Pancake

Köpstopp

Publicerad 2011-04-20 09:03:27 i Ekonomi

Nä hörreni, tror det är dax för lite köpstop nu va? Så här kan man ju inte hålla på når man knappt har någon inkomst :-)
Nä, sååå farligt är det väl inte, men man köper lite småsaker hit å dit. När man är mammaledig är det lätt att man tar en promenad till närmsta köpcentrum och hänger lite där, och det är ju aldrig gratis.
Det får det vara slut med nu banne mig.
Ska inte köpa annat än mat nu iaf månaden ut, sen får vi se hur länge jag ska ha köpstop, ska suga på den karamellen ett tag :-)
Blir lixom trött på mig själv att det bara rinner iväg massa pengar jämt. Småpengar, men ändå.



Igår blev det iaf trevlig shopping som inte kostade något, man kan säga att det var presenter från snälla Svärfar och hans dam. Det blev en pilatesboll en stegräknare och en tröja. Är mycket nöjd.

Har så jävla ont i ryggen, jag bara måste träna. Helt olidligt faktiskt. För en gångs skull sov Lilla Barnet idag till kl 7, men fan, jag vakna först vid 3, sen vid 5 och hade så jävla ont så jag låg vaken från 5... Typiskt då att hon sover längre än hon brukar. Hur som helst, Pilatesboll is the shit från och med nu :-)



Stegräknatre jag köpte ska jag dock lämna tillbaka. blir så trött på mig själv att jag är så dumsnål ibland. Oh, 49kr på Clas O, den tar jag. Men lixom, hur jävla B är inte den. Nä, den ska jag lämna tillbaka, man vill ju inte ha en stegräknare som räknar fel. Pilatesbollen däremot köpte jag en som inte var den billigaste, där var jag noggrann :-) 
Det lönar sig för det mesta att satsa på Kvalitet, men ibland glömmer jag bort det och går loss på tex Clas O.  

 

Kommentarer

Postat av: leopardia

Publicerad 2011-04-20 10:05:53

Kan man inte ställa in känsligheten på stegräknaren nånstans? Det brukar gå att mixtra lite, så att den räknar så rätt som möjligt...

Postat av: Panki

Publicerad 2011-04-20 14:31:32

Nä, inte på en billighetsräknare

Postat av: Liger - The Biggest Cat on the Planet

Publicerad 2011-04-21 09:14:55

THanks For sharing :) have a great day :)

Postat av: leopardia

Publicerad 2011-04-21 15:10:45

http://www.balansboll.nu/

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela