Pancake

Inte på top...

Publicerad 2017-05-20 09:36:08 i Allmänt

Är inte inne i någon positiv flow just nu... Det är sån kaos på jobbet, och jag brukar kunna stå emot, tänka positivt och så, men nu har det varit lite för mycket...
I min grupp har vi varit 20 st som arbetat. På en månad har 7 stycken sagt upp sig, var av en av som är min gruppchef och en är min teamledare. Allt är kaos, det finns ingen plan på vem som ska ta alla mina kollegors kunder, för det finns ingen personal, och det är svårt att rekrytera. Det värsta av allt är att ingen finns där att stötta personalen, ingen peppar oss som är kvar, chefer, VD´n, HR, dom är så lama så man inte tror det är sant. Uselt skött verkligen.
Jag som inte tänkt jobba där för alltid hade väl ändå tänkt att stanna några år till, men nu vet jag inte... Känner mig så kluven. Jag har sökt jobb och jag har träffat rekryterare, och ska träffa en till rekryterare på måndag. Det finns gott om jobb i min branch, men frågan är om jag är redo att gå vidare... Nu har jag det rätt så bra att jag arbetar i närområdet och inte har så lång resväg, känns sisådär att behöva pendla in till stan... Samtidigt så känner jag ju att jag inte vill arbeta på ett företag som behandlar både personal och kunder så som min arbetsgivare gör.
Jag känner mig såååå förvirrad.
Jag har bokat tid hos min spåtant, måste få lite hjälp att reda ut det här känner jag :-)
Så det blir nog bra.
 
Helgens plan var att gå ner till stugan, fixa, dona och grilla korv. Såg sååå fram mot den här helgen. Nu har Emelie kräkts två gånger, så så blev det med dom planerna... Jaha ja, nu blev det tre gånger. aja, bara gilla läget.
Som sagt, inte inne i mitt positivaste flow... :-/
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-21 08:48:56

Alltså arbetet kan sluka sån energi när det inte fungerar..pust!
Tänk bara på dig själv när det kommer till tankar om att byta. Det är bara du som kan känna hur mycket du orkar ta. Jag har en del skit på mitt jobb oxå men just nu känner jag att fördelarna med mitt jobb överväger det dåliga så jag kan ta det..
Inte värt att slösa bort sitt liv på att må dåligt över nåt som säkert inte kommer bli bättre inom snar framtid.

Kram på dig och kämpa på!!
Snart är det semester ;)
ia

Svar: Ja... Du har helt rätt... Så svårt bara när man är mitt uppe i det...Tack <3
pancake.webblogg.se

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela