Pancake

Jul i solen nästa år?

Publicerad 2014-12-18 10:54:26 i Allmänt

Åååå, känner mig så nöjd, har just klickat hem världens bästa julklapp till min man :-) Vågar dock inte skriva om det här, ifall han skulle få för sig att surfa in och läsa :-)
 
Direkt efter jag bloggat igår om att jag saknade snön så började det vräka ner :-) Så fick väl lite julstämmning ändå... Har nog som plan att resa bort nästa jul. Tänker att det vore kul att få fira min Examen med att åka till solen 2 veckor. Sen är man pigg och utvilad och redo att börja jobba!
Först tänkte vi Florida. Det är en dröm jag och Darling har, att få åka dit. Men resa dit blir ganska dyrt och det kom vi fram till att det kan vi göra en annan gång. Sen tänkte vi Thailand. Men det blir oxå ganska dyrt, speciellt eftersom vi åker över julen. Sen har jag faktiskt lite Tsunamiångest. kan inte hjälpa det, men alltså jag blir helt yr när jag tänker tanken, och jag vet inte om jag faktiskt pallar att åka dit med barnen över jul. Nu är vi inne på att åka till typ Kanarieöarna eller däromkring. Det är hyffsat väder och tar inte för lång tid att åka dit. Efter att ha kollat runt lite så tippar jag på att en all inclusive 2 veckor går på 40 000:- Visst, det är mycket pengar, men det går nog att skrapa ihop. Men då blir det ingen avancerad semester i sommar, men det gör ju inget.
Kul att ha något att se fram mot :-)
 
Nu ska jag göra lite Sqats (om det går, har sjuk träningsvärk), sen rulla köttbullar och efter det ge mig iväg på ett möte. Efter det är jag bjuden på Julshow  med mat, vin, underhållning och allt man kan tänka sig. Himla trevligt att bli bjuden på det :-)
 
Puss
 
 

Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2014-12-23 08:23:03

Sitter o kikar resor till nästa JUL :)
Gran canaria älskar jag! Men, är det inte för kallt med ca 22 grader i poolen? Eller är det normalt när det är ca 20 i luften?
Jag vill inte flyga länge, men vill ha varmt.. Vart åker man då?
Kram!!!

Svar: Jag skulle gärna åka till varmare, men som sagt, man vill ju inte flyga för länge. Jag tror att om man lämnar ett kallt och ruggit grått sverige och kommer till 20 grader och sol blir man nog ganska nöjd ändå! Jag har massa kompisar som är lite överallt nu, typ Kanariöarna och däromkring. Och deras fb bilder ser ju riktigt härliga ut!
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela