och då åt jag (för mig) helt fel mat och var ofta ute på galej. Då hade jag som sagt ingen koll, och viste inte hur jag skulle hantera ångest och deppiga svackor...
 
Men ändå. Kanske skulle man försöka se om det gick att undvika dom här mörka hålen? Läsa på lite och se om det finns något man kan göra eller äta för att må bättre dom här dagarna? För det är ju helt sjukt. Hur man känner så tydligt att hela kroppen reagerar, det lixom bubblar, blir ångest och man är helt utmattad tillslut. Både psykiskt och fysiskt.
Dela gärna med er om ni har tips :-)
 
 
Nu ska jag krypa upp i soffan och äta kladdkaka, tjingeling <3
 

Uppe med tuppen

Publicerad 2015-10-24 07:44:00 i Allmänt

Lördag morgon och uppe med tuppen... *gäsp* Mina barn är inte dom som tar sovmorgon bara för att det är helg. Så när lilltjejen vill gå upp kl 6 är det bara gilla läget... Jag dricker kaffe och kollar på Dora utforskaren.
Skönt iaf att det är lördag, så man slipper stressa iväg till jobbet.
 
Den här helgen har jag längtat efter hela veckan. Darling är ledig och vi ska bara vara hemma och mysa. Det är mitt bästa, en helg tillsammans utan massa "måsten"... Det enda som är inplanerat är simskola idag och Halloweenfest för stortjejen i morgon. Bästa helgen! Fluffa runt osminkad i mjukisbrallor, umgås, äta god mat tillsammans, underbart!  Det blir lixom lite lyx för mig, för Darling jobbar ofta helger, så  det är inte så ofta vi har en hel helg lediga tillsammans.
 
Efter ett par tråkiga veckor utan inspiration och energi så känns det så himla härligt att ha så mycket att se fram mot nu närmaste tiden! Min nuvarande praktikplats har verkligen dränerat mig totalt, men nu ser jag ljuset i tunneln :-) En vecka kvar där, sen är jag ledig ett par dagar och kan ladda för nya jobbet.
 
Härliga saker som jag ser fram mot:
 
Nytt jobb, nya kollegor, nya arbetsuppgifter, utbildningar och utmaningar.
 
LÖN- jiiisus. Känns helt sjukt att jag kommer få lön varje månad!!! Jag har alltså levt på studiebidrag i två års tid. Jag har i periodvis jobbat lite extra och fått in några kronor på kontot. Annars som sagt, studiebidrag på 4000 kr i månaden. Det har funkat, vi har ändå kunnat leva bra och unna oss härliga grejer, vi har lixom anpassat oss efter våra inkomster. Men nu blir det jackpot varje månad den 25e haha :-)
 
Snart åker jag och Darling till Göteborg, ska bli såååå härligt! Alltså bara att få sitta på ett tåg tillsamans bara vi två i tre tmmar känns lyxigt! Och för att inte tala om hotell, middag på stan och att bara få softa... Längtar!
 
Examen- efter två år så tar jag äntligen min examen! Känns rätt stort faktiskt.
 
Sist men inte minst så ser jag fram mot en SPA-massage jag har inbokad :-)
 
Kram
 
 
 
 

Nytt jobb, tjohooo!

Publicerad 2015-10-22 22:33:00 i Allmänt

Todiloo :-) Livet är en fest och jag är bjuden!
 
Min praktik är ju lite hej baberiba. Företaget "sålde in" praktikplatsen med att det skulle leda till jobb och bla bla bla, och dom skulle satsa mer på lönedelen och bygga upp den delen och hej å hå och jag skulle få jobba på kontoret som ligger i mina trakter. Eftersom jag redan innan var intresserad av just det företaget, och jag tyckte att det lät bra att få vara med och bygga upp något nytt, så sökte jag såklart dit, i tron om att praktiken skulle bli en upplärningsperiod och sedan leda till anställning.  Redan på första telefonintervjuen kändes det ändå lite sisådär. Och på den "fysiska" intervjun kände jag att nja, magkänslan var inte rätt. Men jag blundade för det, för jag ville ju verkligen ha ett jobb där.
 
Redan första dagen kände jag att ok, det här är inte alls rätt. Jag är inte här för att jag ska jobba, jag är här för att hjälpa min handledare med det hon inte hinner med. När jag kom dit första dagen fanns ingen plats för mig, jag fick klämma in mig vid en tjejs skrivbord typ, ingen egen inloggning, mail eller något alls, handledaren kallade mig fel namn osv. Jag skulle ju ändå vara där i 3,5 månad, så att inte ens få ett eget skrivbord är ju helt obegripligt.
Kalle Anka företag. Verkligen. På så många sätt och vis...
 
Efter ett par veckor blev jag så frustrerad och bokade ett möte med personalchefen, och frågade vad deras plan var egentligen? Jag ville ju såklart veta, för om jag inte skulle bli kvar där så fine, men då var det ju hög tid att söka jobb, efter som jag tar examen i december. Ja nä då hade dom ingen alls plan på att anställa. Och han tyckte att jag skulle söka andra jobb, och det var inga problem om jag behövde vara ledig för att söka jobb. Eh, ok. Snacka om att känna sig lurad!
 
Jag blev jättearg och lite ledsen, kände mig jäkligt lurad, Så dagen efter stannade jag hemma, och satte mig framför datorn och började söka jobb. Det var en fredag, Jag satt hela dagen och reggade mig på massa sidor, och slängde iväg 6 st ansökningar till olika jobb. Sen deppade jag under helgen. Jag kände mig lurad och besviken. På måndagen bestämde jag mig för att det var färdigdeppat och att det fick helt enkelt bara lösa sig. Allt som händer, händer av en anledning...
 
Den här plockade jag fram, och bara bestämde att slappna av, allt löser sig. Tycker den är så klockren,
 
Redan på måndagen ringde en rekryterare.
Lång historia kort:
  • På två veckor hade jag varit på 4 st intervjuer på två väldigt bra och stora företag, båda i närheten av där jag bor, varav det ena kändes helt rätt i magen. Ett företag som jag haft ögonen på tidigare och varit väldigt intresserad av,
  • Jag fick jobbet jag ville ha.
  • Jag fick en lön jag bara kunde drömma om typ.
  • Jag får börja redan om två veckor, och det är ok för skolan att jag fortsätter min praktik där, så jag får alltså betald praktik.
  • Det andra jobbet låg jag väldigt bra till på, jag var favorit, trots att dom andra hade mer erfarenhet.
 
Alltså fattar ni vilket eldorado?! Helt galet. Från den dagen jag satte mig ner och sökte jobb, tills jag fick jobbet gick det två veckor. Och jag kan säga att dom var såååå på, och skulle verkligen ha mig, och köpte mitt löneanspråk rakt av. Jag kände mig verkligen uppskattad, och det kändes så härligt efter att ha känt mig så ovärdig dom här sista veckorna på praktiken...
 
Dock är jag inte förvånad, jag vet att jag är bra, jag tar för mig och tror på mig själv och efter depphelgen hade jag bara positiva tankar. Jag tyckte det var extremt roligt och spännande att ge mig ut i jobbsökardjungeln. Jag var inte alls orolig, jag litade helt på att what you seek is seeking you. För så är det ju.
 
Happi happi.
 
Puss
 
 
 
 
 
 
 

Härliga liv!

Publicerad 2015-10-18 11:55:00 i Allmänt

Woop woop.
 
Jag är inte den som går bananas och ropar hej innan jag kommit över ån, men jag kan säga: Det går braaa nu :-)
Återkommer med detaljer i veckan.
 
För övrigt rullar livet på, och jag verkligen är precis där jag vill vara i livet! Jag fick fråga i veckan om jag hade någon 40 års kris? Neeeej guuuud nej, svarade jag! Personen i fråga tittade förvånat på mig och undrade hur det kom sig?
 
Jag har en fantastisk familj med två härliga barn. Vi är friska och mår bra. Jag bor precis där jag vill bo, i en lägenhet som jag älskar. Jag vet vad jag vill jobba med, och snart tar jag min examen. Vi har just köpt en sommarstuga som är helt fantastisk.  Jag mår bra, äter bra, dricker ingen alkohol och tycker det är kul att träna.
 
Som sagt, jag är på min bästa plats i livet! Kanske har tagit en stund att nå hit, och vägen har inte varit helt rak. Men nu är jag här, och livet är fantastiskt!
 
Puss
 
 

Höstinspiration

Publicerad 2015-10-07 06:34:43 i Allmänt

Jag äter ju LCHF sedan typ 2 år (?) tillbaka. Det händer ibland att jag slirar till och äter annat oxå, men inte så ofta. Jag äter LCHF för att jag mår bra av det. I början var det för att gå ner i vikt, men märkte rätt så snart att jag måde bra av det och passar min kropp väldigt bra. Men ibland gör jag avstickare, och då kan det bli lite hey baberiba och så tar det ett par dagar igen innan jag är på banan. Och jag mår alltid dåligt efteråt. Men alltså nu i veckan, jiiiisus vad dåligt jag mått efter att ha slirat i söndags! Helt sjukt!
Jag åt "vanliga" pannkakor till lunch. Sen till middag blev det typ the och smörgås ("vanligt" bröd) och på kvällen åt jag lite chips och dipp. Måde såååå dåligt på natten, blev typ kallsvettig och måde sjukt illa. Hela måndagen hade jag blixtrande huvudvärk. Det är verkligen inte värt det...
 
Prakriken är ju Hey Baberiba men det får va så, jag söker jobb och det känns kul och spännande. Snart tar jag min examen, wiiihoo.
Idag har jag ett spännande möte på morgonen, sen ska jag på ekonomimässan. Kul att träffa lite skolkamrater och få lite inspiration på mässan! 
 
Darling fyllde år igår, och i present av mig fick han en liten miniweekend i Göteborg av mig :-) Vi åker en tidig lördagmorgon i november, bor på hotell och åker hem på söndag eftermiddag. Barnen ska hänga hos farmor. Ser såååå mycket fram mot det! Känns verkligen som att vi behöver det.
 
Förövrigt så älskar jag att det är höst! Underbara färger ute och härliga soliga höstdagar!
 
 
Puss
 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela