Pancake

Många bäckar små...

Publicerad 2011-05-11 10:06:58 i Ekonomi

Vi lägger alltid lösa mynt i en burk som vi sen går och sätter in på banken. Det blir ganska mycket pengar, förvånandsvärt fort! Dom hamnar på vårat Resekonto. Vi har åkt till Prag för dom pengarna och när vi var i Turkiet så fick vi fickpengarna därifrån.
Det känns som att man får dom pengarna graaaatis lixom, för man märker ju verkligen inte att man sparar!!

Nu idag har jag fixat med min bank Nordea att varje gång jag betalar något med mitt kort så dras det en 5:a och förs över till resekontot. Superbra ju!!!  I love nordea.

Sen säljer jag lite smått och gott på Tradera, och dom pengarna åker rätt in på Resekontot.
Som nu, då la jag ut ett linne som tappat formen och som jag inte skulle använda ever again, ett billigt från H&M. Men den var snygg, även om den tappat formen.  Jag la ut den för 1kr och när portot var betalt så hade jag tjänat 35kr. Sen ska väl Tradera ha en typ 7% av det. Men ändå. Inga stora summor, men sen jag började lägga ut grejer där så har jag gått 750kr i vinst :-)
Och jag lovar, det är bara på skräpkläder som jag ändå inte skulle använda igen.

En annan fiffig grej som Leopardia bloggade om är http://www.sponsorcar.se/. Jag har inte hunnit kika så noga på det här, men det låter ju helt klart intressant nu när man ska köpa bil å så.

Sådär ja gott folk, det var dagens spartips!
Puss å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela