Pancake

Hög på DM

Publicerad 2010-01-31 14:58:25 i Hemma hos mig

Depeche Mode är mina absoluta favoriter. Dom är nr 1 och har varit sen jag var 16. i kväll spelar dom på Globen, och jag ska inte gå. Är lite deppig för det, men, 1: Jag fick inte tag i biljetter, det blev massa strul när jag skulle boka. 2: Man kan ju hänga utanför och köpa biljett, men fan, nu håller jag ju på att spar pengar och känner att fan, skit i det, bättre att spara pengarna.
Så var det med det. Har varit lite ledsen över det som sagt, men fan, inget att deppa över. Har ju sett dom massa gånger...
Den här helgen på VH-1 är det Depeche Mode Weekend, och nu har jag stått i vardagsrummet i 2 timmar och dansat och sjungit till massa bra DM låtar! Har flyttat på bordet och verkligen dansat loss. Gåshud och styva bröstvårtor och så jävla lycklig. Snacka om kick! Helt otroligt va man kan bli hög på musik! Tom så att jag fick tårar i ögonen för att jag blev så berörd...


Får massa härliga minnen, Jag minns:

När jag va 16 och jobbade på skansen och det festades och poppades DM.

När jag bode hemma och hade hemmafest medans mamma jobba kväll, jag va full och spela DM på repeat.

När jag dejtade JR och han hade en jättestor och assnygg DM affisch på väggen i hans rum.

När jag va kär i DL, vi träffades för att han gillade mina Dr Martens och frågade om jag gillade DM. Den lovestoryn slutade med att jag blev heartbroken och han försvann ur mitt liv med 5 DM skivor.

När jag bodde med Princess och vi poppa massa DM och drack rödvin.

När jag bode i London och jobbade på restaurangen då DM just släppt ny skiva och vi poppa massa där.

Min kompis som sett Martin Gore i london på en pub.

När jag var i london i en butik i Camden och hon i affären stod och pratade med en kompis om hur Martin Gore hade varit där och shoppat hennes designade kläder, jag tyckte det va ascoolt att jag var i hennes butik, samma butik som han handlade sina kläder i lixom!

Globen, Festivaler, Stadion...


Darling gillar verkligen inte DM, villket jag tycker är jättemärkligt (för alla borde fatta hur bra dom är!) och jättetrist. Innan vi träffades så var det bland top 3 på min lista över blivande pojkvän- att han skulle ha samma musiksmak som jag. Men så blev det tydligen inte... Men men, kan ju inte få allt...

Alltså att stå och dansa framför tv´n just idag är bättre än sex. Snacka om orgasm.

Framför dansgolvet hemma hos mig idag:



Kommentarer

Postat av: Leia

Publicerad 2010-01-31 17:51:35

Ahhhhhhhh, vad underbart. Sag DM har i somras a kandes jattekonstigt att INGA av mins svenska kompisar va me, kandes onekligen som att du el S el S&S el sa skulle vart me.. Men, men, det var ju bra anda, dom e ju sa bast - och sa manga minnen! KRAM

Postat av: Svärmor

Publicerad 2010-01-31 23:15:43

Ha ha vad du är härlig. Kram på dig

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela