Pancake

Jätte god och enkel middag!

Publicerad 2010-04-20 19:42:08 i Recept

Baconlasagnen blev verkligen jättegod!



Bilden och följande recept är saxat från Arla.se 

Ingredienser

4 port

1 pkt bacon, ca 140 g
2 gula lökar
2 burkar krossade tomater, à 400 g
2 hönsbuljongtärningar
4 dl Kelda sås Simply Cheese
12 lasagneplattor
2 dl Arla Köket riven ost gratäng

Gör så här

Sätt ugnen på 225 grader. Skala och hacka löken. Strimla baconet. Fräs lök och bacon i en panna. Häll på tomatkross och smula i buljong. Låt såsen koka några minuter. Varva tomatsås, ostsås och lasagneplattor i en smord ugnssäker form. Strö över osten. Grädda i nedre delen av ugnen ca 30 min. Bacon kan bytas mot 200 g rökt skinka.

Vi hade två paket bacon, det blev lagom, ett är nog aldeles för lite.
Sen stekte vi baconet först och lät det rinna av innan vi blandade det med den frästa löken. Sen kryddade vi med salt (behövs inte alls mycket, baconet är ju salt ändå) svartpeppar och lökpulver. Hade i en tesked socker och två vitlöksklyftorför att piffa till det lite mer.


Att rekomendera, verkligen!

Baconkille

Publicerad 2010-04-20 18:51:08 i Recept

Man bloggar ju inte ihjäl sig kan man säga... Händer massa grejer hela tiden, och inspirationen har varit som bortblåst.

Men men, så är det iblad. Inte mycket att orda om.

Sitter här och bloggar i väntan på att Baconlasagnen i ugnen ska bli klar. Är trött på att vi alltid lagar samma mat här hemma, så nu ska vi prova massa nytt har vi bestämt. Så idag blir det baconlassagne. Får återkomma sen om den blev god eller inte. Blev den god lägger jag upp receptet i nästa inlägg :-)
 Uppmanar alla mina nära och kära bloggvänner att dela med er enkla och goda favvomaträtter i era bloggar!

En annan enkel och god maträtt bjöd LB på i sin blogg, den ska jag göra någon dag. Köttfärsslimpa med klyftpotatis - jag gillar när laga mat är enkelt.

PW är inte direkt en av mina favoriter

Publicerad 2010-04-17 15:41:49 i Allmänt



Artisten och flerbarnsmamman Pernilla Wahlgren, 42, är i sitt livs form. Redan förra året berättade hon att hon först vid
40 års ålder äntligen blivit av med ”tonårshullet” och numera går i kläder av storleken x-small.

Wow, grattris. 40 år och drar stl x-small. Det låter ju... eh... normalt...

Puckade brud.

Princess

Publicerad 2010-04-05 20:53:17 i Dagens Bästa

Åh, jag har just pratat med Bästis Princess, det var eeeevigheter sen vi pratade. Det är lite meckigt det där när nån bor på andra sidan jorden (typ Kanada) och det är massa tidskillnad. Inte bara att lyfta på luren och ringa... Men ikväll fick vi till det äntligen :-)

Hon har köpt en liten hund, kolla vad söt den är:



Så söt så man bara dööör....

Trams

Publicerad 2010-04-04 08:19:10 i Allmänt

Men dumma ungar, ha inte keps på er innomhus i skolan. Det är sånt jäkla trams, ungarna tror att det är deras rättighet att ha keps på sig innomhus i skolan, att ha mobilen på osv...
Bra att nån säger ifrån. Vuxna behöver sluta mjäka med barnen och säga ifrån och sätta gränser.

Påsk helt plötsligt

Publicerad 2010-04-01 09:41:32 i Allmänt

Blir galen på dessa problem med vår dator. Men det verkar iaf som att det är grafikkortet som e paj, så det ska vi fixa nytt sen förhopningsvis så ska det väl funka...
Har fått tillbaka min mobil nu oxå från lagningen, ´men alla nummer är borta, så skicka gärna iväg ett sms med ert namn så kan jag lägga in dom på nytt.

Idag är det skärtorsdag och jag jobbar 11-13,45 :-) Sen ska jag hem och fira påsk, woohoo!

Min påskhelg kommer att bestå av det här:
Tvätta
Påskmiddag med J´los
Bokföringspyssel
Resning bland mina kläder
Jobba på Bingon
Soooova massa

Vad gör ni för kul i påsk?

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela