Pancake

Inte så sugen på att synas...

Publicerad 2011-03-16 18:40:14 i Allmänt

Jag har fått frågan flera gånger om varför jag är så hemlig i min blogg, och varför jag tex lägger ut sånna här bilder:







Jag vill vara lite privat, jag vill inte att vem som helst ska veta massa om mitt liv. Jag vill kunna skriva vad jag vill utan att någon framtida chef eller kund ska läsa om vad jag gjorde för 5 år sen och vad jag tycker och tänker om saker. Jag vill kunna skriva fritt.

Sen så tycker jag att det är lite crazybanana hur det har blivit med internet, bloggar och facebook tex. Folk lägger ut hela sina liv, unga både killar och tjejer som är uppvuxna med internet lägger ut bilder på sig själva i bikini, packade och hånglandes. Så skriver man om precis allt, alla intriger och affärer man har. Fatta hur många "gubbar" som sitter hemma och kollar 14is bloggar och runkar till "oskyldiga" bikinibilder. Uäää :-(

Själv är man ju uppvuxen utan internet, och tack och lov för det säger jag, för jag kan ju se mig själv som 16 årig bloggandes om både ditt och datt haha, fy, jag bara ryser av tanken...
Jag tycker personligen att man ska värna om sitt privatliv.
Jag vill inte att mitt liv ska vara offentligt helt enkelt.
Jag kommer inte heller att lägga upp bilder på Lilla Barnet i fortsättningen, det får räcka med dom jag bjudit på so far. Hon får själv bestämma när hon blir stor om hon vill lägga ut bilder på sig själv på nätet.

Man ska komma ihåg att när man lägger ut en bild så kan ju vem som helst se och ta bilden, och sen göra vad man vill med den typ. Och så finns det ju bra många sjukon där ute som faktiskt inte ser ett gulligt barn i badkaret som vi normala människor ser, så tänk på det ni som lägger ut halvnakna små barn på nätet.

På Debatt som gick för ett tag sen och som handlade om bla bloggar var det någon som sa:
Bloggen är som en tatuering- man får leva med den hela livet...
Det tycker jag var bra sagt.



Vill bara tillägga att jag äääälskar ju att mina vänner som bloggar lägger ut bilder, det är ju jättekul att få "se" sina vänner som man inte träffar särskillt ofta. Så tur för mig att inte alla är som jag :-)

Kommentarer

Postat av: Trollet

Publicerad 2011-03-18 02:37:08

Har tankt massor pa det dar, liksom vilken jakla TUR att inte internet fanns nar man sjalv var typ 15 ar. Shit alltsa vad mycket man nog skulle ha fatt angra da...

Sen ar jag ju javligt glad att man anda har fatt vara med om utvecklingen, jag verkligen alskar internet och alla dess mojligheter!



Sen ar ju inte jag sa himla privat nar det kommer till bilder och sa, men jag tanker som sa att alla bilder jag lagger ut ar anda fran situationer nar vem som helst anda kan se mig. Om du forstar hur jag menar :)

Jag skulle ju tex inte lagga ut en bild nar jag ligger och posar halvnaken pa en sang. Ens om jag hade en kropp som jag var nojd med...

Postat av: Panki

Publicerad 2011-03-18 07:39:07

Ja herre gud visst är man glad, för hur skulle livet vara utan internet lixom :-)

Postat av: leopardia

Publicerad 2011-03-18 11:50:14

Så här i photoshoptider så får man väl räkna med att har man lagt ut en bild på sig själv, så finns den på en porrsajt - oavsett om man var naken på bilden eller inte. Dock är jag vuxen och kan försvara mig och förklara mig, det är lite annat med alla stackars barn... Tänker väl jag då'ra...

Postat av: Tess

Publicerad 2011-03-19 18:02:24

Jag kan hålla med om mycket. Jag ser dock min blogg som en slags dagbok som är till mest för mig. Jag försöker att inte vara allt för privat men det är klart att det ibland blir svårt att avgöra vad som är privat och inte. Bilder har jag inte direkt några problem med. Lägger ju inte direkt upp några utmanande. Jag bloggar inte under mitt namn och min blogg går inte att finna i sökmaskiner etc. De som läser min blogg är familj och vänner och några vänners vänner som hittar mig via era länkar. Personligen älskar jag bloggar. Ett så himla bra sätt att hålla kontakten! :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela