Pancake

Jag e från stenåldern

Publicerad 2008-02-04 12:16:04 i Allmänt

Härom dan hade jag en disskusion med en kund om hur galet det är att dagens ungdom (hej jag e gammal, haha) känner sig så stressade och mår så dåligt. WHY lixom?? Jag blir helt provocerad!
När jag gick i gymnasiet så hade jag det jättehärligt, livet lekte, man fikade sig igenom hela dagarna, ens största problem va att man inte viste vad man skulle ha på sig till helgen. Eller vem man skulle hångla med. Ok, nu va jag inte så ambitiös med mina studier, fine, klart jag fattar att om man har mycket plugg å så, men ändå!
Hur kan unga människor idag må så dåligt?? Det e jävla slappt tycker jag.
 Nuförtiden kan man gå så mycket roliga utbildningar, man kan gå typ mode och stil program, man kan gå stylistutbildning, man kan gå på spagymnasium, man kan fan välja vad man vill! Jag kunde välja typ handel och kontor, ekonomi och alla massa andra astråkiga linjer. Det enda roliga man kunde välja va frisör, men det hade man ju såklart för dåliga betyg för att välja! 
När jag gick i gymnasiet fanns typ inte internet på samma sätt som nu. Man hade typ inga mobiler. Man fick ragga på krogen och ringa på vanliga telefonen (som sagt, jag kommer från stenåldern haha)
Nu e allt så jäkla lätt. Vill man dra till england gör man det med ryanair och det kostar noll. E man mobbad och ensam kan man gå ut på nätet och skaffa massa polare. Musik och film kan man hämta "gratis" på nätet. Shit, dagens ungdomar har ju värsta glidarlivet!
Tycker folk ska sluta tycka så synd om sig själva och i stället uppskatta vad det e man har, och sänka kraven lite.
Som när man kollar på lyxfällan, par i 20 årsåldern bryter ihop för att dom inte kan bo i en tjusig trea med massa flashiga möbler och leva värsta lyxlivet! Hallå, kom igen, rom byggdes inte på en dag!
Blir så trött.
Linda skugge skrev en bra krönika härom dan. Värt att läsa här.

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2008-02-04 19:51:23

det har väl lite med pressen i övriga samhället att göra..åldersnojan..man ska ha levt i 60 år innan man fyllt 25..skaffat karriär och rest jorden runt och pluggat och gift sig skilt sig och haft minst ett kändisligg och veta exakt vilken designer som har gjort den o den klänningen..samtidigt ska man nånstans hitta sig själv men glömma bort vem man är..

kram

Postat av: panki

Publicerad 2008-02-04 20:36:35

Jo men man kan ju välja själv att inte ha den pressen. Vem ens orkar leva upp till allt det där?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela