Pancake

Härliga Höst!

Publicerad 2011-09-04 11:47:05 i Livet

Jag har haft en underbar sommar och vi har gjort en massa skoj, men ändå nu när hösten knackar på så tycker jag att det är så skönt att det "blir som vanligt" igen.
Vid den här tiden blir jag lite lätt trött på färgglada kläder, flacka runt, grillning, solhets och allt annat. Jag vill ha murriga höstkläder (stickade tröjor är mitt bästa), rutiner och hemmamys.
Hösten blir alltid som en nystart, och det gillar jag.

Vad har ni för höstplaner? Är ni som jag som ser det som en nystart, eller kör ni bara på som vanligt?

Jag har saknat att få vara i min hemmamammabubbla. Så from nästa vecka så kanske det blir ordning och reda igen, då ska jag mysa massa och njuta av att vara hemma med Lillhjärtat. Ser fram mot att hänga på öppna förskolan, gå långpromenader och träffa mina "mammakompisar". Ser även fram mot att fixa här hemma, planera och laga mat och allt det där.
Jag ska gå omkring i mjukisar och bara njuta av livet helt enkelt. Gud så skönt :-)

Måste ta tag i oxå hur jag ska göra nästa år när jag vi ska byta och Darling ska va hemma. Har några lösa planer, men det börjar bli dax att knyta ihop dom trådarna.
Ska nog ta en tripp till "spåtanten" för att checka av innan jag går vidare med mina planer...
Man kan ju inte ta stora beslut i livet utan att gå dit lixom ;-)

Nu till hösten ska jag återgå till mitt sunda liv igen efter att ha ätit ostbågar typ varje dag under semestern. Sitter just nu här med träningsvärk efter första Gymbesöket efter semestern i förrgår, känns skönt!
Jag kör nu mina HerbaShakes till frukost och lunch (I love, smidigt enkelt och gott) sen kör jag noll kolhydrater och noll godis. Ska köra hårt nu i tre veckor och sen efter det ska jag unna mig en dag i veckan.
Har kört hårt nu en vecka och det känns fantastiskt bra och skönt!

Så: Hej hej Hösten- nu kör vi!




Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-09-04 15:23:50

Hösten är min absoluta favoritårstid! :) Speciellt September! Puss

Postat av: penny

Publicerad 2011-09-04 17:45:07

Hade de varit sommar så hade jag också kört på leggins och klänningar, men lite kallt för det nu och inför vintern kanske. Då lär man ha några bra mammajeans och tröjor :)



Jag har inga planer, jag kör på som vanligt i höst :D Men låter som du hr en del planer, spännande ;)



Kram

Postat av: Izabell

Publicerad 2011-09-05 15:00:56

Ja hösten är tid för nystart, å mys! :-)



Hoppas du har en fin måndag!



Kraam Izabell

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela