Pancake

2007/2008

Publicerad 2007-12-31 11:55:37 i Allmänt

Spontant känner jag att 2007 va ett skitår. Inte för att det egentligen hände nåt speciellt, men ändå. Det känns som att hela 2007 har man gått i motvind. Det har varit tungt och jobbigt många många gånger...

Det bästa med Nyår är at nu väntar det ett nytt spännande år med massa möjligheter! Jag får verkligen massa ny energi och känner mig peppad när det blir nytt år. In med det nya ut med det gamla lixom! Hej då skitåret, Hej hej livet. Det är som att man får en chans att börja om. Lägga det tråkiga bakom sig!
Jag har den senaste veckan funderat massa på allt mellan himmel och jord. Hur vill jag ha mitt liv? Vad vill jag göra? Vad är viktigt? Vad har jag för plan?
2008 ska bli året jag tar kontrollen över mitt liv tillbaka.
2007 har jag mest glidit omkring och bara "låtit saker hända".  Har inte orkat ta tag i nåt.
Det här ska jag satsa på i år: Mig själv

2008 ska jag:
*Jag ska ta hand om mig och bli lite mer hälsomedveten. Träna, äta bra, vårda mitt inre och lyssna på min kropp och själ. Inte köra på i 190 och köra slut på mig själv.  Hej då Panikångestattacker.
*Jag ska styra upp min ekonomi. För att bli rik e tricket att minska sina utgifter. Det ska jag göra!
*Vårda mina nära och kära mer. 2007 har jag varit så jävla sämst på det! Jag skäms. Men det e som jag sa till L när hon va här nu, jag har haft fullt upp med mig själv och det har inte riktigt funnits energi till annat typ. Så e d.
*Hänga mindre framför datorn. Det e sjukt hur mycket tid jag slösar bort med att slösurfa.
*Kolla mindre på TV. Det är oxå sjukt.
*Läsa mer böcker. Har inte läst alls många böcker i år. 
*Sluta stoppa huvudet i sanden. Det är jag tyvärr rätt bra på.
*Inte köpa massa onödiga saker. Inte för att jag egentligen gör det nu, men jag ska iaf bli shoppingsmart. Mår man bättre av att ha massa onödiga saker? Nä.

 2007 har inte bara varit ett skitår, det har hänt roliga saker oxå. Min gudson föddes. Jag och Darling förlovade oss. Jag hade en kul semester i Kroatien. Jag har jobbat med nåt jag tycker e kul.

To do 2008:
*Sälja bilen
*Skaffa nytt jobb
*Gå ner 10 kg
*Ta med matlåder till jobbet, varje dag
*Köra en helt ny garderob

ÅRETS DUKTIGASTE: Leopardia! Hon har efter ha varit lite på paus ett par år kommit igen! Hon har rest massa, hon har dykt, hon har börjat plugga och så har hon tagit körkort! Villken tjej!

ÅRETS MAMMA: Sessanlouise! Från att ha varit en sprallig och ganska ung tjej så har hon vuxit till sig och blivit värsta coola mamman. Hon har även blivit en fena på att laga mat och baka!


GOTT SLUT OCH GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!
image188

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2008-01-01 16:35:35

Gott Nytt År =)

Postat av: leopardia

Publicerad 2008-01-01 22:23:03

puss darling! fast jag tycker att det är du som är duktig med eget företag och allt! hehe, påminner alltid mig själv om att jag har dykt, när jag tvekar inför saker och ting...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela