Pancake

I-landsproblem

Publicerad 2012-09-17 12:48:17 i Allmänt

Har just kommit hem efter att ha varit ute på stan och snurrat en sväng. Var bla på jobbet och fixade lite med mina grejer där, städade och plockade undan. Skönt att kunna bocka av ännu en grej på ToDo listan.
 
Nu är jag hemma och ska äta lite lunch, gårdagens potatisgratäng med fiskpinnar :-)
Det här med matlagning är annars ett jäkla meck tycker jag. Alltså det är kul att laga mat, men att få inspiration till vad man ska laga vareviga dag är så svårt. Man kör sina vardagsrätter om och om igen, jättetråkigt.
Nu när man har barn oxå och äter middag varje dag så är det ju ändå viktigare att man planerar, äter bra och inte bara köra samma samma.
När man var själv var det ju inte lika noga, orkade man inte laga mat kunde man alltid ta en macka och yoghurt typ.
Min ambition är ju att göra veckomatsedlar och utgå ifrån. Det är sååå skönt att veta vad man ska laga och man kan förbereda och storhandla. Men ändå är det så svårt att få ihop.
Och så håller man det nån vecka eller två sen rinner det ut i sanden...
 
Hur gör ni med maten, planerar ni veckovis eller freestylar ni? Ge mig era bästa vardagsmat tips :-)
 
Det vi ofta lagar till vardags är:
Korvstroganoff med pasta el ris
Kyckling av nåt slag med pasta
Köttbullar och makaroner
Fiskpinnar med mos
Fiskgratäng med mandel och potatis
Spagetti och köttfärssås
Panbiff med fetaostfyllning och potatis
Pasta med tonfisk och curry
 
Det är det jag kommer på nu såhär, såklart lagar vi annat oxå, men det här är nog det vanligaste...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: leopardia

Publicerad 2012-09-17 20:59:21

Man kan alltid blanda ihop lite rotfrukter och ungsgrilla dem.. äta med fetaost, nån gräddfilssås och om man nu vill ha sallad eller kyckling eller kött till. Men det är så enkelt att bara hiva in i ugnen.
Annars är ett tips att göra pannbiffar i ugnen eller köttbullar, istället för att stå och steka dem och strula. Man bara klickar upp på en plåt.

Postat av: Rosie

Publicerad 2012-09-17 23:44:38

Mmm så gott de låter! Vi har ænnu tråkigare mat =( Tycker också de ær svårt med mat! Vi ær hemma 17 efter jobb, dagis och ut med hunden så de måste gå fort med maten...

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela