Pancake

Julmys redan nu!

Publicerad 2010-11-26 08:36:57 i Hemma hos mig

Gårdagen blev en riktigt mysdag helt plötsligt. Det var mysigt att vara ledig tillsammans och verkligen inte göra någonting typ. Vi hade ett gäng hantverkare här som stökade, men dom skötte sig ju själva.
Det var faktiskt tur att jag var på Darling om att vara ledig, för sedan i söndags har han haft ont i ena foten. Det kom bara plötsligt och jag tippar på att det är en överansträngning som lett till en inflamation.

Kan ju bero på att dom på hans jobb kör med låsta dörrar så att varje gång nån vill komma in så ringer dom på en klocka, så personalen måste gå upp för trappona och öppna dörren. Ni som har koll på vart han jobbar kan ju tänka er att det blir en del spring i den där stentrappan.
Hur som helst har det bara blivit värre, den är svullen röd och han har jätteont och svårt att gå. Igår skulle han dessutom öppna och jobba själv ett par timmar, dvs att han skulle va tvungen att springa upp och ner hela förmiddagen i den där trappan. Så var det lön och säkert mycket folk. Var på han redan tidigare i veckan och tyckte han skulle va hemma från jobbet och vila foten, men det gick han inte på, jobba måste man ju göra. Och visst, det är väl rätt inställning... Men det blev nog inte foten bättre utav...

Iom att han hade ont i foten så så blev det bara soffhäng igår, annars när han är ledig så är han ju så jäkla aktiv och fixig med allt, han ska städa, springa ner i källaren med grejer, fixa och dona. Han är inte som jag som lätt kan ligga i soffan hela dagen utan att göra nytta.
Så det blev soffmys hela dagen med nya Beck- Levande begravd och Farsan medans snön yrde utanför fönstret.

Till det så blev det julmys:



Jag brukar annars vara rätt så hård med att inte tjuvstarta, man ska inte äta lussebullar eller dricka julmust innan den 1:a Advent, men i år gjorde jag ett undantag, för jag tyckte det passade så bra in en dag som den :-)

Annars är statusen här hemma följande:



Badrummet- röret är lagat och på måndag ska det täppas igen, sen ska det målas och förhoppningsvis ska stängjäveln upp.



Ärtan lyser med sin frånvaro. Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut, bebisen ligger där den ska. Har en del sammandragningar så man känner ju att det är lite på g iaf.

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2010-11-26 09:07:55

Sötis, vilken fiiin mage!!

Kram Gunilla

Postat av: Tess

Publicerad 2010-11-28 15:18:01

Hu vad jobbigt med spring upp och ner för den trappan! Och dessutom sälja där emellan! Inte nice alls! Din mage är fantastisk! Skall lillskrutten komma ut snart eller väntar du till min födelsedag? Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela