Pancake

Dare to dream Big!

Publicerad 2020-12-07 10:20:15 i Allmänt

Har inte haft någon lust att blogga på evigheter, men i morse på morgonpromenaden fick jag feeling och tänkte att jag skulle blogga när jag kom hem :-) Så här sitter jag nu och knapprar på datorn.
 
Tänk, vad livet kan ta en med på äventyr! Och allt börjar med en liten liten tanke! Otroligt! Jag minns nedan blogginlägg jag skrev den 26:e oktober 2019: 
 
Känner mig lite less på så mycket. Det stressiga livet, barnens skola mm... Börjar fundera och fantisera om att flytta från stockholm... Inte för långt, men en bit utanför. 
Få mer för pengarna.
En bättre skola.
Mindre stress.
Bättre livskvalitet.
Jag har inget jobb som binder oss här, Darling kan tänka sig att göra annat. Jag kan pendla, det är inget problem. Det enda är ju barnen och deras skola och kompisar... Men jag tänker att E snart börjar 4:an, så då kommer ändå hennes klass splittras, och jag kan tänka mig att även i andra skolor blir det lite nytt och därmed lättara att komma som ny. I har inte riktigt rotat sig med vänner och så, och hon kan nog anpassa sig till nya vänner.
Vi skulle ha kvar stugan här, och med det hänga här mycket, så barnen kan fortsätta träffa sina kompisar här.
Vi bor jättebra här, (älskar vårt boende) men har rätt hög månadskostnad, och för mindre pengar skulle vi kunna bo bättre. Tänker mig bastu, jacuzzi, trädgård... :-) Växthus... Aaaah :-) 
Strängnäs? Gnesta? Lagom pendlingsavstånd.
 
Aja, vi får väl se. Kul att drömma sig bort iaf. 
 
Men alltså wow! Det som började med en liiiiten tanke, som där och då kändes rätt så omöjlig och långt borta, det är nu ett år senare verklighet! En lång resa med många små stop på vägen, en världspandemi, blod svett och massa tårar, och nu är vi här!!! 
Otroligt. Så tacksam och lycklig! 
Vi gjorde det, vi kastade oss ut i ovissheten och landade helt perfekt. Drömhuset, bra skola, nöjda barn, mindre stress och livskvaliteten är maxad!
Få mer för pengarna Japp
En bättre skola Japp
Mindre stressJapp
Bättre livskvalitet Japp
Tänker mig bastu Japp
Jacuzzi Japp
Trädgård Japp
Växthus Inte än
Lagom pendlingsavstånd Japp
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: ia Hellberg

Publicerad 2020-12-07 12:19:49

Nu har du sagt A så får du säga B!!! Vad händer? Vill höra allt!! Haha
En god juletid till er och kramar! ia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela