Pancake

Me so Plitty

Publicerad 2009-07-04 20:49:03 i Allmänt

Man kan dela upp mitt liv i två delar.
 
Innan jag åkte till Thailand med världens bästa Trollet, så var jag svart. Jag hade bara svarta kläder, min lakan va svarta, mina tatueringar var svarta, ja allt va svart. Möjligtvis med nån lila, militärgrön eller röd detalj typ. Men annars svart.
I Thailand så hände nåt, vete fan vad, men helt plötsligt blev allt så "plitty" :-) Jag blev helt förälskad i färgglada kläder och saker! Jag gick omkring i rosa och neongröna thaibrallor, och bara älskade det!!! Rosa, lila, grönt, glada färger, det blev min grej! Trollet körde oxå färg, men mer orange, rött och sånna färger.
Sen den resan verkligen älskar jag fina och vackra färger!  
Jag mår verklign bra av färg. Jag blir glad helt enkelt! Om jag har färgglada naglar så blir jag på bra humör bara jag tittar på händerna! Så himla enkelt egentligen.

Såhär crazy ser jag ut just nu här hemma när jag ligger å äter färgglada godisar i soffan:

Men vill pointera att det är min "hemmaoutfit", inte så att jag går till jobbet med lila tights, nån måtta får det va! Nog för att jag gick och handlade i det här idag, men det är helg och jag är ute i förorten, så då får man se lite latjo ut :-)

Jag gick och spådde mig för ett par år sedan, och då sa spåmänniskan att jag skulle släppa in färg i mitt liv, för då skulle jag må bättre. Svart var en deppig färg, och det var inte bra för mig. Jag vet att jag sa att det var omöjligt, jag hade bara svarta kläder och kunde verkligen inte tänka mig nåt annat!
 Då sa hon åt mig att ändra nåt annant, typ underkläder, lakan, handdukar... Jag blev helt ställd, vadå, skulle jag ha annat än svarta och röda (rött va inte heller bra, det va en aggresiv färg) underkläder helt plötsligt? Herre gud.
Men så kom thailandsresan och allt föll på plats naturligt. Och jag mår 1000 gånger bättre nu i mitt liv än då, sen såklart beror det på andra saker oxå. Men jag vet iaf att färg får mig att må bra.

Har tom en plan på att göra en färgglad tatuering, för att det känns verkligen som att den skulle passa i mitt färgglada och härliga liv :-)

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2009-07-05 09:35:21

Det där minns jag faktiskt... När ni åkte var ni enligt mig väldigt goth och svarta. Sedan när jag träffade er i Thailand så var ni färgglada och solbrända. Jag minns att jag kommenterade det för er... "Men guuuuuud vad knäppt det känns. Ni är bruna, osminkade och färgglada". Typ nåt sånt.



Färg är fint. Jag måste också lära mig att ha mer färg. Har iofs köp lite mer kläder med färg sedan jag flyttade hit. Alltid något.



Puss

Postat av: Panki

Publicerad 2009-07-05 12:24:47

Tess: Färg is the shit :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela