Pancake

Morgonstund har guld...

Publicerad 2017-04-30 07:23:36 i Allmänt

Söndag morgon, lilltejejen tittar på tecknat och jag dricker morgonkaffe. Jag har morgonpigga barn, så jag har i princip aldrig sovmorgon. Får jag sova till 6,30 är jag så tacksam, det händer inte ofta, men ibland så.
Jag har vänner där man delar på helgerna, den ena föräldern får sovmorgon på lördagen och den andra på söndagen. Det fuknar inte riktigt här. Dels så väcker lilltjejen alltid mig, och är jag vaken så kan jag ändå inte somna om, efter som jag går upp så tidigt på veckodagarna så är det ändå "min tid att gå upp", då är det svårt att somna om. Sen så arbetar ju Darling som han gör, antingen så jobbar han sent på fredagkvällen, eller så jobbar han på helgen. Och då känns det ju taskigt att han ska behöva gå upp tidigt...
Aja, morgonstund har guld i mun, bäst att va uppe tidigt och fånga dagen :-)
 
 
 
 
Har haft en skön helg. Långhelg igen kan man säga, jag var hemma i torsdags och fredags. Har ju som jag nämt tidiagre lite kaos på jobbet, så vid förra lönekörningen så blev jag sjuk, men kunde omöjligt vara hemma, så jag bet ihop, drack treo och jobbade. Men efter att ha ignorerat 3 veckors förkylning sa kroppen ifrån. Såklart. Så jag var hemma. Inte dödssjuk, men jäkligt sliten och inte helt kry om ni förstår jhur jag menar.
Gjorde inte så mycket, gick morgonpromenader, fikade på terassen och låg i soffan och kollade på Bonusfamiljlen typ. Såååå skönt! Behövde verkligen det.
 
Idag blir det stugfix, vi ska ner och börja öppna upp inför sässongen. Ganska mycket trädgårdsarbete att ta tag i. Börjar idag llite smått och sedan tänkte jag och tjejena köra en heldag där i morgon medans Darling jobbar.
Sen blir det brasa ikväll. Stortjejens fotbollkubb arrangerar majbrasan så vi ska ska stå och sälja korv :-)
 
Önskar er alla en härlig Valborg!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: ia

Publicerad 2017-04-30 08:53:29

Kul att få öppna upp stugan!
Perfekt väder för det.
Hoppas ni får en fin kväll och säljer massor med korv :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela