Pancake

Älskar vintern!

Publicerad 2013-01-19 20:22:00 i Allmänt

Gårdagen var verkligen helt fantastiskt trevlig faktist. Nästan hela dagen iaf.
 
Jag och LilIa I var ute på promenad i solen, och det var så sjukt fint ute så man blev helt lycklig! Lycklig på riktigt verkligen! Igår var det den perfekta vinterdagen, och om alla vinterdagar var som igår så skulle jag vilja ha vinter jämt! Blå himlel, kylig och fräsch luft, glittrig perfekt snö och så blir det så tyst och mysigt ute!
Förut i mitt liv så hatade jag vintern. Kan bero på att jag bodde i en lgh som var så sjukt kall på vintern (typ så att man var tvungen att sätta på ugen på full effekt och ha luckan öppen) och att jag alltid hade för tunna kläder på mig (snyggt före praktiskt).
Nu bor jag i en varm och skön lägenhet och klär mig bättre (vuxen hehe).
 
 
Barnen somnade tidigt och jag var sååå nöjd med livet när jag satt nyduschad i soffan och åt lite nötter och kollade på TV. Jag hade tänt ljus, städat, vädrat alla kuddar och filtar och bytt lakan i sängen. Jag satt och var nöjd med livet och tänkte på den jobbiga konkurskvällen tidigare i veckan. Villken skillnad!
 
Så kom Darling hem och jag berättade för han vilken trevlig kväll jag och barnen haft, och hur mysig och duktig Lilla E hade varit. Just när jag står där och berättar så hör jag hur Lilla E grinar inne från hennes rum, jag går in dit för att stoppa om henne. Villken syn, herre jävlar. 
Hon hade kräkts. Nu ska jag inte gå in på detaljer, men jag kan säga att det blev till att kavla upp ärmarna big tajm. Duscha ett hysteriskt barn. Tvätta väggar. Tvätta säng. Tvätta lakan, täcken och gossedjur. Skura golv. Inga detaljer som sagt, men jag kan ju säga såhär att jag kommer inte äta blodpudding på ett bra tag!
 
Jag är såååå tacksam över att vi har tvättmaskin. Att vara småbarnsförälder utan tvättmaskin måte ju va sjukt jobbigt!
 
Efter den incidenten igår har det so far inte hänt nåt mer, så jag hoppas det förblir så. *Håller tummarna*
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-20 08:32:51

Solen ger mig oxå lyckorus! Känns som att alla små skitsaker är som bortblåsta direkt när solen tittar fram :)
Kan tro att det var en vidrig uppsyn när du klev in hos dottern men skönt att du var full av energi och kunde ta tag i det :)
Tänk om du varit slut som en urvriden disktrasa, klivit in där och börjat böla mitt bland kaos av kräk!?
Då är man tacksam att man haft en bra dag iaf :)
Hoppas tjejjan mår bra idag och ni andra med såklart!

Svar: Ja tänk vilken TUR man har, hade ju lika väl kunnat hända en jobbig kväll :-)
pancake.webblogg.se

Postat av: Izabell

Publicerad 2013-01-20 10:31:16

Jag älskar också vintern! Speciellt snö..:)) Hoppas tösen blivit bättre nu!<3

Ha en fin söndag!

Kraam Izabell

Postat av: Maria

Publicerad 2013-01-20 18:27:17

Jag älskar också vintern. Sen är ju alltid våren välkommen, men jag älskar att ta på mig tjocka kläder och termobyxor och ge mig ut och pulsa i snön. Blir som ett barn =) De andra åren har jag tröttnat på vintern direkt när julen varit över, men i år har jag inte tröttnat än =)
Kram

Svar: Det är härligt att vi har flera årstider, så vi kan längta och glädjas fler gånger per år :-)
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela