Pancake

Ge mig massa nytt!

Publicerad 2008-11-15 12:11:22 i Allmänt

Igår vet jag inte vad som hände, jag kom hem vid 16 tiden och sen bara sov och sov jag, hela tiden. Mutcho trött.
Men idag har det varit full fart sen jag klev upp för en timme sen. jag har diskat veckans disk typ, jag har dammsugit och vattnat blommorna. Jag känner mig ganska nöjd med dagen so far.

När jag damsög så gick jag och funderade på om man skulle köpa ny dammsugare när man flyttade, och så funderade jag på om det var ok, att göra sig av med en som faktiskt fungerade?  Alltså den funkar men efter att vi har haft en jävligt B IKEA matta hemma som va helt värdelös och bara släppte massa ludd, så har lixom ludd fastnat i damsugaren så att den rullar dåligt i själva suggrejen. (Shit va svårt att förklara) Hur som helst gick jag och funderade på om d va ok att göra sig av med en 10 år gammal dammsugare, och nu läste jag just Linda Skugges blogg om hur hon köper ny dammsugare varje år! Så jag tar det som ett svar på min fråga helt enkelt, det är ok.
Jag vill köpa typ allt nytt när vi flyttar. Lika bra lixom.
Jag har kvar en stekspade från när jag bodde hemma, och det är väl en 15 år sen. Den e ganska sliten, men den funkar ju, så man har ju haft kvar den lixom. Men nu finns risken att jag faktiskt kommer att göra mig av med den.

Saker som e bra med våran nya lägenhet:
Den kommer inte va kall som den här! Jag är jävligt trött på att frysa! Man klär på sig mjukisbrallor, linne, tjock tröja, strumpor, raggsockor och det är nogorlunda ok, men näsan är ISKALL. Det är så jävla olidligt. Jag har ibland fått sättta på ugnen på 300 grader och öppna luckan. Fy fan va skönt att slippa.
Den kommer att vara större. Ska bli himla skönt att känna att man kan röra sig mer. inte för att vi bor jättetrångt nu, men det kommer bli skillnad, den nya lägenheten är himla bra planerad, man kan lixom gå omkring i sin lägenhet, nu i vår e man bara i ett rum lixom.
Diskmaskin kommer vi att ha plats för. Hallelulja.
Ballkong! Ända sen jag flyttade från min förra lägenhet har jag längtat efter ballkong. I sommar ska jag sitta på min nya balle heeeeela tiden.
Hemmakontor kommer vi att ha i lilla rummet. Ett skrivbord med Darlings nya stationära dator. Jag älskar min laptop, men jag har verkligen saknat att ha ett skrivbord och att sitta vid en "riktig" dator. Så kan jag sitta och leka kontor, passar mig utmärkt :-)
Ingen flyttstress. Skönt att slippa känna att man vill flytta hela tiden, nu kan man koppla av och bara bo lixom.

Kommentarer

Postat av: leopardia

Publicerad 2008-11-15 15:28:46

köp en ny suggrej istället. nya dammsugare är skit. de är stela i slangen och har på tok för kort sladd. så det är därför hon måste köpa ny varje år. nä, gamla dammsugare, det är kvalitet det...

och om du ändå köper en ny så kan du ge din gamla till min mamma i julklapp, hon har nån hon inte gillar, just pga det jag sa ovan... men jag röstar för att köpa nytt munstycke istället.

Postat av: Panki

Publicerad 2008-11-15 16:22:37

Leopardia: Ja jag ska såklart kolla om det finns något nytt munstycke till den, men finns det inte så blir d ny :-)

Postat av: leopardia

Publicerad 2008-11-15 18:45:55

men det finns ju sånna där, som passar till alla dammsugare, mer el mindre... du vet, sånna de sålde på tv-shop förut, som man nu kan köpa lite överallt utan borstar och som dammsuger överallt..

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela