Pancake

Tack för allt 2020

Publicerad 2020-12-31 09:08:00 i Allmänt

För mänskligheten har ju 2020 såklart varit ett riktigt skitår. Herre gud, vem hade kunnat ana att världen skulle drabbas av en pandemi? Helt sjukt. Fortfarande overkligt.
 
Rent personligt har det varit ett fantastikt år för mig och min familj. Skrev det här på bloggen i början av januari:
 
Ser framför mig hur jag kommer bara vara. Andas ut, samla kraft och återhämtning. Landa.
Ska fokusera på mig själv, ta hand om mig själv och prioritera mig själv, min familj och mina studier.
Allt annat får komma sen.
 
Och så blev det. 2020 var året som skulle ta mig tillbaka på banan efter det jobbiga 2019. Det tog lite längre tid än jag hade väntat mig, och många tårar rullade, men det var det värt, för här sitter jag nu, lyckligare än någonsin. 
För mig var en flytt nödvändig.
En nystart.
Börja om på ett oskrivet blad tillsammans med familjen.
 
Och så bra det blev! 
Lyckan att få bo i hus tillsammans, i ett område där man vågar gå ut när det är mörkt, vågar släppa ut barnen för att leka utan att känna oro för allt skit som händer i kvarteret.
Lyckan att barnen går i en skola med engagerande lärare, en skola utan vardagliga hot, kränkningar och våld. Även om barnen inte själva var utsatta i gamla skolan, så var det vardagsmat för dom att se andra bli misshandlade, kallad hora och fitta. Tacksam att vi slipper det nu! 
Lyckan att ha en egen trädgård att fixa i- som jag längar till våren, har såååå mycket planer för trädgården! 
Lyckan att få vara en del av ett mindre samhälle, ett samhälle där man bryr sig om och värnar om varandra.
Lyckan att änligen få bo i ett eget hus! 
 
Så tacksam! 
 
För mig var 2020 med allt vad det inneburit faktiskt väldigt bra.
Att få vara hemma, och inte kunna göra annat har varit skönt, skönt att slippa alla "måsten". Inte behövt åka hit och dit och träffa massa folk.
Såklart trist att inte kunna åka och hälsa på folk osv, men just detta år, väldigt skönt för mig. Att få landa och bara vara.
Sommaren blev fantastiskt, vi hängde i stugan. Skaffade en pool och njöt av det lilla. Umgicks med alla härliga stuggrannar, på ett sätt som vi inte hade gjort om det inte var för pandemin, då vi alla satt i samma båt. Underbar gemenskap!  
Såklart saknade vi att åka till Gröna Lund och annat, men gud så skönt att just detta år slippa flänga runt! Jag vet att ett Gröna Lund besök hade kostat på för min del, jag hade behövt dagar av återhämtning efter ett besök.
Samma nu med julen. Så skönt, lugn och ro utan stress och press. Även om det såklart var jättetrist att inte kunna ha gäster, men skönt ändå.
 
2020- återhämtningens år! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-01-03 08:46:20

Låter så härligt!! Och är så nyfiken på vart ni huserar och trivs så bra?
Underbart när allt faller på plats för er alla!
Kram! ia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela