Pancake

Uppe med tuppen

Publicerad 2015-10-24 07:44:00 i Allmänt

Lördag morgon och uppe med tuppen... *gäsp* Mina barn är inte dom som tar sovmorgon bara för att det är helg. Så när lilltjejen vill gå upp kl 6 är det bara gilla läget... Jag dricker kaffe och kollar på Dora utforskaren.
Skönt iaf att det är lördag, så man slipper stressa iväg till jobbet.
 
Den här helgen har jag längtat efter hela veckan. Darling är ledig och vi ska bara vara hemma och mysa. Det är mitt bästa, en helg tillsammans utan massa "måsten"... Det enda som är inplanerat är simskola idag och Halloweenfest för stortjejen i morgon. Bästa helgen! Fluffa runt osminkad i mjukisbrallor, umgås, äta god mat tillsammans, underbart!  Det blir lixom lite lyx för mig, för Darling jobbar ofta helger, så  det är inte så ofta vi har en hel helg lediga tillsammans.
 
Efter ett par tråkiga veckor utan inspiration och energi så känns det så himla härligt att ha så mycket att se fram mot nu närmaste tiden! Min nuvarande praktikplats har verkligen dränerat mig totalt, men nu ser jag ljuset i tunneln :-) En vecka kvar där, sen är jag ledig ett par dagar och kan ladda för nya jobbet.
 
Härliga saker som jag ser fram mot:
 
Nytt jobb, nya kollegor, nya arbetsuppgifter, utbildningar och utmaningar.
 
LÖN- jiiisus. Känns helt sjukt att jag kommer få lön varje månad!!! Jag har alltså levt på studiebidrag i två års tid. Jag har i periodvis jobbat lite extra och fått in några kronor på kontot. Annars som sagt, studiebidrag på 4000 kr i månaden. Det har funkat, vi har ändå kunnat leva bra och unna oss härliga grejer, vi har lixom anpassat oss efter våra inkomster. Men nu blir det jackpot varje månad den 25e haha :-)
 
Snart åker jag och Darling till Göteborg, ska bli såååå härligt! Alltså bara att få sitta på ett tåg tillsamans bara vi två i tre tmmar känns lyxigt! Och för att inte tala om hotell, middag på stan och att bara få softa... Längtar!
 
Examen- efter två år så tar jag äntligen min examen! Känns rätt stort faktiskt.
 
Sist men inte minst så ser jag fram mot en SPA-massage jag har inbokad :-)
 
Kram
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela