Pancake

Morgonfika

Publicerad 2012-11-30 09:28:00 i Allmänt

Morgonstund har guld i mun.
Den här tiden på förmiddagen har jag lite egentid i lugn och ro.
Darling och lilla E har pyst iväg till dagis och jobb och lilla I ligger och sover. Då passar jag på att brygga mig en kopp kaffe och sätta mig framför datorn. Här sitter jag och läser bloggar, kollar runt lite på allt och inget, och så slänger jag ihop ett litet blogginlägg.
En riktigt trevlig stund på dagen faktsikt.
 
Planen idag är att besöka den stora Gallerian här i närheten. Måste ut och se lite folk, har varit hemma hela veckan. Ska kika lite i affärer, shoppa lite smink och se om jag hittar nån liten present till E som snart fyller 2. Så ska jag ta en fika. Det är min vardagslyx nuförtiden, att typ en gång i veckan ta en Cappucino på Waynes. Jag kan riktigt gå och längta efter det där kaffet flera dagar!
 
Darling jobbar sent ikväll så det blir tjejmys. Förhoppningsvis somnar E tidigt (har varit lite hey baberiba ett tag med nattningen) så jag kan pyssla lite här hemma. Håller på att rensa bland böckerna, man kan bara inte spara på allt! Rensa rensa rensa. Jag älskar att rensa bland saker. Även om man får lite ångest och bara vill spara på allt. Men det är så skönt och befriande att få göra sig av med saker man inte längre använder! Bättre att låta nån annan få användning för det.
Måste få lite ordning på saker så man kan börja julpynta i morgon :-)
 
Det här är lite annat vi pysslat med här hemma på sista tiden:
 
Barnens Farsdagsprestent till världens bästa pappa
 
Världens bästa Pappa satte upp djungeltapet i E´s rum
 
Hoppas ni får en härlig fredag!

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2012-11-30 11:01:19

Hahaha! Jag älskar dina uttryck "hey baberiba" :)
Apropå böcker... boken kom fram ok va? Har du börjat läsa den? Vad tycker du i sådana fall? Puss

Svar: Tack, bästa du! Har bläddrat lite i den, återkommer när jag börjat läsa ;.)
pancake.webblogg.se

Postat av: Izabell

Publicerad 2012-11-30 13:52:52

Hoppas du får en festlig kväll med en massa mys! ♥

Kraam izabell

Postat av: Rosie

Publicerad 2012-11-30 23:44:23

Åh! Jag har heltglømt bort att ta avtryck f¨ån Lillans hand och fot! Måste gøras imorn! Vart har ni fått tag i den tapeten? Ær ju heeelt fantastisk =D

Svar: Visst är den härlig!! Den fanns på Rusta.
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela