Pancake

Herbalife

Publicerad 2011-03-02 09:06:47 i Hälsa

Som jag skrev tidigare så har jag börjat med Herbalife. Det känns jättebra.
Jag kör två "Sheker" om dagen, så äter jag ett mål- frukost lunch eller middag. Och där i mellan äter jag två mellanmål.
Alltså det här med att gå ner i vikt, jag vet, det bästa sättet är ju såklart att äta rätt och att röra på sig. Egentligen inga konstigheter. Men ibland behöver man en extra boost lixom. Och den här "metoden" känns helt rätt för mig just nu. Det är så skönt att bara slänga ihop en shake och äta så är det klart lixom. Det är inte alltid så lätt när man är hemma själv med Lilla barnet, för det första är det ju inte så kul att laga mat till sig själv, och sen kanske man inte kan äta just då för att Lilla Barnet goes bananas eller nåt. Så i stället för att äta kalla makaroner så slänger man ihop en shake på nolltid, och den smakar faktriskt helt ok.
Så när Darling är jobbar dag äter vi middag tillsammans, och när han jobbar kväll äter vi frukost tillsammans, där i mellan kör jag Herbalife.
Aluc och hennes man P körde igång samtidigt, och så kör ju Svärmor. Det är alltid kul att peppa varandra, och sen kan man ju inte fuska, för man vill ju inte va sämre än dom lixom :-)
Sen är det ju lite lyx för min del, för att vi samlas hemma hos oss och scannar av och köper pulver och stuff. Det är svärmor som håller i allt, hon har med sig en "våg" som väger och mäter av en massa grejer, så kan man följa upp hela tiden hur det går.
Perfekt helt enkelt.

Motionen är promenader, och så kör jag "magtrimmaren". Gåbandet står fortfranade bakom sovrummsdörren och dammar. Ska väl plocka fram den nån dag oxå...



Morgondrinken

Som ni ser på bilden så har jag mina ringar på halsbandet, för dom blev för små under graviditeten, och det är dom fortfarande. Men snart så :-)



Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2011-03-02 10:09:11

Duktiga du! Ni! Heja heja :)

Läate lite om det på nätet o det låter ju rätt bra.

Är det mycket kolhydrater i shaken?

:)

Postat av: Panki

Publicerad 2011-03-02 21:05:38

Har ingen aning, ska bolla över frågan till Svärmor som har koll :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-03 19:37:07

Hej Ia. Kontakta mig så ska jag berätta allt du vill veta. Kram

Postat av: Panki

Publicerad 2011-03-04 16:36:03

Ia: Det där var alltså Margo som skrev :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela