Pancake

Stå på egna ben, ja tack.

Publicerad 2010-09-02 20:21:00 i Allmänt

I love Linda Skugge, hon har så rätt i sin debattartikel i dagens Aftonbladet!

Såklart gäller det inte alla "unga" men en stor del skulle jag tippa på. Man är för "fin" för att ta "skitjobb", man ska ha ett bra och välbetalt jobb på en gång. Den generationen är så curlade av sina föräldrar så att man mår illa! Bortskämda är bara förnamanet. Sen när dom får jobb så missköter dom det för att dom e lata och inte orkar jobba. Så blir dom av med jobbet och blir försörjda av sina föräldrar. Fy fan för att vara vuxen och få pengar av mamma och pappa. Visst att dom kan hjälpa till om det krisar med ett litet lån eller så, men det ska inte va så att man ska bli försörjd av sina föräldrar för att man e lat och inte orkar jobba.
Livet är ju så, man måste jobba för att få lön så att man kan leva bra.
Fattar inte hur vissa tänker?! 

Jag har så många unga tjejer som kunder, som bor hemma, jobbar heltid och inte betalar för sig hemma. Dom betalar inte ens sitt egna schampo eller mobilräkningar!  Dom får en heltidslön och lever livets glada dagar, festar, köper kläder och reser. Varför skulle dom flytta hemifrån, då skulle dom ju inte ha råd att leva så bra? Seriöst, dom säger verkligen så, att dom inte vill flytta hemifrån för att dom inte har lust att halva lönen ska gå till räkningar.
Pinsamt att föräldrar daltar så med sina barn. Man måste lära sina barn att stå på egna ben.

Man måste sköta sitt jobb, ha en hög arbetsmoral. Visst, man kan va ung och dum och göra misstag, va slarvig å så, men då får man fan se till att lära sig av sitt misstag och ta nya friska tag! Man skiter inte bara i sitt jobb! Man måste jobba för att kunna leva, så är det, man kan inte bara tro att pengarna ska komma flygande till sig.

I love Linda Skugge.



Kommentarer

Postat av: Margo

Publicerad 2010-09-02 21:35:55

Gillar ditt inlägg och håller med om varenda ord till 1000.

Postat av: Tess

Publicerad 2010-09-04 12:26:45

Håller med!!! Linda Skugge rules and so do you!!!

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-09-06 14:07:15

Hej!

Jag säger bara en sak,,, vänta tills ni får egna barn.

;-)

Men visst håller jag med dig. Men som sagt, vänta tills barnet växer upp. Det är inte så lätt som man tror. Jag är en extrem curlingmamma, men min dotter är otroligt mycket duktigare än jag på ekonomi, städa, jobba osv... Fast jag aldrig har krävt att hon ska betala för sig här hemma osv.

Barnen är det bästa som finns i livet. Vad skulle jag vara utan henne??

Kram till dig och Roger och självklart till er bebis i magen.

Må gott

'// Gunilla

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela