Pancake

Recharge

Publicerad 2019-06-02 10:22:00 i Allmänt

Det har tagit så mycket energi att börja nytt jobb... Är faktiskt inte helt 100 efter min sjukskrivning, och det tar enormt på krafterna faktiskt. Har haft huvudvärk och varit sååå trött i veckan. Darling har fått ta allt ansvar här hemma och jag har fokuserat på jobbet. Jag vet att det blir bättre och att det är såhär i början, och att det kommer att bli bättre.
Jag fokuserar på att äta bra, sova och återhämta mig. Jag lyssnar på kroppen och säger nej till det jag inte orkar. 
Familjen åkte iväg på äventyr i fredags och tanken var att jag skulle komma efter i lördags. Vaknade med huvudvärk i lördags och bestämde mig för att stanna hemma. Jag hade flaggat för Darling redan från början att jag inte kunde lova något, utan att vi skulle hålla det öppet, så det var helt ok. Kanske blev det lite sura miner från andra inblandade, men det struntar jag i. Jag prioriterar mig själv och min hälsa.
Jag bestämde mig för att det inte skulle finnas några måsten, utan att jag bara skulle vara och göra det jag ville. 
 
 
Blev en bra dag. 1½ timmes promemad i skogen, tittade till stugan, kollade Metallicas dokumentär "Some kind of Monster", tog ett bad, gick på 1½ timmes thaimassage, fikade med en kompis och poppade loss här henmma med massa bra musik. 
Såååå värdefullt. Att få tanka masa energi. Är så tacksam att jag nuförtiden kan säga nej och stå upp för mig själv. Att göra detta utan att känna dålig samvete. Jag behvöver få vara ensam och ladda batterierna. Annars blir allt bara pankaka. 
 
Idag vaknade jag utan huvudvärk, tog en kopp kaffe och gick sen en promenad i skogen. Får se vad denna dag bjuder på. Det finns inga måsten :-)
 
Happy Sunday!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-06-06 06:02:59

Underbara ensam-tid! Härligt att du står på dig, helt rätt!
Kram på dig! /ia.

Svar: Så skönt att bli äldre och klokare :-)Så många gånger när jag var yngre som jag aldrig sa nej, och så många gånger jag kraschade... Om och om igen...
Kram!
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela