Pancake

Mina tankar en solig fredagsmorgon

Publicerad 2011-06-03 09:27:13 i Livet

I love my life and my little family :-)

Jag är verkligen helt nöjd med mitt liv. Jag har mycket kärlek, vi är friska och glada och vi har det bra ställt. Vad mer kan man begära av livet lixom?
Nu i efterhand kan jag väl tycka att man röjde på rätt så bra där ett tag, lite väl mycket kanske. Och gjorde en del knasiga saker. Men va fan, hade jag inte gjort eller varit med om det jag varit så hade jag ju inte varit där jag är idag?
Så jag slösar ingen energi på att se tillbaka och ångra något.



Jag alltid haft en dragning till England, och drömt om att få bo där. Och det gjorde jag ett par månader i mitt liv för 100 år sen. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig och jag stannade inte lika länge som jag tänkt.



Men, trots att det inte blev perfekt så är jag ju sååå tacksam över att jag åkte, för annars hade jag setat än idag och längtat dit.
Jag hade setat och drömt om hur det skulle vara att bo där, och inte fått någon ro.
Jag vill inte bo där igen, men är sjukt sugen på att åka dit. Ska nog ta och styra upp en liten weekendresa. Det får bli när Lilla Barnet är lite större så man bara behöver ta med en liten och behändig sittvagn.

Så kort och gott, följ dina drömmar och ångra inte det som varit, även om det inte blev som du tänkt dig. Fokusera på det som är i stället.

Puss


Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-06-03 17:37:02

Härligt inlägg! :) Man skall aldrig ångra det man gjort och aldrig tänka tillbaka på saker som något negativt! Det är ju superbra att man testar sig fram här i livet... hur skall man annars veta vad man vill? :)



Puss



ps! England är toppen för semester men ...eeeh..."mindre bra" som land att bo i...haha!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela