Pancake

Nostalgi...

Publicerad 2010-10-14 08:31:56 i Semester

Håller ju på att rensa och röja här hemma. Det är ett av mina projekt jag har nu när jag är hemmafru.

Idag hittade jag en liten anteckningsbok från när jag och Trollet var i Thailand. Vi köpte en varsin där vi skrev upp massa viktiga saker som vi kom på under resans gång.

Bla så kan man läsa i min "Att göra Lista":

Inreda med madrass & kuddar, lågt bord, stora krukväxter, lampor, måla om. Lila / rött?
Blev inspirerad av alla mysiga ställen i Thailand, men det blev inget av med det
Gå till tandläkaren
Då hade jag inte varit där på flera år, men jag tog tag i det redan i Thailand
Kolla tidigare liv
Blev inget av med det
Ringa Homeopat
Tänkte att min hundallergi skulle försvinna, men har inte ringt nån än
Kolla på Trolltyg i Tomteskogen
Blev sugen på att se den igen, men har inte gjort det
Ta körkort
Fixat
Fixa tuttar
Men gud, minns inte ens att jag nån gång i mitt liv seriöst verkligen funderat på det?
Tatuera läppar
Fixat, men det var som att slänga pengarna i sjön
Byta jobb
Fixat
Kolla upp om ödlor
Var tydligen sugen på att skaffa en, men det rann nog ut i sanden...

Det här stod i min "Köpa Lista"

Mixer
Köpt
Takfläkt
Blev inget av med det
Fiskar
Köpt
VV kokbok
Köpt
Platt skärm
Köpt
Den försvunna diamanten
Har inte köpt men ska banne mig göra det
Hårborttagningsgrej
köpt
Vinterkappa
Köpt

Det här stod i min "Kom i håg lista"

Köp festivalbiljetter i tid
Nu mera åker man ju aldrig...
Sluta hångla med loosers
Klart
Läs När harpalten ylar
Det har jag glömt bort att göra
Göra rolig mat
Jovars...

Det var 7 år sen vi åkte dit, och det va verkligen en av den bästa tiden i mitt liv. Vi var så lyckliga, livet var verkligen underbart. Jag är verkligen tacksam att jag fick åka dit med just Trollet.
Vi var båda helt utarbetade och sönderstressade av jobbet, där var det hysteriskt med intriger, självmord och massa annat galet som hände heeeela tiden. Vi va less på allt typ.
Så vi bestämde oss för att dra iväg i 3½ månad och bara sola och bada. Klart, lite saktteåterbäring sen var det klart, vi bokade resan utan att direkt planerat så mycket i förväg. Jag hyrde ut min lägenhet så drog vi.
Fatta va skönt vi hade det, inga telefoner, inte behöva jobba, inte behöva laga mat, städa eller diska. Vårat liv bestod av att sola, bada, dricka öl, läsa massa böcker, spela massa spel och äta massa god mat. Och jag hade dessutom just gått ner 20kg och vi hade legat i hårdträning på gymmet inför resan.
Livet var en fest helt enkelt.

Kommentarer

Postat av: Trollet Fidolin

Publicerad 2010-10-15 00:52:08

Ja, oj oj oj, livet var verkligen en fest! Jag kommer aldrig att glömma hur underbart vi hade det och jag är verkligen SÅÅ glad att jag fick uppleva det med dig! <3

Jag har också min anteckningsbok kvar. Brukar bläddra igenom den ibland :)

Puss!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela