Pancake

Nya drömmar...

Publicerad 2019-10-26 10:08:00 i Allmänt

Phu, vilken skitvecka rent ut sagt. 
Men men, nu är det helg och jag laddar om :-) 
Blev ingen skola i veckan, men det är ok. Jag pluggar hemma. Det löser sig.
Ibland blir det inte som man tänkt, men det är ok...
 
 
 
Den här helgen finns inga måsten, inga aktiviteter och det känns helt underbart! Behöver verkligen sånna här helger, tid att andas, tid att umgås, ta dagen som den kommer.
Idag är planen att åka och handla lite Halloweengrejer och ta en fika någonstans. Sen blir det hemmamys. No stress.
 
Trots en skitvecka har jag hållt mig till att äta bra och inte svävat ut. Idag fick jag en PMS varning från min Mens app, så nu ska jag stålsätta mig, ligga steget före och se till att äta bra, sova och ta hand om mig. Ska inte låta mig dras ner i PMS hålet och tappa kontrollen denna månad. Heja mig! 
 
Exakt så :-) 
 
Känner mig lite less på så mycket. Det stressiga livet, barnens skola mm... Börjar fundera och fantisera om att flytta från stockholm... Inte för långt, men en bit utanför. 
Få mer för pengarna.
En bättre skola.
Mindre stress.
Bättre livskvalitet.
Jag har inget jobb som binder oss här, Darling kan tänka sig att göra annat. Jag kan pendla, det är inget problem. Det enda är ju barnen och deras skola och kompisar... Men jag tänker att E snart börjar 4:an, så då kommer ändå hennes klass splittras, och jag kan tänka mig att även i andra skolor blir det lite nytt och därmed lättara att komma som ny. I har inte riktigt rotat sig med vänner och så, och hon kan nog anpassa sig till nya vänner.
Vi skulle ha kvar stugan här, och med det hänga här mycket, så barnen kan fortsätta träffa sina kompisar här.
Vi bor jättebra här, (älskar vårt boende) men har rätt hög månadskostnad, och för mindre pengar skulle vi kunna bo bättre. Tänker mig bastu, jacuzzi, trädgård... :-) Växthus... Aaaah :-) 
Strängnäs? Gnesta? Lagom pendlingsavstånd.
 
Aja, vi får väl se. Kul att drömma sig bort iaf. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-10-27 08:17:29

Fight-PMS! Känner verkligen igen mig! Nåt så enkelt som en promenad kan lätta det mörka i sinnet men när regnet öser blir jag bara mer deppo, för jag hatar att bli blöt av regn..
Hur är barnens skola där? Är det stökigt?
Det är som du säger det där med att flytta med barn, jag tror att man som förälder är mer rädd för förändring än vad ungarna är för nyheter. De brukar fixa sig!
Kan inte Bålsta vara något för er? Lätt att pendla härifrån ;)
Kram på dig! Njut av söndagen/ ia

Svar: Du har nog rätt, barn är mer anpassningsbara... Skolan här... Problemet är nog att Väsby växer för fort, man bygger och bygger, för att få folk att flytta hit, så att man får in mer skattepengar. Det har man satsat på ett par år, och nu är det växtvärk då skolorna inte hänger med. Man trycker in barn, skolan växer. Man släcker bara bränder, det är kaos och det är allmänt stökigt. Tyvärr tror jag att det är fel på hela svenska skolsystemet... Men börjar känna att jag inte orkar med vår skola och hur illa man hanterar saker.
Bålsta, ligger lite åt fel håll. Jag vill nog bo åt Södertälje hållet, då jag går i skola där och kan se en framtid jobbmässigt åt det hållet...
Kram!
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela