Pancake

Jag är riiiiiiik!

Publicerad 2011-11-07 22:23:43 i Allmänt

Fick det här mailet idag:

MEDEL FÖR DITT NAMN
Du en förmånstagare i testamentet. ($3,100.000,00) till dig i kodicillens och
sista test av sin vilja. Kontakta Den här email för mer information:
[email protected]

Alltså seriöst, man får ju sånna här mail hela tiden, går folk på det lixom??? Det måste ju vara folk som gör det eftersom att det hela tiden kommer nya mail? Det måste ju alltså finnas folk som tjänar pengar på att lura folk, aannars skulle ju dom här mailen dö ut?

Mycket märkligt... Jag skulle villja veta villka det är som går på sånt här.

Vardagslyx

Publicerad 2011-11-05 09:47:52 i Allmänt

Tänk vad lite man behöver för att bli människa igen. 2 timmar för mig själv fick jag igår.
2 ynka timmar varav 1 timme var massage sen var det tunnelbaneåk, shopping av jobbstuff och hårprodukter.
Bara att få sitta i tunnelbanan själv och bläddra i metro... Aaah, det är sån lyx!
Fick hur mycket energi som helst och det var hopp om livet igen :-)

När man får barn så ändras en massa saker. Förr tex så var vardagslyx typ att gå på spa, nu är det vardagslyx att ta en 5 minutersdusch innan Darling går till jobbet. Ibland tar man ett  bad nån kväll, och då är det verkligen superduperlyxigt!


Härliga Fredag!

Publicerad 2011-11-04 08:58:22 i Allmänt

 Gårdagen var helt ok ändå, gled omkring här hemma i nattlinne hela dagen :-) Ingen ordning alls. Men skönt.
"yllesockorna" på benen åkte av och genast känndes livet lite bättre.

Och idag är en ny härlig dag! Förvisso sov jag skit i natt, och jag är solo från efter lunch tills i morgonkväll då Darling ska ut på äventyr. Men men, som sagt, Ny dag nya friska tag!
Visst, det är skönt att va henmma själv, det har jag alltid gillat, men när man har ett litet barn är det faktiskt skönt att få avlastning efter en lång dag. Hon väger ju en typ 9 kg så bara att bära henne är jobbigt en hel dag... Och bara det att få umgås med en vuxen på kvällen, för man har härjat runt hela dagen och lekt busat och poppat barnsånger, så man vill ha vuxentid. Vissa veckor jobbar ju Darling långpass så då blir det mer påtagligt att man är hemma mycket själv. Men alltså jag ska inte klaga, för sen kan han va ledig 5 dagar i rad, så hey, vem e jag att gnälla?

Nu ska jag iväg på Thaimassage för att sen komma hem med massa härlig ny energi redo att möta helgen!

När jag går på Thaimassage brukar jag blunda och låssas att jag är i Thailand...

Sunkig gnällapa

Publicerad 2011-11-03 09:57:42 i Allmänt

Usch, jag är en riktig gnällapa. Jag har just ringt min fina Darling som var på väg till jobbet och bett om ursäkt för att jag satt vid frukostbordet och bara gnällde.
"Buhuu... det är så jobbigt att vara hemma när du är borta så mycket" "det är inte kul att bara gå hemma i mjukisbrallor, blääääää" "jag får ingen uppmärksamheeeeet" "stackars miiiiig"
Typ så lät det i morse. Herre gud, va dum i huvudet jag är. Darling jobbar och står i så att jag och LillHjärtat kan vara hemma och ha det bra. Som att han tycker det är kul att jobba och bara hinna träffa LillHjärtat en halvtimme på morgonen lixom.
Nä, inte ok att vara så otacksam.

I love att få va hemma och det är ju verkligen lyxigt! Jag är lite off bara, är inne i en formsvacka.
Äter dåligt, tränar inte= noll energi.
På det är håret för jävligt (måste verkligen ta och klippa mig), benen är lurviga och tånaglarna är omålade (mitt värsta). Ingen ordning alls. Inte undra på att man känner sig sunkig!
Sen så jobbade jag inte i måndags heller, och det känns. När man jobbar får man lite egentid, man hoppar ur mjukisarna och klär upp sig, man har massa smink och är piffig.
Orka sminka sig när man bara ska va hemma i förorten lixom...

Nä fan, nu måste jag rycka upp mig!



Pyssla idag?

Publicerad 2011-11-02 09:38:27 i Allmänt

I oktober månad så hade jag och några vänner en Stegtävling, som helt enkelt gick ut på att den som gått mest steg under oktober vinner. Jag har gått och gått, så nu när oktober är slut så orkar jag inte ens gå ut på min dagliga morgonpromenad... Jag kan säga att under den här tävlingen har jag verkligen gått så mycket mer än vad jag annars skulle gjort. Man blir helt peppad och taggad. Man vill ju vinna lixom! Då tar man alla chanser man får att samla på sig steg.
Resutatet är inte helt klart ännu, jag återkommer om det blev någon vinst eller inte :-)  

Idag jobbar Darling långpass, villket innebär att han är hemma först kl 21. Skit tråkigt. Nu när InneboendeSvägerskan har flyttat oxå är det verkligen ensamt och trist dom här dagarna.
Planen idag är att hänga lite på Öppna Förskolan, ta en eftermiddagspromenad, och sen ska jag försöka vara lite kreativ och hitta på nåt roligt pyssel. Blir ju sugen när man läser roliga pysslebloggar som den här tex.


Den enda fördelen med att InneboendeSvägerskan har flyttat är att Lillhjärtat fått tillbaka sitt rum. Hon älskar att leka där inne!

Betydande kramar

Publicerad 2011-11-01 10:24:52 i Livet

För ett par år sedan när min morfar gick bort, så skulle vi gravsätta hans urna. Det drog ut lite på tiden, för att gravstenen var inte klar och det var det ena med det andra. Min moster va på mig ganska mycket om det här, då det var jag som skötte om allt som hade med morfar och hans borgång att göra.
Jag blev så förvånad över att hon tyckte det var så viktigt att han kom i jorden, och att hon hade så bråttom med det. Hon var väldigt speciell min moster, och hon hade aldrig direkt brytt sig om morfar. Så jag tyckte som sagt att det var lite märkligt.
Till slut fick vi graven i ordning och urnan kom i jorden.
När vi skildes åt efter urnsättningen så gav hon mig en kram. Det var jättemärkligt, jag har aldrig fått en kram av henne i hela mitt liv och jag blev jätteförvånad! (Hon var som sagt väldigt speciell) 
Den kändes verkligen så konstig den kramen. Och det kändes så konstigt att hon hade så bråttom med urnsättningen.
Kort där efter så dog hon, så kramen är det sista jag fick av henne. Och jag är helt övertygad om att hon kände det på sig... Det var en Hej då kram helt enkelt.

En annan "konstig" kram fick jag i somras av en då god vän. Vi brukade inte direkt kramas, och så fick jag en oskyldig kram, men i det ögonblicket kände jag att Hm, det här känns som en Hej då kram? Och då viste jag verkligen inte att det var som väntade, men det var en Hej då Kram visade det sig. Hon försvann i våra liv och sökte sig ett annat liv en annanstans.

Märkligt hur det verkligen kan k ä n n a s av kramar... Har ni kännt något liknande?

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela