Pancake

**2016**

Publicerad 2016-01-03 14:30:00 i Allmänt

Nytt härligt år!
 
Som jag skrivit tidigare- jag älskar nytt år! Ny tom kalender, nya planer, nya mål att uppnå.
Startar året med att ha rensat alla skåp och lådor här hemma, köpt ny telefon och nya lyxiga sänglakan. Perfekt. Och idag har vi packat ner julen. Känns såååå bra. Nytt och fräsht!
2015 var ett toppenår och alla mål jag satt upp, kortsiktiga och långstiktiga har jag uppnåt.
 
2016 blir året då jag njuter av det jag åstakommit. Komma in i bra vardagsrutiner, njuter av livet och fokus ligger på hälsa och välmående. Det här ska bli året då jag når min toppform, jag fyller 40 och det ska vara min bästa ålder!
 
Jag har slirat hela december med både kolhydrater och socker, och det har varit helt bananas. Jag har inte mått bra alls av det, och nu är jag helt svullen och det kommer att ta ett par veckor innan jag mår som vanligt igen. Men det är bara att gilla läget och ta nya friska tag. Det här året ska jag gå steget längre, no more "unna sig" skräp som chips, cola light och annat skit. Även om det inte hänt så ofta så är det ofta nog.
Nu ska jag unna mig att äta bra mat, för jag är värd att må bra!
 
Jag har inte druckit en droppe alkohol på hela 2015 och jag tänker fortsätter mitt alkoholfria liv. Det var ett vinnande koncept för mig, och jag mår bättre utan alkohol. Kan erkänna att det faktiskt var rätt jobbigt dom första månaderna, både för mig själv och inför andra. Det är så känsligt med alkohol. Dricker man inte tror folk att man är antagligen gravid eller alkoholist. Jag har ju börjat på 3 arbetsplatser under året och varit med på fester med nya människor, och det var rätt jobbigt i början... Men nu är jag bekväm i mitt val med att vara nykter.
 
4 månader kvar till jag fyller 40, då ska jag vara i toppform!
Min plan är att träna minst 2 ggr i veckan, nu i början blir det kondition. Sen lägger jag till styrka, kommer köra med PT kontiuneligt. Sen ska jag varva med kondition, styrka och yoga.
 
Sen får vi se, det kanske dyker upp lite nya drömmar och planer. Har några drömmar som ligger i bakhuvudet och som jag inte riktigt är klara med ännu :-)
 
Hur är det med er, har ni några spännande planer/drömmar för 2016?
 
Kärlek
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2016-01-06 16:43:18

Inspirerande!! :)
Jag är som dig och njuter av att ett nytt år har påbörjats :) Och jag skall också ta tag i hälsan och vara i fin form lagom till sommaren, har jag tänkt. Fyller 40 i december och klurar för fullt på vad vi skall hitta på då! Love it! Puss

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela